ترجمه مقاله اسرار تجاری، راهنمایی مدیریتی برای مزیت رقابت – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | اسرار تجاری: راهنمایی مدیریتی برای مزیت رقابت |
عنوان انگلیسی: | Trade secrets: Managerial guidance for competitive advantage |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 12 |
سال انتشار : 2015 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 183 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 733.87Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: بازاریابی، مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار و مدیریت استراتژیک |
مجله: افق کسب و کار - Business Horizons |
دانشگاه: دانشکده کسب و کار، دانشگاه شمال شرقی، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: اسرار تجارت، استراتژی، مالکیت معنوی، دستورالعمل، فرمول ها |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است |
چکیده
۱. اسرار استراتژیک
۲. مرکزیت اسرار تجاری
۳. آیا اسرار تجاری دیگری وجود دارد؟
۱.۳. اسرار "کوچک"
۲.۳. اسرار فرمولاسیون محصول
۳.۳. اسرار فرآیند عملیاتی
۴. مزایای استراتژیک محرمانه بودن
۴.۱. قدرت برند
۴.۲. وفاداری مشتری
۴.۳. تمایز محصول
۴.۴. سهم بازار
۴.۵. نه به مهمی آنچه شما باید بیندیشید
۵. خندقهای عمیق و گسترده ای ایجاد کنید
Abstract
While scholars have explored the construct and ramifications of intellectual property, most research efforts have focused on patents as a means of protecting a firm’s intellectual capital. Yet Hemphill (2004) suggested that trade secrets can affect the difference between economic success and failure of the firm. When trade secrets are discussed, there is a tendency to focus on the more famous secrets that have received considerable hype in the popular press (e.g., Coca-Cola, KFC, McDonald’s). To address this shortage of trade secrets storytelling, the research reported here engaged in a historiographic approach to capturing and compiling an indepth look at various company trade secrets and elaborating on the strategic intent behind many of the secrecy efforts. Product and process secrets were seen to be used to develop positive brand perceptions, establish consistent brand purchasing, aid in distinguishing products and services from competitive offerings, and build market share. We suggest that managers should regularly assess which assets are suitable for patent, product design, trademark, copyright, or trade secret status and work diligently to protect the firm’s intangible assets.
چکیده
در حالی که محققان ساختار و تأثیرات مالکیت معنوی را مورد بررسی قرار داده اند، اکثر تلاش های پژوهشی بر ثبت اختراعات به عنوان وسیله ای برای محافظت از سرمایه فکری شرکت متمرکز شده اند. با این حال همفیل (۲۰۰۴) پیشنهاد نمود که اسرار تجاری میتواند بر تفاوت بین موفقیت اقتصادی و شکست شرکت تأثیر بگذارد. وقتی اسرار تجاری مورد بحث قرار می گیرد، تمایل به تمرکز بیشتر بر اسرار معروف تر است که در مطبوعات عمومی مورد توجه قرار گرفته است (برای مثال کوکا کولا، کی اف سی، مک دونالد). برای رسیدگی به این کمبود قصه گویی اسرار تجاری، تحقیقاتی که در اینجا ارائه شده است، در یک رویکرد تاریخنگارانه برای ترسیم و تدوین مستقل از اسرار تجاری شرکت گنجانده شده است و در مورد اهداف استراتژیک در پشت بسیاری از تلاشهای محرمانه وارد جزئیات شده است.مشاهده شده است که اسرار محصولات و فرایندها برای توسعه ادراکات مثبت برند، محقق نمودن خرید برند استوار، کمک به تشخیص محصولات و خدمات از پیشنهادات رقابتی و ایجاد سهم بازار، مورد استفاده قرار گرفته است. ما پیشنهاد می دهیم که مدیران باید مرتبا این مورد را بررسی نمایند که کدام دارایی برای ثبت اختراع، طراحی محصول، نشان تجاری، حق انحصاری یا کسب و کار تجاری محرمانه مناسب می باشد و به جد در تلاش است که از دارایی های نامشهود شرکت محافظت نماید.