منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

دانلود رایگان مقاله ارزش اخبار پخش مطبوعات شرکت هلندی به عنوان پیش بینی کننده قدرت ساخت دستور کار شرکت

عنوان فارسی
ارزش اخبار پخش مطبوعات شرکت های هلندی به عنوان پیش بینی کننده قدرت ساخت دستور کار شرکت
عنوان انگلیسی
The news value of Dutch corporate press releases as a predictor of corporate agenda building power
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4859
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و علوم ارتباطات اجتماعی
مجله
بررسی روابط عمومی - Public Relations Review
دانشگاه
دانشکده ارتباطات ASCoR، دانشگاه آمستردام، هلند
کلمات کلیدی
مطبوعات، ساخت برنامه، نظریه عامل اخبار، تجزیه و تحلیل محتوا
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


This study focuses on explaining agenda building power of corporate press releases. The purpose of the study is to investigate to what extent news factor theory can be applied to predict whether a press release generates media attention or not. A content analysis of 823 press releases from 30 of the largest Dutch corporations reveals that the news factors surprise, controversy, impact-negative consequences and elite organization have increase a press release’s chance for succession. Furthermore, press releases on the topics financial performance, employees & management and organizational issues have a similar effect. The study shows that news factor theory can be applied successfully in the field of public relations and media relations and suggests thatthe variety of effective news factors depends on the news genre.

نتیجه گیری

5. Conclusion


The aim of this study was to analyze to what extent journalists ascribe news value to corporate press releases, based on news factors in the press releases. Thus, answering the question what influences the press releases’ chance for succession in news media? A content analysis on more than 800 press releases was performed, as well as an equal number of news articles based on these press releases.


بدون دیدگاه