تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ارزیابی قابلیت اطمینان فرسودگی در پل های خرپایی مسیر ریلی قدیمی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: ارزیابی قابلیت اطمینان فرسودگی در پل های خرپایی مسیر ریلی قدیمی : شایستگی استفاده از روش احتمالاتی عمر تنش
عنوان انگلیسی: Fatigue reliability assessment of ageing railway truss bridges: Rationality of probabilistic stress-life approach
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18
سال انتشار : 2016 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقاله کوتاه (Short Communication)
پایگاه : اسکوپوس کد محصول : 9589
محتوای فایل : zip حجم فایل : 5.04Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله: سازه، مهندسی راه و ترابری
مجله: مطالعات موردی در مهندسی سازه - Case Studies in Structural Engineering
دانشگاه: گروه مهندسی ساخت و ساز و مهندسی مواد، دانشگاه استاوانگر، نروژ
کلمات کلیدی: پل ریلی، عمر فرسودگی، تاثیر توالی بارگذاری، شاخص قابلیت اعتماد، مدل تنش آسیب
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.csse.2016.04.002
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

2- ارزیابی قابلیت اعتماد فرسودگی با استفاده از روش عمر تنش

2-1 شاخص قابلیت اعتماد فرسودگی

2-2 مدل تنش آسیب : یک شاخص آسیب جدید

3- مورد مطالعه – ارزیابی قابلیت اعتماد فرسودگی در یک پل ریلی قدیمی

3-1 پل های ریلی مد نظر

3-2 تحلیل سازه

3-3 منحنی های مقاومت فرسودگی عمر تنش

4- ارزیابی قابلیت اعتماد فرسودگی

5- مباحث و جمع بندی

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Rail authorities all over the world are paying attention to extend the service lives of railway bridges. The famous Miner’s rule employed deterministic or probabilistic fatigue assessment approaches are generally used to predict remaining fatigue life of ageing railway bridges. Under many variable amplitude loading conditions, life predictions have been found to be unreliable since Miner’s rule does not properly take account the loading sequence effect. Therefore, this paper presents a comparison of a new probabilistic fatigue assessment approach with deterministic approach consisting of a new damage indicator, which captures the loading sequence effect of variable amplitude loads more precisely than the Miner’s rule. The comparison is performed by applying both fatigue assessment approaches to predict the remaining fatigue life of an ageing railway bridge. This comparison intends to conclude the possibility of capturing uncertainty behind loading sequence effect by proposed probabilistic fatigue assessment approach. Initially the paper presents the both approaches. Then the proposed approaches are applied to predict the fatigue lives of an ageing railway bridge. Finally predicted fatigue lives are compared and rationality, significance and validity of the proposed approaches are discussed.

نمونه متن ترجمه

چکیده

مسئولان خطوط ریلی در سراسر جهان، تلاش دارند تا مدت زمان خدمات پل های خطوط ریلی را افزایش دهند. قانون معروف ماینر که برای ارزیابی های فرسودگی به صورت معین یا احتمالی که به کار گرفته می شود، معمولا برای پیش بینی عمر فرسودگی باقی مانده ی پل های ریلی قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد. تحت شرایط بارگذاری با دامنه ی متغیر، پیش بینی در مورد عمر این پل ها حالتی غیر قابل اعتماد دارد زیرا قانون ماینر به صورت مناسب تاثیر توالی بارگذاری ها را در نظر نمی گیرد. ازین رو، این مقاله یک مقیاس از روش های ارزیابی فرسودگی احتمالی را با روش معین ارائه می دهد که شامل تعیین کننده ی جدید برای آسیب می باشد، که تاثیر توالی بارگذاری ها با دامنه بار مختلف را نسبت به قانون ماینر، دقیق تر در نظر می گیرد. این مقایسه با اعمال کردن هر دو روش ارزیابی فرسودگی برای پیش بینی عمر فرسودگی باقی مانده از یک پل ریلی قدیمی، به دست می آید. نخست، این مقاله هر دو روش را ارائه می دهد. سپس روش های پیشنهاد شده برای پیش بینی کردن عمر فرسودگی یک پل ریلی مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت، عمر های فرسودگی پیش بینی شده با هم مقایسه می شود و میزان عقلانیت، اهمیت و اعتبار هر کدام از روش ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.