ترجمه مقاله عوامل تعیین کننده روش حمل و نقل: مقایسه ای بین آلمان و آمریکا - نشریه الزویر

ترجمه مقاله عوامل تعیین کننده روش حمل و نقل: مقایسه ای بین آلمان و آمریکا - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
عوامل تعیین کننده روش حمل و نقل: مقایسه ای بین آلمان و آمریکا
عنوان انگلیسی
Determinants of transport mode choice: a comparison of Germany and the USA
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
14
سال انتشار
2011
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5070
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
عمران و جغرافیا
گرایش های مرتبط با این مقاله
جغرافیا و برنامه ریزی شهری، مهندسی راه و ترابری و برنامه ریزی حمل و نقل
مجله
مجله جغرافیای حمل و نقل
دانشگاه
دانشکده عمومی و امور بین الملل، امور شهری و برنامه ریزی، دانشگاه ویرجینیاتک ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
آلمان، ایالات متحده آمریکا، انتخاب حالت، کاربری اراضی، اجتماعی و اقتصاد، توسعه پایدار
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. توضیح تفاوت ها در انتخاب روش بین کشورها
1.2. عوامل اجتماعی- اقتصادی و جمعیت شناختی
2.2. الگوهای توسعه فضایی
3.2. سیاست های حمل و نقل و کاربری زمین
4.2. فرهنگ و نگرش ها
3. تحلیل
1.3. منابع داده و متغیرها در تحلیل
2.3. تحلیل دو متغیره تفاوت ها در روش انتخاب
3.3. تحلیل رگرسیون چندگانه انتخاب روش
4. نتایج و بحث
5. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
abstract Germany and the USA have among the highest motorization rates in the world. Yet Germans make a four times higher share of trips by foot, bike, and public transport and drive for a 25% lower share of trips as Americans. Using two comparable national travel surveys this paper empirically investigates determinants of transport mode choice in Germany and the USA. In both countries higher population density, a greater mix of land-uses, household proximity to public transport, and fewer cars per household are associated with a lower share of trips by automobile. However, considerable differences remain: all groups of society in America are more car-dependent than Germans. Even controlling for dissimilarities in socio-economic factors and land-use, Germans are more likely to walk, cycle, and use public transport. Moreover, Americans living in dense, mixed-use areas, and close to public transport are more likely to drive than Germans living in lower density areas, with more limited mix of land-uses, and farther from public transport. Differences in transport policy that make car travel slower, more expensive, less convenient, and alternatives to the automobile more attractive in Germany may help account for the remaining differences.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
آلمان و آمریکا دارای یکی از بالاترین نرخ های وسایل نقلیه موتوری در جهان هستند. اما سهم سفر آلمانی ها با پای پیاده، دوچرخه و حمل و نقل عمومی در مقایسه با آمریکایی ها چهار برابر بیشتر و سهم رانندگی آن ها 25% کمتر است. این مقاله با استفاده از دو پیمایش سفر ملی مشابه ، عوامل تعیین کننده انتخاب روش حمل و نقل در آلمان و آمریکا را به صورت تجربی مورد بررسی قرار می دهد.
در هر دو کشور، تراکم جمعیت بالا، ترکیب بزرگ تر کاربری زمین، نزدیکی خانوارها به حمل و نقل عمومی و خودروهای کمتر به ازای هر خانوار با سهم کمتر سفر با اتوموبیل ارتباط دارد. با این وجود، تفاوت های قابل توجهی هم وجود دارد: تمام گروه های جامعه در آمریکا بیشتر از آلمانی ها به خودرو وابسته هستند. حتی با در نظر گرفتن عدم تشابه ها در عوامل اجتماعی- اقتصادی و کاربری زمین، آلمانی ها وابستگی بیشتری به پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی دارند. علاوه بر این، آمریکایی هایی که در مناطق متراکم و با کاربری مختلط زندگی می کنند و به حمل و نقل عمومی نزدیک هستند نسبت به آلمانی هایی که در مناطق با تراکم کمتر و ترکیب محدودتر کاربری زمین و دورتر از حمل و نقل عمومی زندگی می کنند، وابستگی بیشتری به رانندگی دارند. تفاوت ها در سیاست حمل و نقلی که سفر با خودرو را کند تر، گران تر، با راحتی کمتر می کند و جایگزین های اتوموبیل در آلمان را جذاب تر می سازد می تواند تفاوت های موجود را توضیح دهد.

بدون دیدگاه