ترجمه مقاله استرس محیط کار و مکانیزم مقابله در گروهی از صنایع خدماتی هند - نشریه الزویر

ترجمه مقاله استرس محیط کار و مکانیزم مقابله در گروهی از صنایع خدماتی هند - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۵۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
استرس محیط کار و مکانیزم مقابله در گروهی از صنایع خدماتی هند
عنوان انگلیسی
Workplace stress and coping mechanism in a cohort of Indian service industry
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2021
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.776 در سال 2020
شاخص H_index مجله
20 در سال 2021
شاخص SJR مجله
0.711 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1029-3132
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2020
کد محصول
12310
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی عمومی
مجله
بررسی مدیریت آسیا و اقیانوسیه - Asia Pacific Management Review
دانشگاه
دانشکده کارآفرینی و تجارت خانوادگی، دانشگاه NMIMS، بمبئی، ماهاراشترا، هند
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.apmrv.2020.10.001
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش ها
3. نتایج
4. بحث
4.1. پیامدهای مطالعه
4.2. محدودیت ها و تحقیقات آتی
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The purpose of this paper was to explore workplace-stress perceptions and stress coping mechanisms used by employees of different age-groups in services. The study further examined the relationship between stress coping mechanisms and workplace-stress perceptions of employees, by underpinning literature-based evidences to results. The study investigated workplace-stress and coping mechanisms of randomly selected employees (n = 204) of three sectors of service industry. Descriptive statistics, analysis of variance and related post-hoc tests were used to examine different research questions in the study. The study was primarily designed to study the impact of gender, age, management level and organizational ownership on stress perceptions and coping mechanisms of employees. The results suggested that perceived workplace-stress and stress coping mechanisms differ significantly with age while other factors reported insignificant differences. Interestingly, the older employees scored high on the use of coping mechanisms but their perceived workplace-stress was also high in comparison to their younger counterparts. The study attributes high stress-perceptions in older employees to the new stressors at work, thereby negating the experience theory widely used in explaining high coping ability of older employees at work.

1. Introduction

Positive workplace-stress is desirable but negative stress can lead to dysfunctional consequences (Anderson & Pulich, 2001). According to Karasek (1979) job demandecontrol (JDC) model, stressful response is a result of imbalance between employees’ job demands and their potential to control the task. Hence, where the work is simultaneously high in demand and low in control, it would produce job stress or job strain. Perceived job stressors in employees are feelings and perceptions of disparity between available time, ability, skill, or resources and demands of the job at a given time (Shoaib et al., 2019; Lazarus, 1990). The fierce competition in the present times has led to an increased number of corporate stressors as predicted by Cartwright and Cooper (1997) in defining future workplace stressors and managing workplace stress. Workplace stressors are potential conditions that can make employees perceive stress (Coetzee & De Villiers, 2010).

5. Conclusion

Using stress surveys, this study investigated the stress perceptions and coping strategies of employees in different age groups. The findings did not support the proposed hypothesis and significant differences were reported in stress perceptions and coping mechanisms between age-categories. Surprisingly, the older employees reported high stress perceptions despite highest coping scores. The study explained these observations by defining new work-stressors thereby negating the experience and expertise theory utilized by most of the studies to explain stress coping in older employees. The study provides an informative insight into stress perceptions of employees of different age-categories and their coping mechanisms and advocates organizational interventions for supporting active-coping skills among employees. The study paves way to future research in identifying new workstressors and their influence on stress perception of employees.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

هدف مقاله حاضر بررسی درک استرس محیط کار و مکانیزم های مقابله با استرس کارکنان گروه های سنی مختلف در بخش خدمات بود. این مطالعه در ضمن به بررسی رابطه بین مکانیزم های مقابله با استرس و درک استرس محیط کار کارکنان بر اساس شواهد مبتنی بر ادبیات برای تایید نتایج می پردازد. این مطالعه به بررسی استرس محیط کار و مکانیزم های مقابله کارکنان (204 = n) سه بخش صنایع خدماتی می پردازد که به صورت تصادفی انتخاب شده اند. از آمار توصیفی، تحلیل واریانس و آزمون های تعقیبی برای بررسی سوالات تحقیق مختلف مطالعه حاضر استفاده گردید. این مطالعه در ولهه نخست برای بررسی تاثیر جنسیت، سن، سطح مدیریت و مالکیت سازمانی بر درک استرس و مکانیزم های مقابله کارکنان طراحی گردید. نتایج نشان دادند که استرس درک شده محیط کار و مکانیزم های مقابله با استرس با توجه به سن تفاوت معنی دارند دارند در حالی که سایر عوامل تفاوت های غیر معنی داری را گزارش نمودند. شگفت آنکه، کارکنان مسن نمره بالاتری را برای استفاده از مکانیزم های مقابله کسب کردند، اما استرس درک شده محیط کار آن ها در مقایسه با همتایان جوان بالا بود. این مطالعه درک استرس بالا را در کارکنان مسن به عوامل استرس زای جدید در محیط کار نسبت داده و لذا نظریه پرکاربرد تجربه را در توضیح توانایی مقابله بالای کارکنان مسن در محیط کار نفی نمودند.

1. مقدمه

استرس محیط کار مثبت مطلوب است اما استرس منفی می تواند به عواقب ناکارآمدی منتج گردد (اندرسون و پولیچ، ۲۰۰۱). بر طبق مدل کنترل نیازهای شغلی (JDC) کاراسک (۱۹۷۹)، پاسخ استرس زا نتیجۀ عدم تعادل بین نیازهای شغلی کارکنان و پتانسیل آن ها برای کنترل این امور است. از این رو، جایی که کار همزمان با نیازهای بالا و کنترل پایین همراه است، استرس شغلی یا فشار شغلی ایجاد می گردد. عوامل استرس زای شغلی درک شده در کارکنان احساس و درک ناهمخوانی بین زمان، توانایی، مهارت، یا منابع و نیازهای شغلی موجود در یک زمان مشخص است (شعیب و همکاران، ۱۹۹۰؛ لازاروس، ۱۹۹۰). رقابت شدید در دوران فعلی منجر به افزایش تعداد عوامل استرس زای شرکتی شده که توسط کارت رایت و کوپر (۱۹۹۷) در تعریف عوامل استرس زای محیط کار آتی و مدیریت استرس محیط کار پیش بینی شده است. عوامل استرس زای محیط کار شرایط بالقوه ای هستند که باعث می شوند کارکنان استرس را درک نمایند (کوتزی و دی ویلیرز، ۲۰۱۰).

5. نتیجه گیری

مطالعه حاضر با استفاده از نظرسنجی های استرس به بررسی درک استرس و استراتژی های مقابله کارکنان در گروه های مختلف سنی می پردازد. یافته ها از فرضیه پیشنهادی حمایت نکرده و تفاوت های معنی داری در درک استرس و مکانیزم های مقابله بین گروه های سنی گزارش شد. شگفت آنکه، کارکنان مسن به رغم بالاترین نمرات مقابله، درک استرس بالایی را گزارش کردند. مطالعه حاضر این مشاهدات را با تعریف عوامل استرس زای کاری جدید تبیین نموده و در نتیجه نظریه تجربه و تخصص را که در اکثر مطالعات برای تبیین مقابله با استرس در کارکنان مسن به کار می رود نفی می نماید. مطالعه حاضر بینش آموزنده ای را درباره درک استرس کارکنان گروه های مختلف سنی و مکانیزم های مقابله آن ها ارائه نموده و از مداخلات سازمانی برای حمایت از مهارت های مقابله فعال در میان کارکنان پشتیبانی می نماید. مطالعه حاضر مسیر تحقیقات آتی را برای شناسایی عوامل استرس زای کاری جدید و تاثیر آن ها بر درک استرس کارکنان هموار می سازد.


بدون دیدگاه