منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله توسعه سیستم اطلاعاتی مبنی بر فرآیند: بهره گیری از زیرساخت براساس مولفه - نشریه Sciendo

ترجمه مقاله توسعه سیستم اطلاعاتی مبنی بر فرآیند: بهره گیری از زیرساخت براساس  مولفه - نشریه Sciendo
قیمت خرید این محصول
۳۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
توسعه سیستم های اطلاعاتی مبنی بر فرآیند: بهره گیری از یک زیرساخت بر اساس مولفه
عنوان انگلیسی
Process-Based Information Systems Development: Taking Advantage of a Component-Based Infrastructure
صفحات مقاله فارسی
18
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
Sciendo
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.530 در سال 2022
شاخص H_index مجله
11 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.263 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
1847-9375
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2022
کد محصول
12571
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه و درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مهندسی فناوری اطلاعات - مدیریت کسب و کار - مدیریت فناوری اطلاعات - مدیریت سیستم های اطلاعاتی
مجله
Business Systems Research
کلمات کلیدی
فرآیند کسب و کاری - BPMS - فناوری گردش کار - برنامه های کاربردی همکارانه
کلمات کلیدی انگلیسی
business process - BPMS - workflow technology - collaborative applications
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1515/bsrj-2017-0017
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
پس‌زمینه
فناوری‌های همکارانه
فناوری جریان کار
سیستم‌های مدیریت فرآیند کسب‌وکار
متدولوژی
یافته‌ها و  بحث
مفهوم سیستم اطلاعات مبتنی بر فرآیند
الزامات توسعه PBIS
نتیجه‌گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
     زمینه: به دلیل محیط کسب‌وکاری پر رقابت که سازمان‌های امروزی باید در آن کار کنند، شیوه‌ سریع و اثربخش در توسعه و نگهداشت سیستم‌های اطلاعاتی برای موفقیت آنها از بیشترین اهمیت برخوردار است. مسلماً سیستم‌های اطلاعات کامپیوتری که از عملیات روزمره و مدیریت سازمان‌ها حمایت می‌کنند، نقش حیاتی را در رقابت آنها ایفاء می‌کند. به این دلیل امروزه بیش از هر چیزی سیستم‌های اطلاعاتی  باید بطور سریع توسعه و پیکربندی یافته و به آسانی نگهداری شوند.
اهداف: هدف ما از این کار تعریف یک زیرساخت تکنولوژیکی است که با مجموعه‌ای از الزامات توسعه روش‌شناختی همراه است و به برآورده شدن این نیازها کمک می‌کند.
روش کار/ رویکرد: در این کار، رویکرد پژوهش علم طراحی (DSR) را دنبال کردیم.
یافته‌ها:  ما یک زیرساخت فناوری اطلاعات ویژه‌ای را ارائه می‌دهیم که از مفهوم فرآیند کسب‌وکاری الهام گرفته است و از قابلیت‌های فناوری‌های همکارانه و گردش کار بهره می‌گیرد. این زیرساخت امکان توسعه راهکارهای فناوری اطلاعات توزیعی یعنی سیستم‌های اطلاعات مبتنی بر فرآیند (PBIS) به روش مبتنی بر مؤلفه را فراهم می‌کند. در رابطه با PBIS مجموعه‌ای از الزامات توسعه‌ای را نیز پیشنهاد می‌کنیم.
نتیجه‌گیری: ما ادعا می‌کنیم که سیستم‌های اطلاعات مبتنی بر فرآیند ضمن اینکه تلاش کلی توسعه و نگهداشت سیستم‌های اطلاعاتی را ساده می‌کند، امکان تکامل سریع و هموار در مواجهه با تغییر الزامات کسب‌وکاری داده و یکپارچگی محصولات IT موجود و آینده را برای سازمان‌ها تسهیل می‌کند.

 

فناوری‌های همکارانه
به دلیل پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه‌های سخت‌افزاری و ارتباطات داده، مجموعه‌ای از فناوری‌ها ظهور کرده‌اند که عموماً با نام فناوری‌های همکارانه شناخته می‌شوند. هدف این فناوری‌ها در آغاز پشتیبانی از نیازهای ارتباطی و تعاملی افراد در حال کار با یکدیگر بود (لی و همکاران، 2015). پست الکترونیک، ویدئوکنفرانس، اتاق‌های تیمی و گروه ویرایشگران، گروه‌های گفتگو و سیستم‌های گردش کار تنها نمونه‌هایی از فناوری‌های همکارانه هستند.

 

فناوری‌های همکارانه متفاوت از لحاظ ابعاد زمانی و فضایی دارای خصوصیات مجزایی هستند. ماتریس زمان/ فضای جوهانسون یک طبقه‌بندی پرکاربرد از فناوری‌های تعاملی مختلف هستند (جوهانسون، 1991). هدف این طبقه‌بندی تفکیک فناوری‌های تعاملی مختلف از یکدیگر است که آنها را به چهارچوب همزمان/ غیرهمزمان (زمان) و متمرکز/ توزیعی (فضا) (شکل 1 را مشاهده نمایید) تقسیم می‌کند.

 

فناوری جریان کار
اگر چه سیستم‌های گردش کار معمولاً به عنوان سیستم‌های همکارانه در نظر گرفته می‌شوند، تفاوت جزئی اما بسیار مهم میان گردش کار و سایر انواع فناوری‌های همکارانه وجود دارد. در حالیکه هدف تمامی فناوری‌های همکارانه تسهیل ارتباط و همکاری میان گروهی از افراد است، هدف سیستم‌های گردش کاری بطور اختصاصی‌تر هماهنگ نمودن تعامل افراد براساس فرآیند کسب‌وکاری/ سازمانی هست (آلست و ون هی، 2004).


بدون دیدگاه