ترجمه مقاله کاربردی از مدل ارزیابی- عملکرد برای کیفیت یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی - نشریه تیلور و فرانسیس

ترجمه مقاله کاربردی از مدل ارزیابی- عملکرد برای کیفیت یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی - نشریه تیلور و فرانسیس
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کاربردی از مدل ارزیابی- عملکرد برای کیفیت یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی
عنوان انگلیسی
An application of the performance-evaluation model for e-learning quality in higher education
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
16
سال انتشار
2014
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.800 در سال 2019
شاخص H_index مجله
76 در سال 2020
شاخص SJR مجله
0.679 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
1478-3363
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
11403
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، تکنولوژی آموزشی
مجله
مجله مدیریت کیفیت جامع و برتری تجاری - Journal Total Quality Management & Business Excellence
دانشگاه
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مهندسی صنایع، کارتاگنا، اسپانیا
کلمات کلیدی
کیفیت یادگیری الکترونیکی، مدل ارزیابی – عملکرد، رضایت دانشجو، آموزش عالی
کلمات کلیدی انگلیسی
e-learning quality - performance-evaluation model - student satisfaction - higher education
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1080/14783363.2013.867607
فهرست مطالب
دیباچه
اندازه گیری کیفیت در آموزش عالی
مدل ارزیابی- عملکرد
تحلیل تجربی
طراحی پرسشنامه
نمونه و جمع آوری داده
نتایج تحقیق
مباحثه
نتیجه گیری
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
11403-IranArze     11403-IranArze1     11403-IranArze2
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
The demand for e-learning in higher education is rising, competition is increasing, and universities are investing significant resources towards improving the quality of their e-learning offerings. Thus, effective quality measures for e-learning are urgently required. With the aim of following the total quality management practices of raising students’ satisfaction and continuous improvement, a performance-evaluation model was applied in a sample of business students. The application of this model was useful for selecting the quality items that most urgently require improvement to achieve student satisfaction and for identifying the items of surplus resource investment, thereby helping to provide the means to minimise resource wastage. This way, an effective and efficient improvement plan to enhance the efficient use of resources in e-learning and to meet an adequate level of quality was established.

Introduction

The subject of quality in higher education has received increasing attention. This study agrees with Ruben (1995) that generally speaking, it is a service industry, one that every day is more and more exposed to globalisation processes (O’Neill & Palmer, 2004) and increasingly intense competition and expectations from stakeholders. Never before have they had to focus on asking what society values in the skills and abilities of their graduates, nor have they been concerned with asking their students how they feel about their educational ‘experiences’ (Ford, Joseph, & Joseph, 1999). As a consequence, universities and colleges are placing increasing emphasis on improving the quality of their educational services (Kuo & Ye, 2009).

Conclusions

At the heart of all quality initiatives there is an emphasis on the use of data to make decisions associated with quality improvements (Wild & Hope, 2003). In this study, the data from students’ perceptions of satisfaction and importance were transformed into recommendations to improve resource investment in e-learning programmes in higher education.

The first contribution of this research is the use of a model to measure quality in e-learning that is not focused exclusively on evaluating quality through selected attributes in terms of the students’ satisfaction, with the aim of improving those attributes with the lowest levels of satisfaction. Low-quality attributes should not be the only consideration when designing improvement plans. The approach employed is more ambitious because it suggests taking actions to improve the attributes that have low satisfaction levels and are important to students at the same time. Furthermore, the performance-evaluation model employed is a useful tool for selecting quality items that most urgently require improvement to achieve student satisfaction in e-learning and for identifying items of surplus resource investment, thereby helping to provide the means to minimise resource wastage. The information gathered through this approach helps in the drafting of an effective and efficient improvement plan to enhance the efficient use of resources in e-learning and to meet an adequate level of quality.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
درخواست برای آموزش الکترونیکی در آموزش عالی رو به افزایش است، رقابت زیاد گشته و دانشگاه ها در حال سرمایه گذاری روی منابع مشخصی در جهت بهبود کیفیت ارائه های آموزش الکترونیکیشان هستند. بنابراین، معیارهای کیفیت موثر برای آموزش الکترونیکی به صورتی ضروری مورد نیاز هستند. یک مدل عملکرد-ارزیابی با هدف دنبال کردنِ روال های مدیریت کیفیت کل در جهتِ افزایش رضایت دانش آموز و بهبود مستمر، در نمونه ای از دانشجویان بازرگانی به کار برده می شود. کاربرد این مدل برای گزینش آیتم های کیفیتی که بیشترین نیاز ضروری به بهبود را برای کسب رضایت دانش آموز دارند و برای شناساییِ آیتم های سرمایه گذاری منابع مازاد مفید می باشد لذا به فراهم کردن ابزار برای حداقل کردن اتلاف منابع کمک می کند. بدین ترتیب، طرحی کارآمد و موثر برای تقویت استفاده ی کارآمد از منابع در یادگیری الکترونیکی و رسیدن به سطحی مناسب از کیفیت آغاز می گردد.

دیباچه

توجهی فزاینده به آموزش عالی شده است. این پژوهش با روبن (Ruben) که به طور کلی یک صنعت خدمات است، موافق می باشد. صنعتی خدماتی که هر روزه بیشتر و بیشتر در معرض روند های جهانی سازی و رقابت های شدید فزاینده و انتظارات از طرف سهام داران، قرار می گیرد. هیچگاه پیش از این مجبور نبودند که روی پرسش در باره ی اینکه جامعه چه چیزی را در مهارت ها و توانایی های فارغ التحصیلانشان ارزشمند می بینند، تمرکز کنند و همچنین هیچگاه نگرانِ پرسش از دانشجویان در موردِ نحوه ی احساسشان درباره ی تجارب آموزششان نبودند. به عنوان یک نتیجه، دانش گاه ها و کالج ها، به طور فزاینده به بهبود کیفیت خدمات آموزشیشان تاکید می کنند.

نتیجه گیری

در قلب همه ی ابتکارهای عمل کیفی، تاکیدی روی استفاده از داده برای تصمیم گیری همراه با بهبود کیفیت وجود دارد. در این پژوهش، داده از ادراک دانشجویان درباره ی رضایت و اهمیت، به توصیه هایی برای بهبود سرمایه گذاری منابع در برنامه های آموزش الکترونیکی در اموزش عالی تبدیل شده است.

اولین مشارکت این پژوهش، استفاده از این مدل برای اندازه گیری کیفیت در آموزش الکترونیکی است. این موضوع به طور خاص روی ارزیابی ِ کیفیت بوسیله ی ویژگی های گزینش شده به لحاظ رضایت دانشجویان تمرکز نکرده است و هدف آن تنها بهبود آن ویژگی هایی نیست که کمترین سطح رضایت را دارند. در زمان طراحی طرح های بهبود، ویژگی هایی با کیفیت کم نباید تنها ملاحظات باشند. رویکرد به کار برده شده جاه طلبانه تر است چون پیشنهاد می کند که برای بهبود ویژگی هایی که سطوح رضایت کمتر دارند و برای دانشجویان مهم هستند، به طور همزمان کاری انجام داده شود. علاوه بر این، مدل ارزیابی – عملکرد به کار برده شده، ابزاری مفید برای گزینش آیتم های کیفیتی است که بیشترین ضرورت را برای بهبود دارند تا باعث بدست آمدن رضایت دانشجو در آموزش الکترونیکی شوند. همچنین ابزاری مفید برای شناسایی آیتم هایی از سرمایه گذاری منابع مازاد می باشند، لذا به فراهم کردن ابزاری در جهت حداقل کردن اتلاف منابع کمک می کنند. اطلاعات جمع آوری شده از طریق این رویکرد در تهیه ی پیش نویس برای طرح بهبودی کارآمد و موثر به منظور تقویت استفاده ی کارآمد از منابع در آموزش الکترونیکی کمک می کند. همچنین به دستیابی به سطحی مناسب از کیفیت نیز کمک می نماید.


بدون دیدگاه