تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله اعتبار سنجی ساختاری و استواری میان فرهنگی پرسشنامه پروژه مداخله زورگویی مجازی اروپا – نشریه الزویر

عنوان فارسی: اعتبار سنجی ساختاری و استواری میان فرهنگی پرسشنامه پروژه مداخله زورگویی مجازی اروپا
عنوان انگلیسی: Structural validation and cross-cultural robustness of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 11
سال انتشار : 2015 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : F1019 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 683.47Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی فناوری اطلاعات و علوم اجتماعی
گرایش های مرتبط با این مقاله: اینترنت و شبکه های گسترده و جامعه شناسی
مجله: تاثیر کامپیوترها در رفتار انسان - Computers in Human Behavior
دانشگاه: دانشگاه سویل، اسپانیا
کلمات کلیدی: زورگویی مجازی، اعتبار سنجی، پرسشنامه، تحلیل عاملی تاییدی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.03.065
ترجمه این مقاله به صورت خلاصه و با کیفیت متوسط انجام شده است. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

مقدمه

زورگویی مجازی: تعریف و ویژگی‌ها

شیوع زورگویی مجازی

معیارهای اندازه گیری زورگویی مجازی

هدف

مواد و روش‌ها

گروه نمونه

شاخص اندازه گیری

روش و تحلیل داده‌ها

بحث

نمونه متن انگلیسی

Abstract

During the last decade, cyberbullying has become an increasing concern which has been addressed by diverse theoretical and methodological approaches. As a result there is a debate about its nature and rigorously validated assessment instruments have not yet been validated. In this context, in the present study an instrument composed of 22 items representing the different types of behaviours and actions that define cyberbullying has been structurally validated and its cross-cultural robustness has been calculated for the two main dimensions: cyber-victimization and cyber-aggression. To this end, 5679 secondary school students from six European countries (Spain, Germany, Italy, Poland, United Kingdom, and Greece) were surveyed through this self-report questionnaire which was designed based on previously existing instruments and the most relevant conceptual elements. Exploratory and confirmatory factor analyses were conducted and the global internal consistency was computed for the instrument and its two dimensions. Identical factor structures were found across all of the six subsamples. The results contribute to existing research by providing an instrument, the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire, which has been structurally validated in a wide sample from six different countries and that is useful to evaluate psycho-educative interventions against cyberbullying.

نمونه متن ترجمه

در طی دهه اخیر، زورگویی مجازی به یک مسئله و نگرانی روز افزون تبدیل شده است که بسیاری از رویکردهای روش شناختی و نظری متنوع برای مقابله با آن مطرح شده است. در نتیجه، مباحث زیادی در خصوص ماهیت آن وجود دارد و ابزارهای ارزیابی معتبرو قوی در این خصوص اعتبار سنجی نشده‌اند. در همین راستا، در مطالعه حاضر، یک ابزار متشکل از 22 گویه که بیانگر انواع متفاوت رفتارها و اقداماتی است که معرف زورگویی مجازی است تحت اعتبار سنجی ساختاری قرار گرفته و استواری میان فرهنگی آن از نظر دو بعد اصلی محاسبه شده است: قربانی سازی سایبری و خشونت سایبری. برای این منظور، 5679 دانش آموز مقطع راهنمایی از شش کشور اروپایی (اسپانیا، آلمان، ایتالیا، لهستان، انگلستان و یونان) از طریق این پرسش نامه خود گزارشی که براساس ابزارهای موجود و مناسب‌ترین عناصر مفهومی طراحی شده بود نظر سنجی شدند. تحلیل‌های عاملی تاییدی واکتشافی انجام شده و همسانی درونی عمومی برای ابزار و دو بعد آن محاسبه شد. ساختارهای عاملی مشابه در همه شش زیر نمونه مشاهده شدند. نتایج این مطالعه، با ارائه یک ابزار یعنی پرسش نامه پروژه مداخله زورگویی مجازی اروپایی، که تحت اعتبار سنجی ساختاری در یک نمونه گسترده از شش کشور مختلف قرار گرفته است و برای ارزیابی مداخلات روانی- آموزشی در برابر زورگویی مجازی مفید است، به غنی‌تر شدن مطالعات موجود کمک می‌کند.