و برای خرید ترجمه کامل مقاله با فرمت ورد از دکمه های زیر استفاده نمایید.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این مقاله تأثیر سازمان های بین المللی بر روی توسعه سازمانی فعالیت سرمایه گذاری را از دید عدم تقارن جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) بررسی می کنیم. در این مقاله رویکردی را برای محاسبه شاخص عدم تقارن مالی یکپارچه پیشنهاد می کنیم، درجه و ماهیت عدم تعادلات مالی را به صورت رسمی بیان می کنیم، و ماتریس راهبردی-جغرافیایی را معرفی می نماییم که از مقایسه مقادیر واقعی و فرشی شاخص کارایی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) ایجاد می شود. با استفاده از یک مدل رگرسیون خطی، یک پیش بینی مبتنی بر سناریو برای جریانات سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) برای 32 کشور را برای سال های 2025 و 2030 ایجاد نمودیم. در نتیجه مشخص شد که اغلب این کشورها یک عدم تعادل مالی متوسط را تجربه می کنند در حالی که اقتصادهای توسعه یافته و اقتصادهای انتقال همچون چین و سنگاپور، درجه پایینی از عدم تقارن را در سیستم های مالی خود دارا بودند. برای کشورهایی که توسعه یافتگی کمتری داشتند، یکی از پیش شرط های اصلی عدم تقارن، پاسخ اجرایی دولت بود. ماتریس راهبردی-جغرافیایی ایجاد شده و پیش بینی سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) می توانند مانند ابزارهای تقویت سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) عمل کنند. در همین خصوص، سیاست های سرمایه گذاری دولت های جهان باید روی ترویج کارایی کاربرد سرمایه گذاری، متمرکز باشند. پیش بینی های بلندمدت حاکی از این هستند که کشورها روی بهبود و توسعه پتانسیل سرمایه گذاری خود متمرکز خواهند بود. راه حل معرفی شده در این مطالعه نیز به نوبه خود به کاهش عدم تقارن های مالی و تعادل موجود در منابع مالی طبق نیازهای سرمایه گذاری، کمک خواهد کرد. 2. مرور مطالعات پیشین
مؤسسات ایجاد شده برای مقررات سرمایه گذاری بین المللی ممکن است در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی فعالیت کنند. سازمان های بین المللی برای مقررات سرمایه گذاری عبارتند از: مرکز بین المللی حل و فصل منازعات سرمایه گذاری (ICSID)، آژانس تضمین سرمایه گذاری چندجانبه (MIGA)، کنفرانس سازمان ملل درباره تجارت و توسعه (UNCTAD)، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، و سازمان تجارت جهانی (WTO). مورد آخر (سازمان تجارت جهانی) توافقنامه های زیادی را منتشر کرده است که تنظیم مقررات بین المللی برای فعالیت سرمایه گذاری را ممکن می سازند: به عنوان مثال توافقنامه ابزارهای سنجش سرمایه گذاری مرتبط با تجارت (TRIMS)، توافقنامه عمومی تجارت در خدمات (GATS)، توافقنامه کمک های مالی دولت و ابزارهای سنجش جبرانی (ASCM)، و توافقنامه جنبه های حقوق مالکیت معنوی مربوط به تجارت (TRIPS). مقررات منطقه ای توسط توافقنامه های سرمایه گذاری بین المللی ترغیب می شود که بسته به حیطه مقررات، ممکن است دوجانبه باشند و روی تجارت منطقه ای (RTA) متمرکز باشند. گزینه آخر همچنین معاهدات مندرجات سرمایه گذاری (TIPs) را شامل می گردد (چن، یو و ژانگ 2019).
در طرح اصلی اشیاء جامعه جهانی بر اساس مقررات سرمایه گذاری بین المللی تقسیم بندی می شود. کشورهای عضو OECD تلاش می کنند که توافقنامه هایی را امضاء کنند که حقوق سرمایه گذاران را تنظیم و محافظت می کنند (لارتی و دانسو 2020) اما اعضای UNCTAD روی قوانینی متمرکز هستند که بر تعهدات سرمایه گذار حاکم هستند (برناسکونی اوستر والدر 2020). البته این دو جنبه هرگز به صورت همزمان – حداقل در چارچوب یک سند منفرد – بررسی نشده اند.
دستورالعمل های همکاری در طراحی سیاست های موفقیت آمیز برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) بر مبنای بهترین روشهای بین المللی، توسط چندین سازمان بین المللی منتشر شد که عبارتند از: OECD (چارچوب سیاسی برای سرمایه گذاری)، MIGA (جعبه ابزار ترویج سرمایه گذاری)، و UNIDO (دستورالعمل هایی برای آژانس های ترویج سرمایه گذاری). آژانس های ترویج سرمایه گذاری (IPA) ممکن است بهترین مؤسسات عمومی برای تحقق اهداف دولت برای جذب، ایجاد، حفظ، گسترش و مرتبط سازی سرمایه گذاری های خصوصی مولد ایجاد باشند. فعالیت های معمول IPA ها شامل ایجاد تصاویر، ایجاد سرمایه گذاری، گسترش روابط بین تأمین کنندگان و سرمایه گذاران خارجی، انتشار اطلاعات، و تسهیل سرمایه گذاری هستند (کوان و همکارانش 2017). تأثیر مثبت IPA ها به علت درگیر بودن آنها در کمپین های سیاسی (نیلسن، آسموسن و ودرال 2017) و تحقق اهداف استراتژیکی دولت ها (کرونیچ 2021)، می تواند غیرمستقیم نیز باشد. در ضمن IPA ها اغلب یک نقش واسطه را در رابطه بین دولت و سرمایه گذاران خارجی بازی می کنند و بنابراین جایگاه منحصر به فردی دارند که آنها را قادر می سازد برنامه های اصلاحات سیاسی را به سمت نیازهای پویای شرکت های چندملیتی هدایت کنند (تی ولدی 2019). بر خلاف این پس زمینه، این برای IPA ها اهمیت زیادی دارد که خدمات مرتبط با کیفیت بالا را در مراحل مختلف از چرخه عمر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران فراهم سازند (هیلبران و آراندا لاری 2020).