تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مقایسه رضایت و حفظ مصرف کننده الکترونیکی شهری با روستایی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: آیا تمایز ارائه خدمات تحویل مهم است؟ مقایسه رضایت و حفظ مصرف کننده الکترونیکی شهری با روستایی
عنوان انگلیسی: Does delivery service differentiation matter? Comparing rural to urban e-consumer satisfaction and retention
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 28 (4 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2022 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 7.382 در سال 2020 شاخص H_index مجله : 195 در سال 2021
شاخص SJR مجله : 2.049 در سال 2020 شناسه ISSN مجله : 0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2020 کد محصول : 12536
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.83Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت - مهندسی صنایع - تجارت الکترونیک - مدیریت بازرگانی - مدیریت فناوری اطلاعات - لجستیک و زنجیره تامین
مجله: Journal of Business Research
کلمات کلیدی: مصرف کننده الکترونیکی - خدمات تحویل - لجستیک روستایی - لجستیک شهری
کلمات کلیدی انگلیسی: E-consumer - Delivery Service - Rural Logistics - Urban Logistics
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: ندارد ☓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
فرضیه: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.12.079
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

2- پیشینه نظری

3- پیش مطالعه

4- فرضیه سازی

5- متدولوژی

6- نتایج

7- گفتمان و پیامدها

8- نتیجه گیری

منابع

نمونه متن ترجمه

چکیده

در زمینه ی رشد مداوم تجارت الکترونیک و افزایش تعداد مصرف کننده الکترونیکی در سرتاسر جهان، خرده فروشان الکترونیکی و ارائه دهندگان خدمات لجستیک باید پیشنهادات خود را در راستای اصلاح نحوه ی عملکرد خود و تحقق نیازهای مصرف کننده الکترونیکی متمایز و متناسب کنند. این مطالعه به ارزیابی این مسئله می پردازد که چطور نوع منطقه ی مسکونی مصرف کننده الکترونیکی رضایت آن ها از خدمات تحویل و قصد استفاده ی مجدد حول توانایی مصرف کننده الکترونیکی برای انتخاب بین انواع گزینه ی تحویل را تحت تأثیر قرار می دهد. هدف از انجام این مطالعه کشف و مقایسه ی مصرف کننده الکترونیکی روستایی و شهری و رسیدن به این نتیجه بود که آیا متناسب سازی خدمات را می توان بدون از دست دادن رضایتمندی انجام داد یا خیر. نتایج نشان دادند که برای مصرف کننده الکترونیکی از نواحی مسکونی روستایی، وجود گزینه های مختلف تحویل به رضایت بیشتر از خدمات تحویل و قصد استفاده ی مجدد منجر نشد، درحالیکه در مورد ساکنین نواحی شهری، تنوع خدمات با رضایت بیشتر مرتبط بود.

2- پیشینه ی نظری

با رشد و تغییر بازار، خدمات جدید یک موقعیت خرده فروشی به منبعی از مزایا و برتری رقابتی تبدیل شده اند (گرانروس، 2008؛ جاوید و وو، 2020) و تجربه ی تحویل به عنوان یک روش تعامل حیاتی در تجربه ی مصرف کنندگان از خرده فروشی الکترونیکی پذیرفته شده است (واکولنکو و همکاران، 2019). تحقیقات نشان می دهد که نه تنها پیشگامان بازار مثل آمازون بلکه خرده فروشان کوچک و متوسط نیز می دانند که تا چه اندازه به خدمات مرتبط با خریدهای آنلاین وابسته هستند (سورکن، 2019). در این الگوی جدید خرده فروشی، رضایت کلی از یک تجربه ی خرده فروشی آنلاین مستقیما تحت تأثیر تجربه ی تحویل (واکولنکو و همکاران، 2019) و خدمات پس از تحویل (چانگ و وانگ، 2012) قرار می گیرد.

داشتن اطلاعات کافی از واکنش های رفتاری و احساسی مصرف کننده در موقعیت های خرده فروشی الکترونیکی و خرده فروشی جامع بینش و اطلاعات کامل و فاخری در مورد ایجاد استراتژی های قابل اجرا در بازار را در اختیار خرده فروشان و ارائه دهندگان خدمات مربوطه قرار می دهد (سلین آتالای و همکاران، 2017؛ سان و همکاران، 2020؛ شو، 2020). درحالیکه تحقیقات قبلی روی مصرف کننده الکترونیکی ابعاد متعددی از روانشناسی و رفتار مصرف کننده را پوشش داده است، تعمیم پذیری معمولا تعیین شده و تاحدودی به موقعیت های شهری محدود می شود. کانون توجه اکثر مطالعات معمولا محیط های شهری هستند (به صورت پیش فرض یا هدفمند)، درحالیکه بعضی از مطالعات یک حیطه ی گسترده و فراگیر را اتخاذ می کنند ضمن اینکه محیط های شهری، برون شهری و روستایی را به عنوان یک گروه آماری پوشش می دهند. ضمنا، رشد جهانی جمعیت، توسعه ی اقتصاد، و افزایش دسترسی به اینترنت به این معناست که بازارهای جدید و مصرف کنندگان به خرده فروشی الکترونیکی دسترسی پیدا می کنند، ضمن اینکه بازارهای روستایی و درحال توسعه را به سریع ترین بخش های درحال رشد مصرف کننده الکترونیکی تبدیل می کنند (لیو و آی، 2018؛ لیو و همکاران، 2020). این روند فقدان آگاهی نسبت به نیازها و رفتار مصرف کننده را زمانی نمایان می کند که به واسطه ی نوع منطقه ی مسکونی، به ویژه محیط های غیرشهری، تقسیم بندی شده اند.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)