ترجمه مقاله مدل تقسیم بندی مشتریان براساس ارزش سازی جهت تدوین استراتژی های بازاریابی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | مدل تقسیم بندی مشتریان براساس ارزش سازی جهت تدوین استراتژی های بازاریابی |
عنوان انگلیسی: | Customer segmentation model based on value generation for marketing strategies formulation |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 13 |
سال انتشار : 2014 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6011 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.66Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: بازاریابی، استراتژی، مدیریت استراتژیک، مدیریت کسب و کار، بودجه و مالی عمومی و مدیریت اجرایی |
مجله: مطالعات مدیریت - ESTUDIOS GERENCIALES |
دانشگاه: دانشگاه علم و صنعت، کالی، کلمبیا |
کلمات کلیدی: تقسیم بندی، ارزش مشتری، شبکه عصبی مصنوعی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
1. مقدمه
2. مدل تقسیم بندی مشتریان
2.1 گام 1: مشخصات مشتری
2.2 گام 2: شناسایی فروش و پرداختهای صورت گرفته توسط مشتریان
2.3 گام 3: تعیین هزینههای نمایندگی در رابطه با مشتری
2.4 گام 4: محاسبه ارزش طول عمر مشتری
2.5 گام 5: محاسبه ارزش اکتسابی مشتری
2.6 گام 6: محاسبه گردش خرید مشتری
2.7 گام 7: طراحی نقشه خودسازمانده
3.موردی مطالعاتی برای یک شرکت صنعتی کشاورزی
4.نتیجه گیری
Abstract
When deciding in which segmentto invest or how to distribute the marketing budget, managers generally take risks in making decisions without considering the real impact every client or segment has over organizational profits. In this paper, a segmentation framework is proposed that considers, firstly, the calculation of customer lifetime value, the current value, and client loyalty, and then the building of client segments by self-organized maps. The effectiveness ofthe proposed method is demonstrated with an empirical study in a cane sugar mill where a total of 9 segments of interest were identified for decision making
چکیده
مدیران عموماً در هنگام تصمیم گیری جهت انتخاب بخشی برای سرمایه گذاری و تعیین چگونگی توزیع بودجه بازاریابی، بدون توجه به تأثیر واقعی که هر مشتری یا بخش بر سود سازمان دارد در تصمیم گیری ریسک میکنند. در این مقاله، یک چارچوب تقسیم بندی پیشنهاد میشود که در ابتدا محاسبه ارزش طول عمر مشتری، ارزش کنونی و وفاداری مشتری را درنظر میگیرد و سپس ایجاد بخشهای مشتریان به وسیله نقشههای خودسازمانده را مد نظر قرار میدهد. تأثیربخشی روش پیشنهادی با مطالعهای تجربی در یک کارخانه آسیاب نیشکر اثبات میشود که کلاً 9 بخش موردنظر در آن برای تصمیم گیری تعیین شدند.