ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
فناوریهای همکارانه
به دلیل پیشرفتهای قابل توجه در حوزههای سختافزاری و ارتباطات داده، مجموعهای از فناوریها ظهور کردهاند که عموماً با نام فناوریهای همکارانه شناخته میشوند. هدف این فناوریها در آغاز پشتیبانی از نیازهای ارتباطی و تعاملی افراد در حال کار با یکدیگر بود (لی و همکاران، 2015). پست الکترونیک، ویدئوکنفرانس، اتاقهای تیمی و گروه ویرایشگران، گروههای گفتگو و سیستمهای گردش کار تنها نمونههایی از فناوریهای همکارانه هستند.
فناوریهای همکارانه متفاوت از لحاظ ابعاد زمانی و فضایی دارای خصوصیات مجزایی هستند. ماتریس زمان/ فضای جوهانسون یک طبقهبندی پرکاربرد از فناوریهای تعاملی مختلف هستند (جوهانسون، 1991). هدف این طبقهبندی تفکیک فناوریهای تعاملی مختلف از یکدیگر است که آنها را به چهارچوب همزمان/ غیرهمزمان (زمان) و متمرکز/ توزیعی (فضا) (شکل 1 را مشاهده نمایید) تقسیم میکند.
فناوری جریان کار
اگر چه سیستمهای گردش کار معمولاً به عنوان سیستمهای همکارانه در نظر گرفته میشوند، تفاوت جزئی اما بسیار مهم میان گردش کار و سایر انواع فناوریهای همکارانه وجود دارد. در حالیکه هدف تمامی فناوریهای همکارانه تسهیل ارتباط و همکاری میان گروهی از افراد است، هدف سیستمهای گردش کاری بطور اختصاصیتر هماهنگ نمودن تعامل افراد براساس فرآیند کسبوکاری/ سازمانی هست (آلست و ون هی، 2004).