تاثیر آموزش بر رفتار غذایی، ترکیب بدن و آمادگی جسمانی در کودکان
عنوان انگلیسی
Impact of education on food behaviour, body composition and physical fitness in children
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2008
نشریه
Cambridge
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
7716
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
رشته های مرتبط با این مقاله
پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تغذیه
مجله
مجله بریتانیایی تغذیه - British Journal of Nutrition
دانشگاه
مرکز مدیریت چاقی، موسسه غدد درون ریز، جمهوری چک
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
جنبه های تاریخی
مقایسات بین المللی
تغییرات سکولار و رشد و نمو
تاثیر تغذیه مادر و وزن هنگام تولد
تاثیر تحصیلات خانواده
تاثیر خروجی انرژی و فعالیت بدنی
رویکرد آموزشی ترکیبی در سنین مدرسه
اثر آموزش و درمان اردوگاه های تابستانی
نوسانات وزن، چربی و آمادگی جسمانی پس از توقف درمان
دیدگاه ها و نتیجه گیری ها
اقدامات سازمان های بین دولتی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
The increasing prevalence of obesity during growth and development is significantly related to the education of children, and also to that of parents who influence food intake and physical activity from the beginning of life. The effect of maternal level of education has been shown in regular anthropometric surveys in 10-year intervals since 1951. This concerns the mother’s own nutrition and physical activity regimen as well as the child’s nutrition since birth, including the duration of breast-feeding. Children of parents with overweight and obesity were shown more often to be obese, as was the case for children from families with the lowest level of education, or from smaller communities where the level of education is usually lower than in larger cities. The composition of the mother’s diet during pregnancy had, for example, an effect on the blood lipids of newborns. During preschool age, less body fat, a higher level of HDL, and higher levels of cardiorespiratory fitness, skill and physical performance were found in active children. In school-age children, when obesity increases, a number of prevention programmes using diet, exercise and behavioural intervention have been developed for schools, communities, churches, and/or have been organized by special institutions and medical centres, which were most efficient in family groups. The greatest reduction of weight, BMI and fatness, and improvement of functional capacity, and hormonal and metabolic parameters were achieved in summer camps or spas, with consistent and monitored nutrition, exercise and behavioural treatment. Fluctuation of positive outcomes occurred due to the interruption of the educational process during the school year, and repeated long-lasting interventions have been always necessary for permanent desirable results.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
شیوع فزاینده چاقی در دوره رشد و نمو به صورت معنی داری با تحصیلات کودکان و هم چنین والدینی که بر مصرف مواد غذایی و فعالیت های بدنی از آغاز زندگی تاثیرگذارند، ارتباط دارد. تاثیر سطح تحصیلات مادر در بازه های ده ساله از سال 1951 میلادی، در پیمایش های انسان شناختی منظم نشان داده شده است.این تحقیقات پیرامون رژیم غذایی و فعالیت بدنی شخصی مادر و هم چنین تغذیه کودک از تولد، از جمله: دوره تغذیه با شیر مادر می باشد. مشخص گردیده کودکدان والدین مبتلا به اضافه وزن و چاقی غالباً بیشتر چاق بوده و وضعیت آنان به مانند کودکان متعلق به خانواده هایی با پایین ترین سطح تحصیلات و یا جوامع کوچک تری بود که در آن سطح تحصیلات معمولاً پایین تر از شهرهای بزرگ تر می باشد. به طور مثال ترکیب رژیم غذایی مادر در خلال بارداری بر چربی خون نوزادان تاثیرگذار می باشد. منشاهده شده است که چربی بدن پایین تر در خلال دوره پیش دبستانی با سطح HDL بالاتر و آمادگی قلبی و تنفسی، مهارت و عملکرد بدنی بالاتر کودکان فعال همراه است. در کودکان دبستانی، هنگامی که چاقی افزایش می یابد، تعدادی برنامه پیشگیری با استفاده از رژیم غذایی، ورزش، و مداخلات رفتاری برای مدارس، جوامع، کلیساها مطرح گردیده و یا توسط موسسات تخصصی مراکز درمانی که در گروه های خانواده از همه کارآمدتر بوده اند، سازماندهی شده است. بیشترین کاهش وزن، BMI و چربی، و بهبود در ظرفیت کارکردی و مولفه های هورمونی و متابولیکی در اردوگاه ها و یا چشمه های آبگرم تابستانی با تیمارهای تغذیه، ورزش، رفتاری ثابت و تحت نظارت حاصل شده بود. نوسانات مثبتی در نتایج به واسطه ایجاد وقفه در فرآیندهای تحصیلی در خلال سن مدرسه به وقوع پیوسته و مداخلات مکرر و درازمدت همیشه برای نتایج ماندگار مد نظر ضروری هستند.