ترجمه مقاله روش جمع آوری اطلاعات نقشه برداری و نقشه برداری پهپاد بر اساس اینترنت اشیا - نشریه الزویر

ترجمه مقاله روش جمع آوری اطلاعات نقشه برداری و نقشه برداری پهپاد بر اساس اینترنت اشیا - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
روش جمع آوری اطلاعات نقشه برداری و نقشه برداری پهپاد بر اساس اینترنت اشیا (IOT)
عنوان انگلیسی
UAV surveying and mapping information collection method based on Internet of Things
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شناسه ISSN مجله
2667-3452
کد محصول
13413
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی فناوری اطلاعات - فناوری اطلاعات و ارتباطات - عمران - نقشه برداری - اینترنت و شبکه های گسترده - دیتا - سامانه های شبکه ای
مجله
Internet of Things and Cyber-Physical Systems
کلمات کلیدی
هواپیماهای بدون سرنشین (UAVs) - اینترنت اشیاء (IoT) - جمع آوری اطلاعات - نقشه برداری
کلمات کلیدی انگلیسی
UAVs - IoT - Information collection - Mapping
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.iotcps.2022.07.002
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مطالعات مرتبط
3. روش شناسی
4. نتایج و بحث
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 16 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) از سودمندترین عناصر ارتباطی در پلتفرم فن آوری کنونی محسوب می شوند. برنامه های نوظهور برقراری ارتباط مانند IoT ، ابر و داده کاوی از شناخته شده ترین برنامه ها در امر نظارت هستند. این مطالعه پژوهشی، طراحی UAV را با تکیه بر IoT (اینترنت اشیاء) و بر اساس روش جمع آوری اطلاعات مورد توجه قرار داده است. وسایل نقلیه پرنده خودران می توانند با اتصال IoT از برنامه های سلامت و ایمنی سایت اطمینان حاصل کنند. همچنین محدودیتها و نقایص مهم راه حلهای پیشرفته کنونی برای یک هدف مشابه مانند چالش‌ های بهینه ‌سازی برنامه ‌ریزی مسیر، الگوریتمهای یادگیری ماشین سبک وزن (ML) و نگرش ماشینی، هماهنگی در ارتباطات IoT ، و مقیاس گذاری شبکه IoT را پشت سر می گذارند. در نتیجه، این مقاله در واکاوی عمیقتر انواع سوالات تحقیقاتی باز به خواننده کمک می کند.
2. مطالعات مرتبط
IoT و UAV را می توان از هر دو دیدگاه خرد و کلان برای نظارت بر انواع آفات و بیماریهای کشاورزی مورد استفاده قرار داد. جمع آوری اطلاعات مربوط به آب و هوا و رشد کشاورزی در زمان واقعی، با استفاده از گره های حسگر ارزان قیمت در IoT میسر شده است. یک مرکز داده ابری، پس از دریافت و آنالیز تصاویر گرفته شده توسط UAV ها، می تواند میزان خسارت ناشی از بیماریها و آفات را با استفاده از فن آوریهای تحلیل طیف مشخص کند (1). بهبود شهرهای هوشمند با Alsamhi ، S.H و همکاران (2)، مرور کلی روشها و برنامه های جدید پیشنهادی برای پهپادها و IoT مشارکتی در این مقاله ارائه شده است. این شهرهای هوشمند می توانند با استفاده از فن آوری مشارکتی پهپادها به کمک IoT و اینترنت اشیا (IoT)، داده ها را جمع آوری کنند، از امنیت و حریم خصوصی شهروندان حفاظت کنند، به فجایع و بالایا رسیدگی کنند، مصرف برق را کاهش دهند و موجب بهبود کیفیت شهر شوند. در اکثر موارد، این امر به تعیین میزان هوشمندی شهرها در خصوص مواردی مانند کیفیت زندگی، همراهی محیط زیست، و امنیت عمومی مربوط می شود. در این مقاله،. فن آوریهای IoT و UAV در کشاورزی بررسی شده اند که شامل مروری بر جدید ترین مطالعات می باشد. می توان از سیستمهای UA در محیطهای مختلف کشاورزی، از جمله مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است، استفاده کرد. از نظر ما IoTو UAVاز ضروری ترین و تحول آمیز ترین فن آوریها در زمینه کشاورزی دقیق هستند (3). ممکن است آتش سوزیها در مکانهای مختلفی مانند مناطق باز، جنگلها، زمینهای کشاورزی، ساختمانهای اداری و مسکونی رخ دهند. در این مقاله از UAVها و شبکه های حسگر بی سیم برای تشخیص آتش سوزی در همان مراحل اولیه و جلوگیری از خرابی و خسارت ناشی از آن استفاده شده است. طیق نتایج شبیه سازی، نرخ تشخیص حریق در سیستم پیشنهادی حدود 98 % نسبت به روشهای قبل بهتر است (4). تلفیق IoT با UAVها می تواند یک سیستم UIoT هوابرد را حاصل کند که می تواند خدمات ارزش افزوده مختلفی را در بالا و پایین سطح زمین ارائه دهد. بنابراین، این پروژه تحقیقاتی، پروتکلهای کنونی MAC برای IoT را مورد بررسی قرار داده است. در ابتدا، نگاهی به معماری ارتباطی پروتکل UIoT MAC و دغدغه های طراحی آن مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد (5).

بدون دیدگاه