ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Not surprisingly, a large majority of recent sport teams and organizations have adopted social media as part of their marketing and public relations strategies (Newman, Peck, & Wilhide, 2017). They particularly rely on social media to facilitate fan behaviors such as purchasing tickets and/or team merchandise (C. Warren, 2016). Social media have generally served as a powerful marketing communication tool (Schivinski & Dabrowski, 2016) that allows athletic departments to take a step toward effective relationship marketing to forge a long-term connection directly with fans (O’Hallarn, Morehead, & Pribesh, 2016).
Managerial Implications
In addition to contributions for sport scholars, this study provides meaningful implications for practitioners. First, the findings of this study could be useful for leaders or marketers in many sport teams and organizations to develop the role of Twitter and its implementation in marketing strategies. In particular, the results present some strategic insights for team marketers to employ an online brand community on Twitter as a channel to strengthen relationships with their existing fans or make connections with potential fans. In relationship marketing, partner selection has been found to be a critical component in competitive strategy (Morgan & Hunt, 1994). In a sense, the more sport marketers strengthen the relationships with their fans through Twitter, the more likely those fans will be committed and attached. Moreover, with social media’s rapid dissemination of information (Lovejoy, Waters, & Saxton, 2012), team marketers or managers are recommended to encourage their fans with a higher awareness of or more interactions with a team by posting interesting content related to team news or inside stories of athletes, such as realtime images, videos, promotional events, or economic incentives (e.g., coupons, free gifts, and free access to resources) on their team Twitter page(s).
بخش عمده ای از تیم ها و سازمان های ورزشی اخیر، شبکه های اجتماعی را بعنوان بخشی از استراتژی های بازاریابی و روابط عمومی خود اتخاذ کرده اند (نیومن، پِک، و ویلهاید 2017). آنها خصوصاً برای تسهیل رفتارهای هواداران مانند خرید بلیط و یا کالاهای تیم بر شبکه های اجتماعی متکی هستند (سی. وارِن 2016). شبکه های اجتماعی عموماً بعنوان یک ابزار ارتباطی بازاریابی قوی عمل کرده اند (شیوینسکی و دابروسکی 2016) که بخش های ورزشی را قادر میسازد قدمی به سمت بازاریابی ارتباطی مؤثر بردارند تا بتوانند رابطه بلند مدت مستقیمی را با هواداران خود برقرار کنند (او-هالارن، مورهِد و پریبِش 2016).
مفاهیم مدیریتی
این مطالعه علاوه بر کمک به محققان ورزشی، مفاهیم معناداری را برای کاربران دیگر نیز فراهم میسازد. اول اینکه یافته های این مطالعه میتواند برای رهبران یا بازاریاب ها در بسیاری از سازمان ها و تیم های ورزشی مفید باشد و در توسعه نقش توییتر و اجرای آن در استراتژی های بازاریابی استفاده گردد. نتایج این مطالعه خصوصاً بینش های استراتژیکی را برای بازاریاب های تیم ها فراهم میسازد تا بتوانند از یک جامعه برند آنلاین در توییتر (بعنوان کانالی برای تقویت روابط با هواداران موجود یا ایجاد رابطه با هواداران بالقوه) استفاده کنند. مشخص شد که در بازاریابی ارتباطی، انتخاب شریک یک مؤلفه مهم در استراتژی رقابتی است (مورگان و هانت 1994). بعبارتی هر چه بازاریاب های ورزشی روابط خود با هوادارانشان را از طریق توییتر بیشتر تقویت کنند، احتمال بیشتری خواهد داشت که این هواداران تعهد و وابستگی بیشتری به آنها داشته باشند. همچنین با انتشار سریع اطلاعات در شبکه های اجتماعی (لاوجوی، واترز و ساکستون 2012)، پیشنهاد میشود که بازاریاب ها یا مدیران تیم ها هواداران خود را با پست کردن محتواهای جالب مربوط به اخبار تیم یا داستان های ورزشی مانند تصاویر زمان واقعی، ویدئوها، رویدهای ترفیعی، یا انگیزه های اقتصادی (مانند کوپن ها، هدایای رایگان، و دسترسی رایگان به منابع) در صفحات توییتر تیم خود ترغیب کنند.