دانلود رایگان مقاله انگلیسی یک روش پیش بینی مانور بر اساس شبکه بیزی دینامیکی در سناریوهای بزرگراه - IEEE 2018

عنوان فارسی
یک روش پیش بینی مانور بر اساس شبکه بیزی دینامیکی در سناریوهای بزرگراه
عنوان انگلیسی
A maneuver-prediction method based on dynamic bayesian network in highway scenarios
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2018
نشریه
آی تریپل ای - IEEE
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
نوع مقاله
ISI
پایگاه
اسکوپوس
کد محصول
E8934
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله
هوش مصنوعی، شبکه های کامپیوتری
مجله
کنفرانس کنترل و تصمیم گیری در چین - Chinese Control And Decision Conference
دانشگاه
College of Mechatronic Engineering and Automation - National University of Defense Technology - Changsha - P.R.China
کلمات کلیدی
رانندگی خودکار، پیش بینی مانور، استخراج ویژگی، شبکه بیزی دینامیکی
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1109/CCDC.2018.8407710
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

Abstract:


The accurate maneuver prediction for dynamic vehicles can enhance driving safety in complex environments. This paper presents a maneuver prediction method for dynamic vehicles in highway scenarios. The method effectively combines multi-frame vehicle states, road structures and interactions among vehicles. With a novel extraction algorithm of environment feature, the method infers the probability of each driving maneuver by using a Dynamic Bayesian Network. The experimental results demonstrate that our method can predict lane-change maneuvers at least 2 seconds before they occur in real environments with an accuracy of 84.9%.

نتیجه گیری

5 CONCLUSIONS


We have presented a maneuver predictor DBMP for highway driving scenarios. The algorithm is based on the Dynamic Bayesian Network, which combines structural prediction and dynamic features. The method has been validated using open dataset I-80. The results demonstrate that the proposed DBMP can effectively predict lane keeping and lane change over a long-term horizon. Moreover, the prediction criteria will greatly increase using proposed DBMP than naive BN. For the future work, we will investigate the motion prediction in other complex environments (e.g., urban intersections). The problem of unstable predictions will be solved in future studies.


بدون دیدگاه