منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله بررسی ارتباطات و وابستگی داخلی و مشارکت مسئولیت اجتماعی شرکت و اداره شرکت - نشریه وایلی

ترجمه مقاله بررسی ارتباطات و وابستگی داخلی و مشارکت مسئولیت اجتماعی شرکت و اداره شرکت - نشریه وایلی
قیمت خرید این محصول
۳۹,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی ارتباطات و وابستگی داخلی و مشارکت مسئولیت اجتماعی شرکت و اداره شرکت
عنوان انگلیسی
Corporate Governance and Corporate Social Responsibility Synergies and Interrelationships
صفحات مقاله فارسی
31
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2008
نشریه
وایلی - Wiley
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
6280
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت استراتژیک، مدیریت اجرایی، مدیریت سازمان های دولتی و مدیریت منابع انسانی
مجله
اداره امور شرکت - Corporate Governance
دانشگاه
دانشگاه ساوتهمپتون، دانشکده مدیریت، انگلستان
کلمات کلیدی
تئوری بنیادی، مسئولیت اجتماعی شرکت، نتایج تجاری، نتایج ملی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده مطالب
1- مقدمه
بررسی موضوع ادارۀ شرکت
موضوع و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت
رابطه‌های بین CG و CSR
3 مدل رابطه ای آزمایش شده
اطلاعات زمینه ای دربارۀ لبنان
متدلوژی تحقیقی
نتایج پژوهشی
ارزیابی اقدامات CG
ارزیابی عملکرد CSR
ارزیابی روابط CG-CSR
بحث دربارۀ نتایج موضوعات تئوریک
نظریات پایانی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
ABSTRACT

Manuscript Type: Empirical Research Questions/Issue: This paper seeks to explore the interrelationships between corporate governance (CG) and corporate social responsibility (CSR): first, theoretically, by reviewing the literature and surveying various postulations on offer; second, empirically, by investigating the conception and interpretation of this relationship in the context of a sample of firms operating in Lebanon. Accordingly, the paper seeks to highlight the increasing cross-connects or interfaces between CG and CSR, capitalizing on fresh insights from a developing country perspective. Research Findings/Results: A qualitative interpretive research methodology was adopted, drawing on in-depth interviews with the top managers of eight corporations operating in Lebanon, with the findings suggesting that the majority of managers conceive of CG as a necessary pillar for sustainable CSR. These findings are significant and interesting, implying that recent preoccupation with CG in developing countries is starting to be counterbalanced by some interest/attention to CSR, with growing appreciation of their interdependencies and the need to move beyond CG conformance toward voluntary CSR performance. Theoretical Implications: This study makes two important contributions. First, it suggests that there is a salient two-way relationship and increasing overlap between CG and CSR. While much previous literature has researched CG and CSR independently, this paper makes the case for considering them jointly and systematically. Second, the paper outlines a number of theoretical propositions that can serve as the basis for future research on the topic, particularly in developing countries, given that the data and theoretical propositions are both derived from and tailored to developing country contexts. Practical Implications: This study can potentially alert managers to the increasing overlap between the CG and CSR agendas and the need to exert diligent systematic efforts on both fronts. CG and CSR share more in common than previously assumed, and this needs to be accounted for by practitioners. The research can also alert policy makers in developing countries to the need to increase the vigilance and capacity of the regulatory and judicial systems in the context of CG reform and to increase institutional pressures, particularly of the coercive and normative variety to enhance CSR adoption.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیدۀ مطالب
نوع نوشته= تجربی/ موضوعات و سوالات پژوهشی= این مقاله به بررسی یافتنی ارتباط درونی بین ادارۀ شرکت (CG) و مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)می‌پردازد. نخست، بصورت تئوریک، با بررسی موضوع و نیز بوسیله ارزیابی پیش نیاز است دربارۀ این موضوع و سپس بطور تجربی از طریق پژوهش مفهوم و تفسیر این ارتباط در نمونه شرکت‌هایی که در کشور لبنان سوال هستند پرداخته سپس به بررسی ارتباطات سطحی بین CG و CSR و نیز به بررسی دیدگاه‌های جدید از نظر یک کشور در حال توسعه می‌پردازیم.
یافته‌ها و نتایج پژوهش :
یک روش پژوهش کیفی و تفسیری انجام گرفت که مربوط به مصاحبه‌های انجام شده با مدیران سطح بالای تعداد 8 شرکت فعال در کشور لبنان بوده و نتایج نشان می‌دهند که اکثریت این مدیران CG را به عنوان یک اهرم ضروری برای CSR پایدار می‌دانند. این نتایج بسیار مهم و جالب می‌باشند و نشان می‌دهند که اشتغالات فکری جدید دربارۀ CG در کشورهای در حال رشد بوسیله بعضی از علاقه و توجه به CSR متعادل می‌شود که همراه با افزایش رو به رشد ارتباطات داخلی آنها همراه است.
موارد تئوریک:
این پژوهش 2 قسمت دارد. نخست نشان می‌دهد که یک ارتباط 2 طرفۀ بارز و مشخص و تداخل زیاد بین CG و CSR وجود دارد. با اینکه مطالعات قبلی به بررسی CG و CSR وجود دارد. با اینکه مطالعات قبلی به بررسی CG و CSR به صورت مستقل پرداخته اند ولی این مقاله این دو موضوع را مشترکاً به صورت سیستمیک یا مرحله ای انجام می‌دهد. در مرحله بعد به بررسی تعدادی از پیشنهادات تئوریک می‌پردازد که می‌توانند به عنوان پایه ای برای پژوهش آینده دربارۀ این موضوع مخصوصاً در کشورهای در حال توسعه قلمداد گردند با توجه به اینکه داده‌ها و پیشنهادات تئوریک هر دو گرفته شده از نمونه‌های کشورهای در حال توسعه بوده و بررسی شده اند.
موارد عملی :
این بررسی مدیران را از تداخل فزاینده احتمالی بین CG و GSR و نیاز برای افزایش کوشش‌های سیستمیک مؤثر در هر دو مورد باخبر می‌کند. CG و CSR موارد مشترک زیادتری از چیزی دارند که قبلاً فکر می‌شد و این مورد باید بوسیله کارورزان بررسی گردد. این پژوهش همچنین سیاستمداران در کشورهای در حال رشد را دربارۀ نیاز برای افزایش ظرفیت و توانایی سیستم‌های فضایی و قانونی در موضوع CG و نیز دربارۀ افزایش فشارهای بنیادی و پایه ای برای بالا بردن پذیرش CSR آگاه می‌سازد.

بدون دیدگاه