منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله نقش ظرفیت جذب بر رابطه بین جهت دهی کارآفرینانه و قابلیت نوآوری فناورانه - نشریه امرالد

ترجمه مقاله نقش ظرفیت جذب بر رابطه بین جهت دهی کارآفرینانه و قابلیت نوآوری فناورانه - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نقش واسطه ای ظرفیت جذب بر رابطه بین جهت دهی کارآفرینانه و قابلیت های نوآوری فناورانه
عنوان انگلیسی
The mediating role of absorptive capacity on the relationship between entrepreneurial orientation and technological innovation capabilities
صفحات مقاله فارسی
32
صفحات مقاله انگلیسی
24
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.565 در سال 2020
شاخص H_index مجله
67 در سال 2021
شاخص SJR مجله
1.241 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1355-2554
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
11709
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت و کارآفرینی، نوآوری تکنولوژی
دانشگاه
گروه روابط عمومی و بازاریابی، دانشگاه پلی تکنیک سلیمانی، سلیمانیه، عراق
کلمات کلیدی
جهت‌دهی کارآفرینی، ظرفیت جذب، قابلیت‌های نوآوری فناورانه
کلمات کلیدی انگلیسی
Entrepreneurial orientation - Absorptive capacity - Technological innovation capabilities
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1108/IJEBR-07-2017-0233
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
پیشینه تحقیق
TIC
EO
ACAP
توسعه‌ فرضیات و چارچوب تحقیق
فرضیه 1: EO رابطه مثبتی با TIC دارد
فرضیه 2: EO رابطه مثبتی با ACAP دارد
فرضیه 3: ACAP رابطه مثبتی با TIC دارد
فرضیه 4: ACAP واسطه ارتباط بین EO و TIC است
روش تحقیق
جمع آوری داده ها و نمونه
آمار توصیفی
معیارها
تحلیل آماری و نتایج
آزمایش مدل سنجش "مدل بیرونی" با استفاده از روش PLS
بحث و مفاهیم
نتیجه گیری
محدودیت ها و راهنمایی جهت تحقیقات در آینده
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract


Purpose – The purpose of this paper is to empirically examine the relationships between entrepreneurial orientation (EO), absorptive capacity (ACAP), and technological innovation capabilities (TIC) among industrial SMEs operating in an unstable environment. The research also aims to determine whether ACAP has a mediating role in the relation between EO and TIC.


Design/methodology/approach – A structural equation model was designed to examine the relationships. On the basis of a research framework, a self-administered questionnaire was used to gather data from SMEs owners in the Kurdistan region of Iraq. There were 432 out of 676 questionnaires returned and subsequently used for statistical analysis.


Findings – The outcomes of the present research indicate both EO and ACAP have significant effects on TIC. Furthermore, the outcomes suggest that ACAP has a mediation role in the nexus between EO and TIC and that indicates the ability of EO to strengthen TIC via ACAP.


Originality/value – The research contributes to the literature through three aspects. First, it provides some empirical evidence on the relationships between EO, ACAP and TIC of SMEs. Second, the research sheds light on the insights that firms can use externally generated knowledge as a mechanism to enhance their proactivity and willingness toward innovation. Third, for the innovation literature, it is valuable contribution to placing ACAP within the frame of EO. Thus, they can be advantageous to more development in innovation literature.


 

Introduction


In an age of globalized markets and production, the ability to innovate is increasingly important to the success of firms (Belderbos et al., 2015; Camisón and Villar-López, 2012). In fact, the strategic status that enables a firm to embark on an entrepreneurial project is considered an essential catalyst to activating innovation capabilities (Messersmith and Wales, 2011; Pérez-Luño et al., 2011). However, in light of the resource-based view (RBV), scholars have shown that the relationship between entrepreneurial orientation (EO) and technological innovation capabilities (TIC) is not inclusive but is affected by controlled and uncontrolled factors. These include the availability of related knowledge and resources (Sciascia et al., 2014) and the nature of competition (Engelen et al., 2015; Li, 2011). Indeed, knowledge as an inherent power (Cohen and Levinthal, 1990; Javalgi et al., 2014; Liao et al., 2003) and as a potential resource to enhance other intangible resources (i.e. EO) has been researched extensively (Sciascia et al., 2014). The entrepreneurial literature have proposed that the EO is suggested to determines the extent to which firms innovate, act proactively, and tolerate risks (Lumpkin and Dess, 1996; Miller, 1983). In this sense, EO is considered as a potential factor that leverages knowledge sensing and seizing processes (Altimay and Wang, 2011; Jiang, 2005). Therefore, having a high level of EO may enhance firm’s absorptive capacity (ACAP) to absorb new required knowledge from other partners and translate it into new innovations (Flatten, Greve and Brettel, 2011; Gellynck et al., 2015; Kreiser, 2011; Wales et al., 2013). At the same time, researchers (Flatten, Greve and Brettel, 2011; Li, 2011; Liao et al., 2003) have proposed that firms with a high ability to acquire externally generated knowledge tends to outstrip firms facing scarceness in such abilities. As such, the effectiveness of ACAP as a mechanism to enhance EO, especially in the context of SMEs, remains unclear and in need of further research.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

هدف: هدف از این مقاله بررسی تجربی رابطه میان جهت‌گیری کارآفرینی (EO)، ظرفیت جذب (ACAP)، و قابلیت‌های نوآوری فناورانه (TIC) در میان SMEهای صنعتی مشغول در محیطی ناپایدار می‌باشد. همچنین در این تحقیق به دنبال این هستیم که آیا ACAP نقش واسطه‌ای در رابطه بین EO و TIC دارد یا خیر.

طراحی/روش/رویکرد: یک مدل معادله ساختاری به منظور بررسی روابط طراحی شده است. بر اساس چارچوب تحقیق، از پرسشنامه خوداظهاری به منظور جمع آوری داده‌ها از صاحبان SMEها در منطقه کردستان عراق استفاده شده است. از 676 پرسشنامه ارسالی ، 432 پرسشنامه دریافت شد و برای تحلیل آماری مورد استفاده قرار گرفتند.

یافته ها: نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که EO و ACAP اثرات قابل ملاحظه‌ای بر TIC دارند. علاوه بر این نتایج نشان می‌دهد که ACAP نقش واسطه‌ای در پیوند میان EO و TIC داشته و این نشان از قابلیت EO در جهت تقویت TIC از طریق ACAP دارد.

ارزش و نوآوری: این تحقیق از سه جنبه دارای ارزش است. اولاً شواهد تجربی دال بر روابط میان EO، ACAP و TIC در SMEها را ارائه می‌دهد. ثانیاً این تحقیق پرده از این مسأله برمی‌دارد که شرکتها می توانند از دانش خارجی به عنوان مکانیزمی برای بهبود اشتیاق و حرکت خود به سمت نوآوری استفاده نمایند. ثالثاً قرار دادن ACAP در چارچوب EO برای دانش فنی ارزشمند می‌باشد. بنابراین برای توسعه بیشتر در دانش فنی نوآوری مفید خواهد بود.

 

مقدمه 

در عصر بازارها و تولید جهانی کنونی، توانایی نوآوری برای موفقیت شرکت‌ها بسیار مهم می‌باشد. در واقع وضعیت استراتژیک شرکت برای راه‌اندازی یک پروژه کارآفرینانه به عنوان یک کاتالیست ضروری در فعالسازی قابلیت‌های نوآوری به شمار می‌رود. اما محققین با استفاده از ابزار دید مبتنی بر منبع (RBV) نشان داده‌اند که رابطه میان جهت‌دهی کارآفرینانه (EO) و قابلیت‌های نوآوری فناورانه (TIC) به صورت جامع نبوده ولی تحت تأثیر عوامل کنترل‌شده و کنترل‌نشده می‌باشد. این عوامل شامل دانش و منابع مرتبط و ماهیت رقابت است. در نتیجه دانش به عنوان یک قدرت ذاتی و یک منبع بالقوه برای بهبود سایر منابع ناملموس (همان EO) به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفته اند. در دانش کارآفرینی اینطور بیان شده است که EO میزان نوآوری، فعالیت کنشگرانه و تحمل ریسک شرکت‌ها را تعیین می‌کند. در این رابطه EO به عنوان یک عامل بالقوه به شمار می‌رود که از دانش و پردازش‌های مربوطه به عنوان اهرم استفاده می‌کند. بنابراین داشتن سطح بالایی از EO می‌تواند ظرفیت جذب شرکت (ACAP) را به منظور جذب دانش‌های جدید مورد نیاز از سوی سایر شرکا و تفسیر آن در نوآوری‌های جدید بالا ببرد. در همین حین محققین پیشنهاد کرده‌اند که شرکت‌های با توانایی بالا در زمینه دریافت دانش خارجی، نسبت به شرکت‌هایی که در این توانایی ها ضعف دارند، دارای برتری هستند. همینطور اثربخشی ACAP به عنوان مکانیزمی برای بهبود EO خصوصاً در زمینه SMEها، نامعلوم بوده و نیاز به تحقیق بیشتری دارد.


بدون دیدگاه