ترجمه مقاله معیاری جدید برای ارزیابی رهبری اجرایی خدمتگذار - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله معیاری جدید برای ارزیابی رهبری اجرایی خدمتگذار - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
معیاری جدید برای ارزیابی رهبری اجرایی خدمتگذار: تدوین، تحلیل، و پیشنهادات پژوهشی
عنوان انگلیسی
A New Scale to Measure Executive Servant Leadership: Development, Analysis, and Implications for Research
صفحات مقاله فارسی
35
صفحات مقاله انگلیسی
21
سال انتشار
2011
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
5.638 در سال 2019
شاخص H_index مجله
168 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.972 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0167-4544
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10865
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت اجرایی، مدیریت کسب و کار
مجله
مجله اخلاق تجارت - Journal of Business Ethics
دانشگاه
کالج Eckerd، سن پترزبورگ، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
رهبری خدمتگذار، رهبری، تدوین معیار، رهبری اخلاقی، رهبری تحول‌گرا، رهبری اصیل، و رهبری معنوی، فضای اخلاقی سازمان، فرهنگ اخلاقی سازمان، نظریه نهادی، مسئولیت‌پذیری شرکت، پشتیبانی درون‌فردی، درستكارى اخلاقی، نوع‌دوستی، تساوى‌ طلبی، رهبری تبادل‌گرا، تشکیل تیم کاری
کلمات کلیدی انگلیسی
servant leadership - leadership - scale development - ethical leadership - transformational leadership - authentic leadership - spiritual leadership - moral climate - ethical organizational culture - institutional theory - corporate responsibility - interpersonal support - moral integrity - altruism - egalitarianism - transactional leadership - building community
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1007/s10551-010-0729-1
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
رهبری اخلاقی در ادبیات تحقیق مدیریت
سه مدل رهبری اخلاقی
رهبری تحول‌گرا
رهبری
اصیل
رهبران معنوی
رهبری خدمتگذار
رهبری خدمتگذار به عنوان رهبری اخلاقی
روش‌ها
نتایج
عامل مرتبه اول برای رهبری اجرایی خدمتگذار
پشتیبانی درون‌فردی
تشکیل تیم کاری
نوع‌دوستی
مساوات طلبی
درستكارى اخلاقی
خصوصیات روانشناختی مدل
تشريح مطالب
محدودیت‌ها
افق‌های تحقیقات آتی
رهبری اخلاقی
فضای اخلاقی و مسئولیت‌پذیری شرکت
ارتقاء نظریه نهادی
افق‌های دیگر
نتیجه گیری
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10865 IranArze     10865 IranArze1     10865 IranArze2

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
ABSTRACT

This article introduces a new scale to measure executive servant leadership, situating the need for this scale within the context of ethical leadership and its impacts on followers, organizations and the greater society. The literature on servant leadership is reviewed and servant leadership is compared to other concepts that share dimensions of ethical leadership (e.g., transformational, authentic, and spiritual leadership). Next, the Executive Servant Leadership Scale (ESLS) is introduced, and its contributions and limitations discussed. We conclude with an agenda for future research, describing ways the measure can be used to test hypotheses about organizational moral climate, ethical organizational culture, corporate responsibility, and institutional theory.

Introduction

Recent scandals in business, government, sports, nonprofits, and other institutions raise questions regarding the quality of organizational leadership. Indeed, the worldwide economic crisis erupting in mid-2008 has challenged organizational scholars to question deeply held assumptions about effective business strategy and to define new models of ethical leadership that can more adequately respond to the demands of a profoundly interdependent global society.

Conclusion

Implicit in the ongoing conversation regarding ethical leadership is the notion that leaders hold tremendous power, and that those leaders who perceive organizations and people beyond the ‘‘competency inputs’’ and ‘‘performance outputs’’ traditionally used to measure leader effectiveness are increasingly important in a profoundly interdependent society. As this perspective challenges most established models of business management, ethical leadership also demands profound psychological and moral courage on the part of business leaders. While the practice of servant leadership described in this article clearly embodies such courage, it is not a ‘‘quick fix.’’ Rather it is a developmental process for executives, employees, and the organization as a whole. Leaders must therefore decide if this paradigm is even consistent with ‘‘who we really are’’ or rather, an idealized representation of ‘‘whom we would like to be.’’

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله به معرفی معیاری جدید برای ارزیابی رهبری اجرایی خدمتگذار می‌پردازد و جایگاه نیاز به این معیار را در زمینه رهبری اخلاقی و پیامدهای آن بر پیروان، سازمان‌ها، و عموم جامعه مشخص می‌نماید. در این راستا، ادبیات تحقیق رهبری خدمتگذار بررسی می‌شود و با مفاهیم دیگری که اشتراکاتی با ابعاد رهبری اخلاقی دارند (برای مثال، رهبری تحول‌گرا، رهبری اصیل، و رهبری معنوی) مقایسه می‌گردند. سپس مفهوم معیار رهبری اجرایی خدمتگذار تبیین می‌شود و فوائد و محدودیت‌های آن مورد بحث قرار می‌گیرد. در نهایت ما با ارائه پیشنهاداتی برای انجام تحقیقات آتی، به توضیح شیوه‌هایی که می‌توان از این معیار برای آزمون فرضیات درباره فضای اخلاقی سازمان، فرهنگ اخلاقی سازمان، مسئولیت‌پذیری شرکت، و نظریه نهادی، استفاده نمود می‌پردازیم.
مقدمه
رسوایی‌های اخیر در شرکت‌های تجاری، دولت‌ها، رشته‌های ورزشی، سازمان‌های غیردولتی، و موسسات دیگر، موجب مطرح شدن سوالاتی راجع به کیفیت رهبری سازمانی شده است. در واقع، بحران اقتصادی جهانی که در اواسط سال‌های 2008 بروز نمود، صاحبنظران سازمانی را بر آن داشت تا مفروضات پذیرفته شده فعلی درمورد راهبردهای کسب و کارهای تجاری اثربخش را زیر سوال ببرند و مدل‌های جدیدی از رهبری اخلاقی که بتواند پاسخگوی نیازهای متقابل جامعه جهانی باشد ارائه نمایند.
نتیجه گیری
یکی از مفاهیم ضمنی در مباحث مستمر راجع به رهبری اخلاقی آن است که رهبران قدرت بسیار زیادی در دست دارند و رهبرانی که سازمان‌ها و افراد را فراتر از ”ورودی‌های شایسته“ و ”خروجی‌های عملکرد“ تلقی می‌کنند، که جزء روش‌های سنتی برای ارزیابی اثربخشی رهبران است، اهمیت فزاینده‌ای در یک جامعه به هم وابسته پیدا نموده‌اند. از آنجائیکه این رویکرد مدل‌های پذیرفته شده مدیریت تجاری را به چالش می‌کشد، رهبری اخلاقی نیز نیازمند شجاعت روانشناختی و اخلاقی رهبران کسب و کارهای تجاری است. درحالیکه اجرای رهبری خدمتگذار نیازمند شجاعت رهبر است، این ویژگی یک” راه حل سریع“ محسوب نمی‌شود، بلکه این ویژگی یکی از محاسن اخلاقی است که به مرور در مدیران، کارمندان، و کل سازمان پرورش می‌یابد. بنابراین رهبران باید بدانند که آیا این روش با ”ما واقعا چه کسانی هستیم“ تناسب دارد یا خیر یا اینکه شکل ایده‌آل ”ما قصد داریم چه کسانی باشیم“ باید چه چیزی باشد.

بدون دیدگاه