تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله یادگیری عدم تناسبات و کشف فرصت های کارآفرینی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: یادگیری عدم تناسبات و کشف فرصت های کارآفرینی
عنوان انگلیسی: Learning asymmetries and the discovery of entrepreneurial opportunities
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 28 (2 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2007 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 7.760 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 154 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 4.835 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0883-9026
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : 10576
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.58Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، اقتصاد، اقتصاد مالی، مدیریت کسب و کار، کارآفرینی
مجله: مجله سرمایه گذاری در تجارت - Journal of Business Venturing
دانشگاه: دانشکده مدیریت و فناوری لالی، موسسه پلی تکنیک Rensselaer ، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: یادگیری، فرصت‌ها، شناخت، دانش، سرمایه انسانی
کلمات کلیدی انگلیسی: Learning - Opportunities - Cognition - Knowledge - Human capital
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه: ندارد
بیس: است ✓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jbusvent.2005.10.001
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. خلاصه‌ی جامع

2.مقدمه

3.شناسایی فرصت

4. نظریه‌ی یادگیری تجربی

5. توسعه‌ی نظریه یادگیری تجربی و فرصت‌ها

5.1. دانش و منابع انسانی

5.2. دستیابی به اطلاعات و تجربیات

5.3. تغییر اطلاعات و تجارب

5.4. همراهی

6. روش‌شناسی

6.1. نمونه

6.2. آمار توصیفی

6.3. متغیرهای مستقل

6.4. متغیر وابسته

7. تحلیل و نتایج

7.1. ماهیت تعامل

8. بحث

8.1. منابع انسانی و یادگیری در طول فرآیند تشخیص فرصت و بهره‌برداری

8.2. تحول اطلاعات، یادگیری و فرصت

8.3. نه فقط عدم تناسب دانش، بلکه عدم تناسب آموزش

8.4. پیامدها برای تئوری کارآفرینی

8.5. محدودیت‌ها، تحقیقات آینده و پیامدهای پژوهشی

9. نتیجه‌گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Discovering entrepreneurial opportunities requires that individuals not only possess some form of prior knowledge, but that they also have the cognitive abilities that allow them to value and exploit that knowledge. This article builds upon and extends this line of inquiry by examining the relationship between opportunity identification and learning. Based upon an experimental task and other data collected from 380 technology professionals, the article defines a relationship between how individuals acquire and transform information and experience (i.e., learning) in order to identify opportunities. After analyzing the empirical data, the article develops the concept of learning asymmetries and explains how the manner in which people learn may affect their ability to identify entrepreneurial opportunities.

1. Executive summary

Discovering opportunities to develop a product bnot-yet-in-existenceQ and subsequently creating a venture is a multifaceted endeavor. Current theoretical and empirical work in entrepreneurship suggests that the study of cognitive mechanisms and their interactions with an individual’s existing knowledge base are important pieces in the puzzle of opportunity identification. This study builds upon this base by exploring the relationship between opportunity identification and the learning process.

9. Conclusion

The predominant contribution of this article is the new light it sheds upon one of the most elemental, yet unresolved, questions in the entrepreneurship literature. Nearly a decade ago, Venkataraman asked why some individuals are better at recognizing opportunities for entrepreneurial activities than others. Since that time, he and others have suggested that these differences may be the product of the differing cognitive abilities of various individuals. Many researchers theorized about the importance of cognitive processes within the entrepreneurial process. Some empirically examined cognitive processing within the entrepreneurship realm; however, no one had conducted a large scale empirical investigation that focused on the learning processes of opportunity identification.

نمونه متن ترجمه

چکیده

کشف فرصت‌های کارآفرینی مستلزم آن است که افراد نه‌تنها باید دارای نوعی از دانش مقدماتی باشند، بلکه باید به‌منظور ارزش‌گذاری و بهره‌برداری از آن دانش، دارای توانایی‌های شناختی نیز باشند. این مقاله بر اساس بررسی رابطه‌ی میان شناسایی فرصت و یادگیری، نوشته‌شده است. بر اساس یک کار تجربی و داده‌های دیگرِ جمع‌آوری‌شده از 380 حرفه‌ی تکنولوژیکی؛ این مقاله، بین چگونگیِ به دست آوردن و تبدیل و آزمایش اطلاعات؛ رابطه‌ای ایجاد می‌کند تا فرصت‌ها را شناسایی کند. پس از تجزیه‌وتحلیل داده‌های تجربی؛ مقاله، مفهوم یادگیری عدم تناسبات را شرح داده و توضیح می‌دهد که چه افرادی ممکن است از توانایی خود برای شناسایی فرصت‌های کارآفرینی تأثیر بگیرند.

1. خلاصه‌ی جامع

کشف فرصت‌هایی برای توسعه یک محصولی که هنوز وجود خارجی ندارد و پس‌ازآن ایجاد یک سرمایه‌گذاری؛ یک تلاش چندوجهی است. کار نظری و تجربی کنونی در کارآفرینی نشان می‌دهد که مطالعه مکانیسم‌های شناختی و تعاملات آن‌ها با دانش موجود فرد؛ تکه‌های مهمی از پازل شناسایی فرصت هستند. این تحقیق بر پایه‌ی بررسی رابطه بین شناسایی فرصت‌ها و فرایند یادگیری است.

9. نتیجه‌گیری

اهمیت این نوشته در روشن کردن نوری برای یک مسئله‌ی بسیار اساسی، هنوز حل‌نشده و سؤالات مقاله‌های کارآفرینی، می‌باشد. نزدیک به یک دهه پیش، ونکاتارامان پرسید که چرا برخی از افراد در شناخت فرصت‌های کارآفرینی بهتر عمل می‌کنند. از آن زمان، او و دیگران مطرح کرده‌اند که این تفاوت‌ها ممکن است ناشی از توانایی‌های شناختی متفاوتِ افراد مختلف باشد. بسیاری از محققان در مورد اهمیت فرایندهای شناختی در فرآیند کارآفرینی، نظریه‌پردازی کرده‌اند. برخی به‌طور تجربی، فرآیندِ شناختِ درون حوزه‌ی کارآفرینی را بررسی کرده‌اند ؛ بااین‌حال، هیچ‌کس یک تحقیق تجربی در مقیاس بزرگ را بر مبنای فرایند یادگیری شناسایی فرصت انجام نداده است.