ترجمه مقاله شفافیت اطلاعات دریافتی در تجارت الکترونیک B2C – نشریه الزویر
عنوان فارسی: | شفافیت اطلاعات دریافتی در تجارت الکترونیک B2C: یک بررسی تجربی |
عنوان انگلیسی: | Perceived information transparency in B2C e-commerce: An empirical investigation |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 52 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 47 (6 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2018 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 6.456 در سال 2019 | شاخص H_index مجله : 142 در سال 2020 |
شاخص SJR مجله : 1.727 در سال 2019 | شناسه ISSN مجله : 0378-7206 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 | کد محصول : F1665 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.05Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، تجارت الکترونیک، مدیریت فناوری اطلاعات، بازاریابی، مدیریت بازرگانی و مدیریت کسب و کار |
مجله: اطلاعات و مدیریت - Information & Management |
دانشگاه: دانشکده مدیریت، دانشگاه علوم و فناوری چین |
کلمات کلیدی: شفافیت اطلاعات، شفافیت محصول، شفافیت فروشنده، شفافیت معامله، ریسک در نظر گرفته شده و قصد خرید |
کلمات کلیدی انگلیسی: Information transparency - product transparency - vendor transparency - transaction transparency - perceived risk - and purchase intention |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
ضمیمه: دارد اما ترجمه نشده است ☓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: دارد ✓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.im.2018.04.005 |
چکیده
1- مقدمه
2- زمینۀ نظری
2-1 آثار پیشین در ارتباط با شفافیت اطلاعات
2-2 چهارچوب CSLC
2-3 شفافیت ادراکی مشتریان از بافت تجارت الکترونیک B2C
3- توسعه فرضیه ها
3-1 آثار پیشین در ارتباط با شفافیت اطلاعات
3-2 تأثیر مستقیم شفافیت در قصد خرید
3-3 تأثیر غیرمستقیم شفافیت بر قصد خرید با واسطۀ ریسک درک شده
4- روش و چهارچوب
4-1 اندازه گیری
4-2 وب سایت ها، شرکت کنندگان و روش جمع آوری داده
5- تحلیل داده ها و نتایج
5-1 تحلیل داده برای مدل اندازه گیری
5-2 تحلیل داده ها برای مدل ساختاری
6- بحث و مشارکت
6-1 بحث
6-2 محدودیت ها و پیشنهاداتی برای پژوهش های آینده
6-3 مشارکت
ضمیمه الف: آیتم های مربوط به اندازه گیری
Abstract
Consumers abandon their online purchases at an e-commerce website partly due to the lack of information transparency of the website. We identify the antecedents of consumers’ perceived information transparency of an e-commerce website and its effects on consumers’ online purchase intention. We collected data through a scenario-based survey conducted in a laboratory setting. We found that (1) product transparency, vendor transparency, and transaction transparency significantly influence perceived information transparency; (2) perceived information transparency significantly increases consumers’ online purchase intention; and (3) perceived risk partially mediates the effects of perceived information transparency on purchase intention.
چکیده
مصرف کنندگان به دلیل عدم وجود شفافیت اطلاعات در وب سایت های تجارت الکترونیک، خرید آنلاین خود را رها می کنند. شفافیت اطلاعات مصرف کنندگان را در وب سایت تجارت الکترونیک مشخص کرده و اثرات آن را بر قصد مصرف کنندگان برای خرید آنلاین بررسی می کنیم. داده های این پژوهش را در محیط کتابخانه ای و با استفاده از یک پژوهش مبتنی بر سناریو جمع آوری کردیم. ما دریافتیم که (1) شفافیت محصول، شفافیت فروشنده و شفافیت معامله به صورتی معنادار بر شفافیت اطلاعات تأثیر می گذارند؛ (2) شفافیت اطلاعات درک شده به صورتی معنادار قصد مصرف کنندگان را برای خرید آنلاین افزایش می دهد؛ و (3) ریسک در نظر گرفته شده در میان تأثیر شفافیت اطلاعات بر قصد خرید قرار دارد.