ترجمه مقاله اثر حوزه نهادی و وسعت جستجو بر رابطه ظرفیت جذب کارآفرینی سازمانی

ترجمه مقاله اثر حوزه نهادی و وسعت جستجو بر رابطه ظرفیت جذب کارآفرینی سازمانی
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
قابلیت ناتوان: اثر حوزه نهادی و وسعت جستجو بر رابطه ظرفیت جذب کارآفرینی سازمانی
عنوان انگلیسی
Capable but not able: The effect of institutional context and search breadth on the absorptive capacity-corporate entrepreneurship relationship
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
21
سال انتشار
2014
نشریه
Eprints
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
6962
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
کارآفرینی
دانشگاه
QUT دانشکده کسب و کار
کلمات کلیدی
ظرفیت جذب، وسعت جستجوی دانش خارجی، جهت‌گیری بازار نهادی، کارآفرینی سازمانی (شرکتی)
فهرست مطالب
چکیده
1-1 مقدمه
1-2 پیش‌زمینه و فرضیه‌های نظری
1-2-1 ظرفیت جذب و کارآفرینی شرکت
1-2-2 ظرفیت جذب و جهت گیری بازار نهادی
1-2-3- ظرفیت جذب و وسعت جستجوی دانش
1-2-4 ظرفیت جذب، وسعت جستجوی خارجی و جهت گیری بازار نهادی
1-3 روش کار
1-3-1 نمونه و جمع آوری داده
1-3-2 سنجش ها (اندازه گیری ها)
1-3-3 تست های اعتبار سنجی اندازه گیری
1-3-4 تحلیل و نتایج
1-4 جمع بندی
ضمیمه A
ضمیمه B
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This study investigates how the interaction of institutional market orientation and external search breadth influence the ability to use absorptive capacity to raise the level of corporate entrepreneurship. The findings of a sample of 331 supplier companies providing products and services to the mining industry of Australia and Iran indicate that the positive association between absorptive capacity and corporate entrepreneurship is stronger for companies with greater external knowledge search breadth. Moreover, operating in a less market-oriented institutional context such as, Iran diminishes the ability to utilise a firm’s absorptive capacity to raise their level of corporate entrepreneurship. Yet, firms operating in such contexts are able to overcome these disadvantages posed by their institutional context by engaging in broader external search of knowledge.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله نحوه تعامل جهت‌گیری بازار مؤسساتی (نهادی) و تأثیر وسعت تحقیقات بیرونی بر ظرفیت جذب به‌منظور ارتقا سطح کارآفرینی سازمانی را موردبررسی قرار می‌دهد. یافته‌های مربوط به 331 شرکت تأمین‌کننده که محصولات و خدمات خود را به صنعت معدن استرالیا و ایران ارائه می‌دهند، نشان می‌دهد که ظرفیت جذب و کارآفرینی سازمانی در شرکت‌هایی که دارای دانش و اطلاعات خارجی بیشتری در وسعت تحقیقات دارند قوی‌تر است. علاوه بر این کار در زمینه مؤسساتی که گرایش کمتری به بازار دارند مانند ایران، توانایی استفاده از ظرفیت جذب در ارتقا سطح کارآفرینی سازمانی را کاهش می‌دهد. همچنان شرکت‌هایی وجود دارند که چنین زمینه‌های فعالیت دارند و می‌توانند بر این چالش‌ها و معایب ایجادشده توسط زمینه‌سازمانی خود از طریق مشارکت در تحقیقات گسترده‌تر برای کسب دانش غلبه کنند.

بدون دیدگاه