تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله نظریه ای برای یکپارچه سازی دانش در آموزش طراحی معماری

عنوان فارسی: نظریه ای برای یکپارچه سازی دانش در آموزش طراحی معماری
عنوان انگلیسی: A Theory For Integrating Knowledge In Architectural Design Education
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 29 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 28
سال انتشار : 2008 نشریه : Ijar
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : F504 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 0.98Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: معماری و مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت پروژه و ساخت، مدیریت دانش
مجله: مجله بین المللی تحقیقات معماری - International Journal of Architectural Research
کلمات کلیدی: آموزش معماری، ادغام دانش، بین رشته ای، استودیوی طراحی، تعلیم سیستماتیک
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله به صورت خلاصه انجام شده است.
فهرست مطالب

خلاصه

معرفی: از مصرف دانش تا تولید دانش

چرا نظریه ای برای یکپارچه سازی دانش معرفی میشود؟

سیاستهای پذیرش و سندرم تأکید بر مهارتها

شیوه های خاص در انتقال و اکتساب دانش

علم بعنوان یک پیکرة دانش در برابر علم بعنوان یک روش تحقیق

یادگیری نظریات در مورد پدیده ها در برابر دریافت حس رفتار پدیدها

واقعیت در برابر فرضیه

بعضی ارقام هشداردهنده در مورد تدریس استودیویی

قلمروی نظریه

تأثیرات منفیِ فرهنگ جاریِ آموزش معماری

تغییر از تعلیم مکانیکی به تعلیم سیستمی

دگرگونی محتوای دانش

سوالات انتقادی-پاسخهای فوری

اسباب نظریه

مولفه رشته ای: فراتر از تک رشته ای

مولفه ی فلسفه شناختی

انواع روانشناسی و تعادل معرفت شناختی

مولفه تحقيق-معرفتي

قوم شناسی

تحقیق ارج گزار

نتیجه گیری:

تطبیق استراتژیک نظریه

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper argues for introducing a theory for knowledge integration in architectural design education. A contextual analysis of the reasons for developing a theory is introduced and reasons are categorized. The milieu of the theory is constituted in several contextual elements. The theory encompasses a number of underlying theories and concepts derived from other fields that differ dramatically from architecture. It consists of three major components: the disciplinary component; the cognitive-philosophical component; and the inquiryepistemic component. Each of these components encompasses other smaller components integral to the building of the theory itself. Notably, the three components address ways in which knowledge can be integrated, how the desired integration would meet the capacity of the human mind, how such integration relates to the nature of knowledge and how knowledge about it is acquired, conveyed, and assimilated. Possible mechanisms for knowledge acquisition are an indispensable component of the theory, whose aim is to foster the development of responsive knowledge critical to the successful creation of built environments.

نمونه متن ترجمه

خلاصه

این مقاله در مورد معرفی یک نظریه برای یکپارچه سازی دانش در آموزش طراحی معماری بحث میکند. یک تحلیل محتوای دلایل برای توسعه ی یک نظریه معرفی شده و دلایلش طبقه بندی شده است. قلمروی نظریه از عناصر محتوایی متعددی تشکیل شده است. نظریه تعدادی از نظریات پایه ای و مفاهیم مشتق از دیگر زمینه های کاملا متفاوت از معماری را دربرمیگیرد. شامل سه مؤلفة اصلی میگردد: مؤلفة رشته ای، مؤلفة فلسفه شناختی و مؤلفة معرفت شناسی. هر یک از این مؤلفه ها، اجزای کوچکتر دیگری که برای ساخت خود نظریه ضروریند را دربرمیگیرند. به ویژه، سه مؤلفه، راههایی که با آنها میتوان دانش را ادغام کرد، چگونه یکپارچه سازی مطلوب با ظرفیت ذهن انسان تطابق میکند، چگونه چنین ادغامی با طبیعت دانش ارتباط برقرار میکند و چگونه دانشِ در مورد آن بدست آمده، انتقال یافته و تلفیق میگردد را مورد بررسی قرار میدهند. مکانیزمهای ممکن برای اکتساب دانش، جزئی غیرقابل صرفنظر از تئوری هستند که هدفشان ارتقای توسعة دانش تعاملی ست که برای خلق موفقیت آمیز محیطهای انسانی ضروری هستند.