دانلود ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل المان محدود و بهینه سازی شکل خودرو – مجله IEEE

عنوان فارسی: | تجزیه و تحلیل المان محدود و بهینه سازی شکل خودرو در تصادف با ضربه با سرعت پایین |
عنوان انگلیسی: | Finite Element Analysis and Shape Optimization of Automotive Crash-box Subjected to Low Velocity Impact |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 4 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 10 |
سال انتشار : 2009 | نشریه : آی تریپل ای - IEEE |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 4545 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.08Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک |
گرایش های مرتبط با این مقاله: طراحی کاربردی، ساخت و تولید، سازه بدنه خودرو، طراحی جامدات و مکانیک خودرو |
مجله: کنفرانس بین المللی اندازه گیری فناوری و مکاترونیک اتوماتیک (International Conference on Measuring Technology and Mechatronics Automation) |
دانشگاه: دانشکده مکانیک و برق، دانشگاه مهندسی هاربین، چین |
کلمات کلیدی: جعبه تصادف، تاثیر سرعت کم، تجزیه وتحلیل المان محدود، مدل بهینه سازی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
۱ مقدمه
۲ مدل اجزای مدود
الف توضیح مدل
ب تجزیه و تحلیل شبیه سازی
ج اعتبارسنجی
۳ طراحی بهینه سازی
الف سطح مقطع بهینه
ب شیار بهینه
Abstract
Crash-box equipped at the front end of a car, is one of the most important automotive parts for crash energy absorption. In case of frontal crash accident, it is expected to be collapsed with absorbing crash energy prior to other body parts so that the damage of the main cabin frame is minimized and passengers may be saved. In the present work, energy absorption characters of automobile crash-box at low-velocity impact are studied by using Finite Element Method and shape optimization design for thin-walled tubes has been successfully proposed through choosing proper cross section and adopting appropriate grooves. Six types of thin-walled tubes with different cross section were studied and different grooves on the tubes were adopted and compared. Results show that the energy absorption characters improved obviously for square cross section thin-walled tube with double concave and bulgy grooves.
چكيده
تصادف براي جعبه تصادف براي يك ماشين يكي از مهم ترين قطعات خودرو براي جذب انرژي تصادف است. در صورت تصادف از جلو،انتظار مي رود كه جذب انرژي تصادف به طوري باشد كه آسيب به كابين اصلي به حداقل برس و مسافران امكان نجات داشته باشند. در حال حاضر جذب انرژي توسط جعبه تصادف در سرعت هاي پايين با استفاده از روش اجزاي محدود بهينه سازي و طراحي براي بدنه مطالعه شده است كه با موفقيت از طريق انتخاب سطح مقطع مناسب و شيارهاي پيشنهادي بدست مي ايد. شش نوع از لوله هاي جدارنازك با بخش هاي مختلف شيارهاي صليبي مرد مطالعه قرار گرفته است و سپس لوله ها نصب شده و مورد مقايسه قرار گرفته ااند. نتايج نشان مي دهد كه جذب انرژي بهبودي را با مقطع مربع لوله هاي جدارنازك به صورت دوجداره و شياري را دارد.