ترجمه مقاله بسوی نظریه ای از سیستم های بازاریابی به عنوان کالای عمومی – نشریه Sage

عنوان فارسی: | بسوی نظریه ای از سیستم های بازاریابی به عنوان کالای عمومی |
عنوان انگلیسی: | Towards a Theory of Marketing Systems as the Public Good |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 46 (4 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2018 | نشریه : سیج - Sage |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.038 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 48 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 0.672 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0276-1467 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2018 | کد محصول : 10119 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 4.42Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، بازاریابی، مدیریت کسب و کار و مدیریت بازرگانی |
مجله: مجله بازاریابی عمده - Journal of Macromarketing |
دانشگاه: دانشکده بازاریابی و تجارت بین المللی، دانشگاه ویکتوریا ولینگتون، نیوزیلند |
کلمات کلیدی: سیستم های بازاریابی، انگیزه بزرگ، انگیزه عدالت، کالای عمومی، جامعیت بازار، انتقال دارایی های عمومی -خصوصی، مشارکت سودمند، حاکمیت سیستم بازاریابی ، طراحی بازار، مکانیسم تضعیف |
کلمات کلیدی انگلیسی : marketing systems - macromotive - the justice motive - public good - market inclusiveness - public-private good transition - contributory participation - marketing-system governance - market design - attenuating mechanisms |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1177/0276146718767949 |
چکیده
نظریه سیستمهای بازاریابی و انگیزه جمعی برای تغییر
چارچوب "سیستمهای بازاریابی به عنوان یک کالای عمومی"
ویژگیهای کالای عمومی سیستمهای بازاریابی
کاهش پویای پیچیدگی
خروجی سیستمهای بازاریابی: ایجاد منبع (منابع) مشترک
کالای عمومی: هزینهها و مزایای مشترک
مکانیسمهای انتقال عمومی-خصوصی
مشارکتی جمعی عموم مردم
مکانیسمهای تضعیف
نظریه انگیزه بزرگ
ارزش برای ارزش آفرینی
انگیزه بزرگ عدالت
یک مورد توضیحی: روش تحقیق سیستم بازاریابی Bozor در ازبکستان
چرا بازار ازبکستان یک سیستم بازاریابی است؟
دوره جاده بزرگ ابریشم
دوره مستعمراتی (پیش از آن)
دوره شوروی
دوره استقلال
خلاصه: سیستم بازاریابی بازار به عنوان یک کالای عمومی کلان
نتیجه گیری، بحث و پیشنهادات
شناخت سیستمهای بازاریابی جایگزین
اصلاحات "قابل فهم" داخلی
ارزش وجودی سیستمهای بازاریابی
محدودیتها و تحقیقات آینده
منابع
Abstract
The Marketing-Systems-as-the-Public-Good framework proposed in this article outlines the general principles of interpreting change in marketing systems. The framework advances a view of purposeful temporal change based on collective practices that a) identify, develop and maintain key common resources; b) initiate public-private asset transitions; c) facilitate contributory participation of market actors in marketing system processes; and d) perpetuate attenuating mechanisms. These processes construct the system as the public good with non-excludable and non-subtractable (dis)benefits. The drive for further change arises when the system’s overarching structures infuse value creation practices with macromotive-based meaningfulness (e.g. the justice motive) which differentially resonates in market actors’ lived experiences, who through ongoing localized sociopolitical discourses and contestation undertake to correct perceived justice digressions. The case of the historical evolution of the Uzbek Bozor Marketing System illustrates the key elements of the proposed framework.
چکیده
سیستمهای بازاریابی به عنوان چارچوب کالای عمومی مطرح شده در این مقاله، اصول کلی تفسیر تغییرات در سیستمهای بازاریابی را نشان میدهند. این چارچوب، دیدگاهی از تغییرات موقت هدفمند را بر اساس شیوههای جمعی ایجاد میکند که عبارتند از a) شناسایی، توسعه و حفظ منابع مشترک کلیدی؛ b) اقدام به انتقال داراییهای خصوصی-عمومی؛ c) تسهیل مشارکت سودمند عوامل بازار در فرایندهای سیستم بازاریابی؛ و d) تداوم مکانیسمهای تضعیف. این فرایندها سیستم را به عنوان کالای عمومی با مزایای (معایب) غیرقابل استثنا و غیر قابل تفکیک ایجاد میکند. انگیزه برای تغییرات بیشتر در زمانی ایجاد میشود که ساختارهای غالب سیستم در شیوههای ارزش آفرینی با معناداری مبتنی بر انگیزههای بزرگ ( برای مثال انگیزه عدالت) القا شوند که این ساختارها بطور متمایزی در تجارب زندگی عوامل بازار تشدید شده و از طریق گفتمانها و بحثهای مداوم اجتماعی – سیاسی برای اصلاح انحرافات ادراک شده در عدالت متمرکز شدهاند. مورد تکامل تاریخی سیستم بازاریابی Uzbek Bozor، عوامل کلیدی چارچوب پیشنهادی را نشان میدهد.