بازاریابی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، استراتژی های توسعه صنعتی، مدیریت عملکرد، رنامه ریزی سیستم های اقتصادی، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی و اقتصاد مالی
مجله
مجله بازاریابی - Journal of Marketing
دانشگاه
دانشکده کسب و کار Neeley، دانشگاه کریستین تگزاس
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
پیشگفتار
یک شیفت اساسی در جهانبینی
کالاها در برابر خدمات: تفکر مجدد دربارهی جهتبندی
FP1: اعمال مهارتها و دانش تخصصی، واحد اساسی مبادله است
FP2: مبادلهی غیر مستقیم، واحد اساسی مبادله را میپوشاند
FP3: کالاها مکانیسمهای توزیع برای تدارک خدمت هستند
FP4: دانش، منبع اساسی مزیت رقابتی است
FP5: همهی اقتصادها، اقتصادهای خدمات هستند
FP6: مشتری همیشه یک تولید کنندهی مشترک است
FP7: شرکت تنها میتواند گزارههای ارزش را ایجاد کند
FP8: یک دیدگاه خدمت-محور، مشتری-محور و رابطهای است
بحث
نتیجهگیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Marketing inherited a model of exchange from economics, which had a dominant logic based on the exchange of “goods,” which usually are manufactured output. The dominant logic focused on tangible resources, embedded value, and transactions. Over the past several decades, new perspectives have emerged that have a revised logic focused on intangible resources, the cocreation of value, and relationships. The authors believe that the new perspectives are converging to form a new dominant logic for marketing, one in which service provision rather than goods is fundamental to economic exchange. The authors explore this evolving logic and the corresponding shift in perspective for marketing scholars, marketing practitioners, and marketing educators.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
بازاریابی، یک مدل تبادل را از اقتصاد به ارث برده است که دارای منطق نافذی بر اساس مبادلهی «کالاها»، که معمولا خروجیهای تولید شده هستند، است. این منطق نفاذ، روی منابع ملموس، ارزش نشانده شده، و معاملات تمرکز داشته است. در طول چند دههی گذشته، چشماندازهای جدیدی ظهور کردهاند که دارای منطق اصلاح شدهی متمرکز بر منابع ناملموس، ایجاد ارزش، و روابط هستند. نویسندگان باور دارند که چشماندازهای جدید، در جهت تشکیل یک منطق نافذ جدید برای بازاریابی همگرا هستند منطقی که در آن تدارکات خدمت، نه کالاها، اساس مبادلهی اقتصادی هستند. نویسندگان، این منطق در حال تکامل و شیفت متناظر در چشمانداز برای محققان بازاریابی، متخصصان بازاریابی، و آموزش دهندگان بازاریابی را کاوش میکنند.