منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت در شرکت های خانوادگی - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت در شرکت های خانوادگی - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت در شرکت های خانوادگی: ارتباط و تناسب منطق های گوناگون
عنوان انگلیسی
The institutionalization of management accounting tools in family firms: the relevance of multiple logics
صفحات مقاله فارسی
37
صفحات مقاله انگلیسی
26
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.154 در سال 2019
شاخص H_index مجله
12 در سال 2020
شاخص SJR مجله
0.345 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
2191-4761
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2019
کد محصول
10525
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
جدول ترجمه شده است ✓ تصویر ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
حسابداری، مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
حسابداری مدیریت، مدیریت کسب و کار
مجله
مجله کنترل مدیریت - Journal of Management Control
دانشگاه
گروه اقتصاد و تجارت، دانشگاه کاتانیا، ایتالیا
کلمات کلیدی
نهادینه سازی، منطق خانواده، منطق کسب و کار، حسابداری مدیریت، شرکت خانوادگی، کسب و کار خانوادگی
کلمات کلیدی انگلیسی
Institutionalization - Family logic - Business logic - Management accounting - Family firm - Family business
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1007/s00187-018-0256-2
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. منطق های نهادی در شرکت های خانوادگی
3. نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت و ارتباط منطق های چندگانه
4. شرایط مطالعه موردی و روش
5. منطق های مرتبط در مطالعه موردی ES
6. نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت در ES
6.1. مرحله کد گذاری
6.2. تصویب ابزارهای جدید حسابداری مدیریت
6.3. مرحله بازتولید ابزارهای حسابداری مدیریت
6.4. نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت
7. بحث و نکات نهایی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

In recent years, studies in management accounting have focused on family firm businesses while investigating the role of management accounting tools and calling for more research in this field. This paper attempts to analyse how the institutionalization of management accounting tools promoted by professionals comes about and how it is facilitated or hindered by convergence or divergence between the institutional logics that characterize the family firm context. In particular, drawing on Burns and Scapens’ (Manag Account Res 11(1):3–25, 2000) framework, we carry out a longitudinal case study in a small-sized family firm characterized by both the introduction of management accounting tools by professionals and the co-presence of three different institutional logics: family, business and community. The case evidence shows how institutionalization of management accounting tools happens when family, business and community logics converge. Episodes of logics divergence occurred in enacting and reproducing routines related to some of the new tools. These divergences were due to the refusal of members to accept institutional practices promoted by the professionals. The institutionalization took place when the competing logics found a compromise. This paper contributes to the family business literature by offering more evidence on the use of management accounting tools accomplished when the competing logics are aligned with following a family firm’s purposes.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در سال های اخیر، مطالعات در زمینه حسابداری مدیریت بر روی کسب و کارهای شرکت خانوادگی تمرکز کرده اند و نقش ابزارهای حسابداری مدیریت را بررسی نموده اند و خواهان تحقیقات بیشتر در این حوزه بوده اند. این مقاله در تلاش است تا نحوه ی ارتقای نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت ترویج یافته توسط متخصصین و نحوه ی تسهیل یا توقف آن توسط همگرایی یا واگرایی بین منطق های نهادی که بستر شرکت خانوادگی را مشخص می نمایند، تحلیل و بررسی کند. بخصوص، بر اساس چارچوب Burns و Scapens(Manag Account Res 11(1):3–25, 2000) یک مطالعه موردی طولی را در یک شرکت خانوادگی کوچک انجام می دهیم که در آن ابزارهای حسابداری مدیریت ترویج یافته توسط متخصصین معرفی شده است و سه منطق نهادی مختلف در آن وجود دارند: خانواده، کسب و کار و جامعه. شواهد مورد نشان می دهند که چگونه وقتی منطق های خانواده، کسب و کار و جامعه همگرا شوند، نهادینه سازی ابزارهای حسابداری مدیریت به وقوع می پیوندند. واگرایی منطق ها در تصویب و بازتولید روتین های مرتبط با برخی از ابزارهای جدید رخ می دهد. این واگرایی ها به دلیل عدم پذیرش اقدامات نهادی توسط اعضا می باشد. نهادینه سازی زمانی صورت می گیرد که منطق های رقیب به سازش برسند. این مقاله با ارائه ی شواهد بیشتر در زمینه استفاده از ابزارهای حسابداری مدیریت در زمان همراستا بودن منطق های رقیب با اهداف شرکت خانوادگی، در آثار موجود در زمینه ی کسب و کار خانوادگی ایفای نقش می کند.

بدون دیدگاه