تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تحلیل کشش‌ تقاضای بنزین در سطوح ملی و داخلی کشور مکزیک – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تحلیل کشش‌ تقاضای بنزین در سطوح ملی و داخلی کشور مکزیک
عنوان انگلیسی: An analysis of gasoline demand elasticities at the national and local levels in Mexico
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 30
سال انتشار : 2010 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8045 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.75Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم اقتصادی
گرایش های مرتبط با این مقاله: اقتصاد نفت و گاز و اقتصاد انرژی
مجله: سیاست انرژی - Energy Policy
دانشگاه: وزارت ارتباطات و حمل و نقل، مکزیکو سیتی، مکزیک
کلمات کلیدی: کشش‌های تقاضای سوخت، تقاضای حمل و نقل، کشورهای در حال توسعه
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه نشده است
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1) مقدمه

2) تحقیقات گذشته

3) پیش‌زمینه مکزیک و صنعت پتروشیمی

4) داده‌ها

5) روش‌های تخمین

۵.۱ هم‌انباشتگی سری زمانی

۵.۲ داده‌های پانلی

6) نتایج

۶.۱ هم‌انباشتگی سری زمانی ملی

۶.۲ GMM پانل ملی

۶.۳ بدست آوردن کشش‌های داخلی

۶.۴ مدل GMM پانل مکزیکوسیتی

7) نتیجه‌گیری و موضوعات سیاسی

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The majority of evidence on gasoline demand elasticities is derived from models based on national data. Since the largest growth in population is now taking place in cities in the developing world it is important that we understand whether this national evidence is applicable to demand conditions at the local level. The aim of this paper is to estimate and compare gasoline per vehicle demand elasticities at the national and local levels in Mexico. National elasticities with respect to price, income, vehicle stock and metro fares are estimated using both a time series cointegration model and a panel GMM model for Mexican states. Estimates for Mexico City are derived by modifying national estimates according to mode shares as suggested by Graham and Glaister (2006), and by estimating a panel Within Groups model with data aggregated by borough. Although all models agree on the sign of the elasticities the magnitudes differ greatly. Elasticities change over time and differ between the national and local levels, with smaller price responses in Mexico City. In general, price elasticities are smaller than those reported in the gasoline demand surveys, a pattern previously found in developing countries. The fact that income and vehicle stock elasticities increase over time may suggest that vehicles are being used more intensively in recent years and that Mexico City residents are purchasing larger vehicles. Elasticities with respect to metro fares are negligible, which suggests little substitution between modes. Finally, the fact that fuel efficiency elasticities are smaller than vehicle stock elasticities suggests that vehicle stock size, rather than its composition, has a larger impact on gasoline consumption in Mexico City.

نمونه متن ترجمه

چکیده

اکثر شواهد مرتبط با کشش‌های تقاضای بنزین حاصل مدل‌هايی‌ هستند که برپایه‌ی داده‌های ملی‌اند. از آنجایی که بیشترین رشد جمعیت اکنون در شهرهای جهان در حال توسعه اتفاق می‌افتد، مهم است که بفهمیم آیا این شواهد ملی برای شرایط تقاضا در سطح داخلی کاربردی‌اند یا خیر. هدف این مقاله تخمین و مقایسه کشش‌های تقاضای بنزین در ازای هر وسیله نقلیه در سطوح ملی و داخلی کشور مکزیک است. کشش‌های ملی در مورد قیمت، درآمد، شوک قیمتی وسایل نقلیه و کرایه مترو با بکارگیری مدل هم‌انباشتگی سری زمانی و مدل GMM پانل برای ایالات مکزیک تخمین زده می‌شوند. تخمین‌های مکزیکوسیتی با اصلاح تخمین‌های ملی براساس سهم مود که گراهام و گلیستر (۲۰۰۶) پیشنهاد کرده‌اند و با تخمین مدل Within Groups پانل از طریق داده‌هایی که برحسب بخش جمع‌بندی شده‌اند بدست می‌آیند. هرچند کلیه مدل‌ها از نظر علامت کشش‌ها یکسان‌اند، شدت‌شان باهم متفاوت است. کشش‌های با گذشت زمان تغییر می‌یابند و بین سطوح ملی و داخلی متفاوتند که در مکزیکوسیتی واکنش‌های قیمتی کمتری وجود دارد. بطور کل، کشش‌های قیمت نسبت به آنچه در پیمایش‌های تقاضای بنزین گزارش شده است، الگویی که قبلاً در کشورهای در حال توسعه دیده شد، کمترند. این حقیقت که کشش درآمد و موجودی وسایل نقلیه با مرور زمان افزایش پیدا می‌کند می‌توان گویای این مطلب باشد که وسایل نقلیه در سال‌های اخیر کاربرد بیشتری داشته‌اند و ساکنین مکزیکوسیتی وسایل نقلیه بزرگتری را خریداری می‌کنند. کشش در مورد کرایه مترو ناچیز است که به جایگزینی محدود بین مودهای مختلف اشاره دارد. در پایان، این موضوع که کشش‌های بازدهی سوخت کمتر از کشش‌های موجودی وسایل نقلیه است به این مسئله اشاره می‌کند که میزان موجودی وسایل نقلیه نسبت به ترکیب آن تأثیر بیشتری روی مصرف بنزین در مکزیکوسیتی دارد.