تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله یک مدل مفهومی از فرآیند مد: بررسی تجربی از سطح خرد – ذهنی – نشریه امرالد

عنوان فارسی: یک مدل مفهومی از فرآیند مد بخش 2: یک بررسی تجربی از سطح خرد - ذهنی
عنوان انگلیسی: A conceptual model of the fashion process – part 2: An empirical investigation of the micro‐subjective level
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2002 نشریه : امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI پایگاه : اسکوپوس
نوع ارائه مقاله : ژورنال ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.968 در سال 2019
شاخص H_index مجله : 42 در سال 2020 شاخص SJR مجله : 0.653 در سال 2019
شناسه ISSN مجله : 1361-2026 شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2019
کد محصول : 10410 وضعیت ترجمه : انجام شده و آماده دانلود در فایل ورد و pdf
محتوای فایل : zip حجم فایل : 3.11Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، بازاریابی، مدیریت بازرگانی
مجله: مجله بازاریابی و مدیریت مد: یک مجله بین المللی - Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal
دانشگاه: کالج هنر و طراحی سنت مارتینز، لندن، انگلستان
کلمات کلیدی: مد، نظریه، جامعه، مصاحبه ها، پرسش نامه ها
کلمات کلیدی انگلیسی: Fashion - society - theory - Interviews - Questionnaires
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه: ندارد
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1108/13612020210422437
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

هدف تحقیق

فرضیه ی اول و چارچوب نظری

طرح تحقیق

نتایج و تجزیه تحلیل

ف2 و چارچوب نظری

طرح تحقیق و روش

نتایج و تجزیه تحلیل ف2

خلاصه

نتیجه

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper presents two separate empirical investigations of a new conceptual model of fashion – the “fashion transformation process model” presented in part 1 (this issue). One important strand of that model is the role played by individual wearers in the transformation of fashion. This level is defined as the micro‐subjective level. There are two important forces that operate at this level – known as the “differentiating” and “socialising” forces. In the first study, 300 people were given questionnaires that considered a whole variety of fashion aspects, and also included a tool to distinguish between four types of consumers: fashion innovators, early fashion adopters, fashion followers and laggards. The results clearly confirmed these classifications and, importantly, confirmed the dominance of the differentiating force on fashion choices for “innovators”, and the socialising force for “followers” and “laggards”.The second study, involving interviewing 40 females, was concerned to investigate how new fashions might be adopted. The innovators were, again, shown to be motivated by quite different forces to fashion followers, in the choices they made. The study confirms an important aspect of the new conceptual model – the micro‐subjective level forces. The dynamic role played by the individual also shows why fashion has to be continuously innovative and what forces operate to ensure primary markets respond to the majority of wearers. Keywords

نمونه متن ترجمه

چکیده

این مقاله دو بررسی تجربی جداگانه از مدل مفهومی جدید مد، ارائه می کند. "مدل فرآیند دگرگونی مد" در بخش 1 ارائه شد. یک بخش مهم از این مدل نقشی است که هر فرد پوشنده در دگرگونی مد بازی می کند. این سطح به عنوان سطح خرد-ذهنی تعریف شده. دو نیروی مهم هستند که در این سطح عمل می کنند-که به عنوان نیروهای "ایجاد تمایز" و "اجتماعی کردن" شناخته می شوند. در اولین تحقیق، به 300 نفر پرسش نامه ای داده شد که در آن تنوع کاملی از جنبه های مد در نظر گرفته شده بود، و همین طور ابزاری برای تشخیص چهار نوع مصرف کننده: بدعت گذاران مد، اقتباس کنندگان اولیه ی مد، دنبال کنندگان مد و عقب ماندگان مد. نتایج به وضوح این طبقه بندی ها را تصدیق کرد و به طور مهم، غلبه ی نیروی ایجاد تمایز در انتخاب مد برای "بدعت گذاران"، و نیروی اجتماعی کردن برای "دنبال کنندگان" و "عقب ماندگان مد" را تصدیق کرد. دومین تحقیق، که شامل مصاحبه با 40 خانم بود، به بررسی این مربوط می شد که چه طور مد جدید اقتباس می شود. در این مطالعه دو بازه نشان داده می شود که بدعت گذاران با نیروهای کاملا متفاوتی نسبت به دنبال کنندگان مد، در تصمیم هایی که می گیرند، انگیخته می شوند. این تحقیق، یک جنبه ی مهم مدل مفهومی جدید را تصدیق می کند-نیروهای سطح خرد-ذهنی. نقش پویایی که توسط فرد بازی می شود هم چنین نشان می دهد چرا مد باید همواره ابتکاری باشد و کدام نیروها جهت تضمین اینکه بازارها به اکثریت پوشندگان پاسخ گو هستند، کار می کنند.