تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ارتباط دو بعد گرایش کارآفرینانه به عملکرد شرکت – نشریه الزویر

عنوان فارسی: ارتباط دو بعد گرایش کارآفرینانه به عملکرد شرکت: نقش تعدیل کننده محیط و چرخه عمر صنعت
عنوان انگلیسی: Linking Two Dimensions Of Entrepreneurial Orientation To Firm Performance: The Moderating Role Of Environment And Industry Life Cycle
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 23 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 28
سال انتشار : 2001 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8621 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 896.27Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت کسب و کار، کارآفرینی و مدیریت استراتژیک
مجله: مجله مشارکت تجاری - Journal of Business Venturing
دانشگاه: دانشگاه ایلینوی، شیکاگو
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به انگلیسی درج شده است ✓
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

خلاصه اجرایی

مقدمه

توسعه نظریه و فرضیات

مثال هایی از عملکرد تجارت

پیشگامی و تهاجم رقابتی: دو مفهوم متمایز

توسعه فرضیات: استقلال ابعاد EO و روابط عملکرد

توسعه فرضیات: روابط احتمالی (محتمل الوقوع)

محیط

چرخه عمر صنعت

روش

ابزار تحقیق

نمونه

تحلیل

نتایج

بحث

نمونه متن انگلیسی

EXECUTIVE SUMMARY

The term “entrepreneurial orientation” has been used to refer to the strategymaking processes and styles of firms that engage in entrepreneurial activities. A popular model of entrepreneurial orientation (EO) suggests that there are five dimensions of EO—autonomy, innovativeness, risk taking, proactiveness, and competitive aggressiveness (Lumpkin and Dess 1996). This paper reports on two of those dimensions—proactiveness and competitive aggressiveness. Proactiveness refers to how firms relate to market opportunities by seizing initiative in the marketplace; competitive aggressiveness refers to how firms react to competitive trends and demands that already exist in the marketplace. Despite these distinctions, prior research has tended to equate these two concepts and argued that they have a similar effect on firm performance. This paper investigates how these two approaches are related to each other, how they are related to performance, and how their function differs in the environments in which firms exhibit these approaches to strategy making. These distinc tions are important because proactiveness and competitive aggressiveness represent distinctly different avenues to entrepreneurial success.

نمونه متن ترجمه

خلاصه اجرایی

اصطلاح "گرایش کارآفرینانه" به فرایندها و سبک های ایجاد کننده ی استراتژی در شرکت ها اشاره می کند که در فعالیت های کارآفرینانه دخیل هستند.یک مدل معروف از گرایش کارآفرینانه (EO) حاکی از آن است که پنج بعد EO وجود دارد-استقلال،نوآوری، ریسک پذیری، پیشگامی و رقابت تهاجمی (Lumpkin و Dess، 1996(. این مقاله بر دو مورد از ابعاد فوق یعنی پیشگامی و رقابت تهاجمی متمرکز است. پیشگامی به این موضوع اشاره می کند که چگونه شرکت ها با استفاده از ابتکار عمل در بازار به فرصت های بازار مرتبط می شوند؛ رقابت تهاجمی به این مورد اشاره می کند که چگونه شرکت ها به روند رقابت و تقاضا که هم اکنون در بازار وجود دارد عکس العمل نشان می دهند. علارغم این تمایزات، تحقیقات پیشین تمایل داشته اند که این دو مفهوم را همسان نشان دهند و استدلال کرده اند که تاثیر مشابهی بر عملکرد بازار دارند. این مقاله به بررسی چگونگی ارتباط این رویکردها به یکدیگر، و به عملکرد و چگونگی تفاوت کارکردی آنها در محیط هایی می پردازد که شرکت ها از این رویکردها برای اتخاذ استراتژی استفاده می کنند. این تفاوت ها حائز اهمیت است زیرا پیشگامی و رقابت تهاجمی نشان دهنده ی روش های کاملا متفاوتی در موفقیت کارآفرینانه هستند.