ترجمه مقاله طراحی و تولید فزاینده قطعات هوافضا با شرایط خستگی بحرانی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله طراحی و تولید فزاینده قطعات هوافضا با شرایط خستگی بحرانی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
طراحی و تولید فزاینده قطعات هوافضا با شرایط خستگی بحرانی با استفاده از بهینه سازی توپولوژی و فرآیند L-PBF
عنوان انگلیسی
Design and additive manufacturing of a fatigue-critical aerospace part using topology optimization and L-PBF process
صفحات مقاله فارسی
16
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2021
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.794 در سال 2020
شاخص H_index مجله
43 در سال 2021
شاخص SJR مجله
0.504 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
2351-9789
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2020
کد محصول
12029
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم و فنون هوایی، جوشکاری،هوافضا، مهندسی فضایی و صنایع فلزی
مجله
Procedia Manufacturing
دانشگاه
شرکت صنایع هوافضا ترکیه، آنکارا/ترکیه
کلمات کلیدی
تولید فزاینده، ذوب لیزری انتخابی، بهینه سازی توپولوژی، فرآیند کلی نگر، خستگی بحرانی
کلمات کلیدی انگلیسی
Additive manufacturing - Selective laser melting - Topology optimization - Holistic process - Fatigue critical
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.promfg.2021.07.037
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مواد و روش ها
2.1. مواد
2.2. تولید فزاینده
2.3. پس پردازش ها
2.4. طراحی و تحلیل
3. نتایج و بحث
3.1. بهینه سازی توپولوژی
3.2. طراحی مجدد نتیجه ی بهینه سازی توپولوژی
3.3. تحلیل های تأییدی
3.4. شبیه سازی های تولید
3.5. تولید فزاینده ی قطعه
4. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract


Additive Manufacturing (AM) is a new generation manufacturing method and AM is using digital CAD data directed to the machine to manufacture. AM is therefore regarded as a direct digital manufacturing method. This research work presents the methodology for designing critical aerospace parts used under fatigue conditions for AM. Selected fatigue critical aerospace part was topologically optimized then re-designed for manufacturability. With this optimization study, 45 % mass saving was obtained while mechanical requirements were satisfied. Manufacturing simulations for thermal distortions are covered and the optimized part was manufactured with laser powder bed fusion (L-PBF) and secondary operations were applied.


 

1. Introduction


The aviation and space industries are the most critical sectors where additive manufacturing (AM) is most potentially used and the total revenues from AM are expected to gradually increase over the next 20 years [8]. Such an extraordinary trend of AM is of course the AM Technologies is regarded as the novel direct digital manufacturing (DDM). DDM defines as the de-centralized manufacturing of the parts in accordance with proper qualification and certification [5]. Another reason behind the extensive usage of AM can be correlated with the flexibility in design. Owing to the manufacturing freedom of the AM processes, more complex geometries having lighter and stiffer properties can be designed and manufactured. In design for AM, topology optimization (TO) method has been preferred due to its significant role in weight reduction

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

تولید فزاینده نسل جدیدی از روش های تولید است و از داده های دیجیتال طراحی رایانه ای ارسال شده برای ماشین جهت تولید استفاده می کند. بنابراین، تولید فزاینده یک روش تولید مستقیم دیجیتال محسوب می شود. این پژوهش روشی را جهت طراحی آن دسته از قطعات حیاتی هواپیمایی ارائه می کند که تحت شرایط خستگی و در راستای تولید فزاینده استفاده می شوند. قطعه ی هواپیمای انتخابی که در شرایط خستگی بحرانی قرار داشت، از نظر توپولوژی بهینه سازی شد و سپس مجدداً طراحی شد تا قابلیت تولید پیدا کند. با کمک این مطالعه ی بهینه سازی، 45 درصد صرفه جویی در پارامتر جرم بدست آمد، در حالی که الزامات مکانیکی نیز محقق شدند. شبیه سازی های تولید به تغییر شکل های گرمایی می پردازند و قطعه ی بهینه شده با کمک روش جوش لیزری بستر پودری تولید شد و عملیات های ثانویه تولید شد.

 

1. مقدمه

صنعت هوافضا یکی از حیاتی ترین بخش هایی است که بیشترین استفاده از تولید فزاینده در آن صورت می گیرد و انتظار می رود که مجموع درآمد حاصل از تولید فزاینده به تدریج ظرف مدت 20 سال افزایش یابد (8). این روند خارق العاده ی تولید فزاینده، ناشی از فناوری های تولید فزاینده می باشد. این فناوری ها، تولید دیجیتال مستقیم و نوین درنظر گرفته می شوند. تولید دیجیتال مستقیم و نوین به این صورت تعریف می شود: تولید غیرمتمرکز قطعات برمبنای فرآیند مناسب احراز کیفیت و تأیید اعتبار (5). دلیل دیگر برای استفاده ی گسترده از تولید فزاینده را می توان به انعطاف پذیری در طراحی نسبت داد. به یمن آزادی تولید در فرآیندهای تولید فزاینده، هندسه های پیچیده تر که از ویژگی سبک تر و سخت تر بودن برخوردار هستند را می توان طراحی و تولید نمود. در طراحی در راستای تولید فزاینده، روش بهینه سازی توپولوژی ترجیح داده می شود و علت آن نقش مهم آن در کاهش وزن می باشد.


بدون دیدگاه