ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Delay/Disruption-Tolerant Networks (DTNs) have been used in many different scenarios and are characterized by the high mobility of nodes, the constant disconnection, the high delays for message delivery and the frequent partitioning. The union of Vehicular Ad hoc Networks (VANETs) and DTNs has created a new research field in Vehicular Delay-Tolerant Networks (VDTNs) based on DTN’s stored-carry-and-forward mechanism and applying it to the vehicular context. This mechanism allows messages to be routed to their destinations without the need of end-to-end connections. Due to the widespread availability of low cost on-board communication devices, message routing in VDTN has become an important research target. That is why many protocols can be found in the literature with the goal of overcoming the challenges encountered by applications developed for this context. Nevertheless, these proposed protocols do not take into consideration important requirements such as: no dependency on Road Side Units (RSU) and mechanisms to obtain information about the location of vehicles. This paper proposes and describes a message routing algorithm based on consciousness and human behavior in order to address the main demands of the VDTN environment.
شبکه های تحمل پذیر یا مقاوم در برابر تاخیر (DTN) در بسیاری از سناریوهای گوناگون بکار برده شده و با تحرک پذیری بالای گره ها، قطع اتصال ثابت، تاخیرهای بالا برای تحویل پیام و پارتیشن بندی مکرر مشخص و توصیف می شوند. اتحاد شبکه های موردی خودرویی (VANET) و DTN فیلد پژوهشی جدیدی در شبکه های تحمل پذیر تاخیر خودرویی (VDTN) براساس مکانیزم ذخیره- حمل و ارسال DTN و کاربردآن در زمینه خودرویی ایجاد کرده است. این مکانیزم امکان مسیریابی پیام ها تا مقاصدشان بدون نیاز به اتصالات سر به سر را فراهم می آورد. به خاطر دسترس پذیری گسترده وسایل (دیوایس) ارتباطی آنبورد (روبردی) پائین، مسیریابی پیام در VDTN، به یک هدف پژوهشی مهم تبدیل شده است. به این دلیل پروتکل های زیادی را می توان در ادبیات پژوهشی با هدف غلبه بر چالش های مواجه شده از سوی اپلیکیشن های توسعه یافته برای این زمینه یافت. با این حال، این پروتکل های پیشنهادی نیازهای مهمی نظیر عدم وابستگی به واحدهای کنار جاده ای (RSU) و مکانیزم های دستیابی به اطلاعات مربوط به مکان و موقعیت خودروها را مد نظر قرار نمی دهند. این مقاله الگوریتم مسیریابی پیام را براساس رفتار هوشیارانه و انسانی جهت بررسی تقاضاهای اصلی محیط VDTN پیشنهاد و شرح می دهد.