ترجمه مقاله نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت در شرکت های خانوادگی – نشریه اشپرینگر

عنوان فارسی: | نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت در شرکت های خانوادگی: ارتباط و تناسب منطق های گوناگون |
عنوان انگلیسی: | The institutionalization of management accounting tools in family firms: the relevance of multiple logics |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 26 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 37 (4 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2018 | نشریه : اشپرینگر - Springer |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.154 در سال 2019 | شاخص H_index مجله : 12 در سال 2020 |
شاخص SJR مجله : 0.345 در سال 2019 | شناسه ISSN مجله : 2191-4761 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q3 در سال 2019 | کد محصول : 10525 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.64Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: حسابداری، مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: حسابداری مدیریت، مدیریت کسب و کار |
مجله: مجله کنترل مدیریت - Journal of Management Control |
دانشگاه: گروه اقتصاد و تجارت، دانشگاه کاتانیا، ایتالیا |
کلمات کلیدی: نهادینه سازی، منطق خانواده، منطق کسب و کار، حسابداری مدیریت، شرکت خانوادگی، کسب و کار خانوادگی |
کلمات کلیدی انگلیسی: Institutionalization - Family logic - Business logic - Management accounting - Family firm - Family business |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: جدول ترجمه شده است ✓ تصویر ترجمه نشده است ☓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
ضمیمه: ندارد ☓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1007/s00187-018-0256-2 |
چکیده
1. مقدمه
2. منطق های نهادی در شرکت های خانوادگی
3. نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت و ارتباط منطق های چندگانه
4. شرایط مطالعه موردی و روش
5. منطق های مرتبط در مطالعه موردی ES
6. نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت در ES
6.1. مرحله کد گذاری
6.2. تصویب ابزارهای جدید حسابداری مدیریت
6.3. مرحله بازتولید ابزارهای حسابداری مدیریت
6.4. نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت
7. بحث و نکات نهایی
Abstract
In recent years, studies in management accounting have focused on family firm businesses while investigating the role of management accounting tools and calling for more research in this field. This paper attempts to analyse how the institutionalization of management accounting tools promoted by professionals comes about and how it is facilitated or hindered by convergence or divergence between the institutional logics that characterize the family firm context. In particular, drawing on Burns and Scapens’ (Manag Account Res 11(1):3–25, 2000) framework, we carry out a longitudinal case study in a small-sized family firm characterized by both the introduction of management accounting tools by professionals and the co-presence of three different institutional logics: family, business and community. The case evidence shows how institutionalization of management accounting tools happens when family, business and community logics converge. Episodes of logics divergence occurred in enacting and reproducing routines related to some of the new tools. These divergences were due to the refusal of members to accept institutional practices promoted by the professionals. The institutionalization took place when the competing logics found a compromise. This paper contributes to the family business literature by offering more evidence on the use of management accounting tools accomplished when the competing logics are aligned with following a family firm’s purposes.
چکیده
در سال های اخیر، مطالعات در زمینه حسابداری مدیریت بر روی کسب و کارهای شرکت خانوادگی تمرکز کرده اند و نقش ابزارهای حسابداری مدیریت را بررسی نموده اند و خواهان تحقیقات بیشتر در این حوزه بوده اند. این مقاله در تلاش است تا نحوه ی ارتقای نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت ترویج یافته توسط متخصصین و نحوه ی تسهیل یا توقف آن توسط همگرایی یا واگرایی بین منطق های نهادی که بستر شرکت خانوادگی را مشخص می نمایند، تحلیل و بررسی کند. بخصوص، بر اساس چارچوب Burns و Scapens(Manag Account Res 11(1):3–25, 2000) یک مطالعه موردی طولی را در یک شرکت خانوادگی کوچک انجام می دهیم که در آن ابزارهای حسابداری مدیریت ترویج یافته توسط متخصصین معرفی شده است و سه منطق نهادی مختلف در آن وجود دارند: خانواده، کسب و کار و جامعه. شواهد مورد نشان می دهند که چگونه وقتی منطق های خانواده، کسب و کار و جامعه همگرا شوند، نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت به وقوع می پیوندند. واگرایی منطق ها در تصویب و بازتولید روتین های مرتبط با برخی از ابزارهای جدید رخ می دهد. این واگرایی ها به دلیل عدم پذیرش اقدامات نهادی توسط اعضا می باشد. نهادینه سازی زمانی صورت می گیرد که منطق های رقیب به سازش برسند. این مقاله با ارائه ی شواهد بیشتر در زمینه استفاده از ابزارهای حسابداری مدیریت در زمان همراستا بودن منطق های رقیب با اهداف شرکت خانوادگی، در آثار موجود در زمینه ی کسب و کار خانوادگی ایفای نقش می کند.