ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Practitioners and scholars point out that firms are increasingly dispersing their capabilities across organizational functions. However, it is not clear whether all forms of dispersion, of any function, result in the same consequences. This study initiates investigation into the link between the cross-functional dispersion of influence on export marketing decisions (export dispersion) and export performance. Drawing on data from a sample of 225 UK exporters, the findings support the argument that active participation of non-export functions in export-marketing decisions affects export success. However, those performance consequences are dependent on internal and external contingencies. Export dispersion is beneficial for export performance when the export customer environment is more turbulent and, simultaneously, the export technological environment is more stable and the firm has lower levels of export information sharing. In all other scenarios examined in this study, greater levels of concentration of export decision-making (i.e. lower levels of export dispersion) appear to be more beneficial for export performance. Our findings imply that the management of the firm’s level of export dispersion is a complex task, whereby the degree of export dispersion pursued needs to match external environmental and internal firm factors.
فعالان و پژوهشگران بیان می کنند که شرکت ها به صورت فزاینده ای در حال پراکنده کردن توانایی های خود در بین توابع سازمانی هستند. با این حال، روشن نیست که آیا همه شکل های پراکندگی برای یک تابع منتج به نتیجه های یکسان می شود یا خیر. این مطالعه با بررسی ارتباط بین پراکندگی اثرگذاری میان کارکردی روی تصمیم های بازاریابی صادرات (پراکندگی صادرات) و عملکرد صادرات آغاز می شود. استخراج داده هااز یک نمونه 225 صادرکننده در بریتانیا انجام شده است. نتایج این بحث را تأیید می کنند که مشارکت فعال توابع غیر صادراتی در تصمیمات بازاریابی صادراتی باعث موفقیت صادرات می شود. با این حال نتایج عملکرد وابسته به اقتضا های داخلی و خارجی است. پراکندگی صادرات برای عملکرد صادرات زمانی مفید است که محیط مشتری صادرات آشفته تر باشد و در عین حال محیط فناوری صادرات با ثبات تر باشد و شرکت سطوح کمتری از اشتراک اطلاعات صادرات را داشته باشد. در همه سناریوهای بررسی شده، سطوح بالاتر تمرکز تصمیم گیری (یعنی سطوح کمتر پراکندگی صادرات) برای عملکرد صادرات مفید هستند. یافته های ما بیان می کنند که مدیریت سطح پراکندگی صادرات شرکت یک کار پیچیده است هچنین پراکندگی صادرات نیازمند انطباق عوامل داخلی شرکت و خارجی محیط است.