ترجمه مقاله بهبود مدیریت ارتباط با مشتری از طریق هوش کسب و کار

عنوان فارسی: | بهبود مدیریت ارتباط با مشتری از طریق هوش کسب و کار |
عنوان انگلیسی: | Improving Customer Relationship Management Through Business Intelligence |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19 (شامل 1 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2014 | نشریه : WorldScientific |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | پایگاه : اسکوپوس |
نوع ارائه مقاله : ژورنال | ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 0.632 در سال 2018 |
شاخص H_index مجله : 17 در سال 2019 | شاخص SJR مجله : 0.192 در سال 2018 |
شناسه ISSN مجله : 1793-6926 | شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q3 در سال 2018 |
کد محصول : 9923 | وضعیت ترجمه : ترجمه شده و آماده دانلود |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.01Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کسب و کار، بازاریابی و مدیریت استراتژیک |
مجله: مجله مدیریت اطلاعات و دانش - Journal of Information & Knowledge Management |
دانشگاه: سارایوو ، بوسنی و هرزگوین |
کلمات کلیدی: هوش تجاری یا کسب و کار، مدیریت ارتباط با مشتری [CRM]، استراتژی کسب و کار، استراتژی مشتری، پیمایش یا نظرسنجی، اقتصاد انتقالی، اروپای شرقی |
کلمات کلیدی انگلیسی: Business intelligence (BI) - customer relationship management (CRM) - business strategy - customer strategy - survey - transitional economy - East Europe |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1142/S0219649214500154 |
چکیده
1. مقدمه
2. بررسی ادبیات
2.1. هوش کسب و کار (BI)
2.2. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
2.3. مدل تحقیقات
3. روش تحقیق
3.1. طرح تحقیقات
3.2. متغیرهای مستقل و وابسته
3.3. مواد و روش
4. نتایج
4.1. نتایج توصیفی
4.2. آزمون مدل تحقیق
5. بحث
5.1. یافته های اصلی
5.2. پیامدها، محدودیت ها و جهت گیری های آتی
6. نتیجه گیری ها
Abstract
This paper examines empirically the role of business intelligence (BI) in customer relationship management (CRM). Drawing on relevant literature on BI and CRM, the research model for the current investigation proposes that BI approaches of an organisation and its competition in°uence organisational business strategy which in turn impacts its customer strategy. The model is tested empirically using survey data of 165 respondents from 73 di®erent private and state owned businesses operating in a transitional economy of East Europe. Empirical evidence con¯rms a key role of BI in CRM through its impact on organisational business and customer strategies development. Such ¯ndings make two important contributions. For research, they provide an improved understanding of the factors and processes involved in realising bene¯ts from BI. For practice, they show managers how BI can be leveraged to achieve performance gains through competitive actions. Further research is recommended to con¯rm and extend the current investigation.
چکیده
مقاله حاضر به بررسی تجربی نقش هوش تجاری یا کسب و کار (BI) در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می پردازد. با بهره گیری از ادبیات مربوطه BI و CRM، مدل پژوهشی تحقیق حاضر پیشنهاد می کند که رویکردهای BI یک سازمان و رقابت آن بر استراتژی کسب و کار سازمانی تاثیر می گذارد که خود بر استراتژی مشتری اثرگذار است. این مدل با استفاده از داده های نظرسنجی 165 پاسخ دهنده از 73 کسب و کار خصوصی و دولتی فعال در اقتصاد انتقالی اروپا شرقی به صورت تجربی آزموده گردید. شواهد تجربی نقش کلیدی BI را در CRM از طریق تاثیر آن بر توسعه استراتژی های کسب و کار و مشتری سازمانی تایید نمودند. این یافته ها دو نقش آفرینی مهم دارند. برای تحقیقات، آنان درک بهتری از عوامل و فرآیندهای دخیل در تحقق مزایای حاصل از BI فراهم می کند. در عمل، آنان به مدیران نشان می دهند که BI را چگونه می توان برای دستیابی به افزایش عملکرد از طریق فعالیت های رقابتی اعمال نمود. برای تایید و بسط پژوهش حاضر، انجام تحقیقات بیشتر توصیه می شود.