ترجمه مقاله لوگوهای متحرک در ارتباطات بازاریابی تلفن همراه – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | لوگوهای متحرک در ارتباطات بازاریابی تلفن همراه: نقش جهت و مسیرهای حرکت لوگو |
عنوان انگلیسی: | Animated logos in mobile marketing communications: The roles of logo movement directions and trajectories |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 25 (شامل 1 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 5.352 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 158 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.684 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0148-2963 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 9791 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.00Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت بازرگانی، بازاریابی و مدیریت کسب و کار |
مجله: مجله پژوهش کسب و کار - Journal of Business Research |
دانشگاه: گروه مدیریت، اقتصاد، ریاضیات و آمار، دانشگاه سلنتو، ایتالیا |
کلمات کلیدی: لوگوهای متحرک، قدرت و توان شرکت، نوآوری شرکت، جهت حرکت لوگو، مسیرهای لوگو، ارتباطات بازاریابی تلفن همراه |
کلمات کلیدی انگلیسی: Animated logos - Company power - Company innovativeness - Logo movement directions - Logo trajectories - Mobile marketing communications |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.06.003 |
چکیده
1. مقدمه
2. بازاریابی تلفن همراه و نقش جهت حرکت لوگو
3. لوگوهای متحرک و پویا (دینامیکی)
4. مسیریابی و درک استعاری
1.4 حرکات عمودی
2.4. حرکات افقی
5. بررسی اجمالی تحقیق
6. مطالعه 1
1.6. طراحی
2.6. روش
3.6.یافته ها
7. مطالعه 2
1.7.طرح
2.7.روش
3.7.یافته ها
8.مطالعه
1.8. طرح
2.8. روش
3.8.یافته ها
9. بحث کلی
10. پیامدهای نظری و مدیریتی
11. محدودیت ها و تحقیقات آتی
Abstract
This research examines consumer preferences for two different features, movement directions and trajectories, of “animated logos” which are company logos moving across the screens of mobile devices (usually, in a GIF, Graphics Interchange Format). Results based on three experiments show, first, that consumers prefer logos moving upward over those moving downward regardless of the company's power and innovativeness. Second, when logos are associated with highly innovative companies, consumers demonstrate a stronger preference for logos moving in an up-right direction over an up-left direction, since they tend to associate different metaphorical meanings to them. Finally, consumers prefer animated logos moving along a convex up-right trajectory over those moving along either a concave or a linear up-right trajectory when the logos are associated with highly innovative companies. The article closes with implications and suggestions for marketers when designing animated logos in mobile marketing communications.
چکیده
این تحقیق اولویت بندی مشتری ها را برای دو ویژگی, جهت ها و مسیرهای حرکتی, در لوگو های متحرک بررسی می کند, که لوگوهای متحرک شرکت ها روی صفحه نمایش تلفن های همراه حرکت میکند (معمولا, دریک GIF, قالب مبادله گرافیک). براساس نتایج سه ازمایش انجام شده, ابتدا, مشتری ها لوگوهای متحرک رو به بالا را نسبت به لوگوهایی متحرک رو به پائین , صرف نظر از قدرت و ابتکار شرکت ترجیح میدهند. دوم, هنگامی که لوگوها مربوط به شرکت های بسیار خلاق اند, مشتری ها ترجیح بیشتری برای حرکت لوگوها در جهت راست نسبت به جهت چپ نشان میدهند, زیرا آنها تمایل به ایجاد ارتباط بین معنای استعاری مختلف دارند. سرانجام, درزمانیکه لوگوها متعلق به شرکت های بسیار خلاق و مبتکر باشند, مشتری ها حرکت لوگوهای متحرک را درامتداد یک مسیر محدب قائم, نسبت به حرکت لوگوهای متحرک در امتداد یک مسیر مقعر یا خطی قائم را اولویت قرار می دهند. این مقاله با مفاهیم و پیشنهاداتی برای بازاریابان درزمان طراحی لوگوهای متحرک در ارتباطات بازاریابی تلفن همراه خاتمه می یابد.