تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تخمین تقاضای بنزین در کشورهای در حال توسعه – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تخمین تقاضای بنزین در کشورهای در حال توسعه: سنگال
عنوان انگلیسی: Estimating the demand for gasoline in developing countries: Senegal
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 17
سال انتشار : 2012 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8022 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 852.05Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم اقتصادی
گرایش های مرتبط با این مقاله: اقتصاد انرژی و اقتصاد نفت و گاز
مجله: اقتصاد انرژی - Energy Economics
دانشگاه: گروه اقتصاد، دانشگاه ویرجینیای غربی، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: تقاضای بنزین نفت، قیمت‌های مواد غذایی، مصرف، تغییرپذیری درآمد، بیکاری، سنگال
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1) مقدمه

2) پیش‌زمینه

3) مروری به منابع علمی

4) مدل

5) داده‌ها

6) نتایج تخمین و تفسیر نتایج

7) نتیجه‌گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper estimates the aggregate demand for gasoline in Senegal from 1970 to 2008. The long-term and short-term elasticities of demand with respect to gasoline prices and income are of paramount interest in this study. In Senegal, rising food prices, unemployment and shortage of electric supply are always associated with the spiking cost of world oil prices. To understand the external shocks of world oil price and demand for gasoline in Senegal, this study tested a log linear model against the linear model of the demand-for-oil function with lagged dependent variables as an explanatory variable. Here, the linear specification of the demand for oil is rejected in this study in favor of the log linear. The natural log transformation is typical when using high frequency data and significantly reduces skewness and kurtosis. Generally in this study, I found that short run elasticity is smaller than long-run elasticity and gasoline demand is inelastic with respect to both price and income for both the short and long runs in Senegal. This is why researcher like Moosa posits that "this assertion can be rationalised on the grounds that oil is such an important commodity that does not have close substitutes at least for its uses" (1998, p. 3).

نمونه متن ترجمه

چکیده

در این مقاله تقاضای جمعی بنزین در سنگال از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۸ تخمین زده می‌شود. تغییر‌پذیری‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت تقاضا نسبت به قیمت‌های بنزین و درآمد در این مطالعه از اهمیت بسزایی برخوردارند. در سنگال، افزایش قیمت‌های مواد غذایی، بیکاری و کمبود منبع برق همواره با هزینه تحریک‌کننده قیمت‌های جهانی نفت در ارتباط است. در این مطالعه برای درک شوک‌های خارجی قیمت جهانی نفت و تقاضای بنزین در سنگال یک مدل لگاریتمی خطی در مقابل مدل خطی تابع تقاضای نفت با متغیرهای وابسته باتأخیر به عنوان متغیر توضیحی آزمایش شد. دراینجا، مشخصات خطی تقاضای نفت در این مطالعه جای مدل لگاریتمی-خطی رد می‌شود. تبدیل لگاریتم طبیعی زمانی معمول است که از داده‌های با فراوانی زیاد استفاده می‌شود و چولگی و درجه اوج را به شدت می‌کاهد. عموماً در این مطالعه به این امر پی بردیم که تغییر‌پذیری کوتاه‌مدت کمتر از تغییر‌پذیری بلندمدت است و تقاضای بنزین نسبت به قیمت و درآمد بلندمدت و کوتاه‌مدت در سنگال بی‌تغییر است. به همین دلیل است که محققی مانند موسی مدعی می‌شود که «این ادعا را می‌توان براین اساس استدلال کرد که نفت نوعی کالای مهم تلقی می‌شود که دستکم جایگزینی نزدیکی برای مصرف ندارد» (۱۹۹۸، ص ۳).