ترجمه مقاله چگونگی توزیع انرژی در اثر برخورد کشتی با سازه جکت در انرژی بالا - نشریه الزویر

ترجمه مقاله چگونگی توزیع انرژی در اثر برخورد کشتی با سازه جکت در انرژی بالا - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
چگونگی توزیع انرژی در اثر برخورد کشتی با سازه جکت در انرژی بالا
عنوان انگلیسی
Energy dissipation in high-energy ship-offshore jacket platform collisions
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
37
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
F459
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله
سازه و سازه های دریایی
مجله
سازه های دریایی - Marine Structures
دانشگاه
دانشکده مهندسی عمران و منابع، استرالیا
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
جذب انرژی
فرورفتگی محلی و خمیدگی تیر
تغییر شکل محوری و کمانش
بارگذاری کشتی
مدل‌های اجزا محدود Finiteelement
تغییر شکل قوس
سیستم معادل ساده شده
شبیه سازی‌های برخورد
شرایط برخورد
واکنش مدل
بحث
نتایج
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Ship collisions with offshore structures may be characterized by large amounts of kinetic energy that can be dissipated as strain energy in either the ship, or the installation, or shared by both. In this paper a series of FE numerical simulations are performed with the aim of providing a clearer understanding on the strain energy dissipation phenomenon, particularly upon the ship-structure interaction. Ships of different dimensions and layouts are modelled for impact simulations. Likewise, three platform jacket models of different sizes and configurations are considered. The collision cases involve joints, legs, and braces and are simulated for several kinetic energy amounts of the vessels and different impact orientations. An overview of the plastic deformation mechanisms that can occur in both ship and jacket structure is also given. The results from the various models with different collision scenarios are compared in terms of the strain energy dissipation with respect to the different ship/installation strength ratios. From the FEA simplified approaches are also derived in terms of the relative stiffness of the two structures for assessing the responses and energy absorptions of the two structures. The conclusions drawn from this study can be applied to a broader range of collision assessment of offshore steel jacket platforms subjected to highenergy ship impacts.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
برخورد کشتی با سازهای دریایی ممکن است با مقادیر زیادی انرژی جنبشی همراه شود که این انرژی جنبشی به عنوان انرژی کششی در کشتی، اتصالات و یا هر دو بخش می‌شود. در این مقاله به روش FE شبیه سازی هایی صورت گرفته تا بتواند شناخت بهتری از پدیده‌ی انرژی کششی ( انرژی ذخیره شده‌ی جسم در حال تغییر شکل) ( Strain Energy ) به ما بدهد. به منظور شبیه سازی، کششی‌ها در ابعاد مخالفی مدل می‌شوند. بدین ترتیب جکت با ابعاد و شکل‌های مختلف در نظر گرفته می‌شوند. شرایط برخورد شامل Leg ها، brace ها، Joint‌ها و برای مقادیر مختلف انرژی جنبشی کشتی‌ها و تأثیرات مختلف آنها می‌شود. همچنین یک بررسی کلی از مکانیسم‌های تغییر شکل پلاستیک هم در کشتی و هم در سازه اتفاق می‌افتد. ارائه می‌گردد. نتایج مدل‌های مختلف در غالب پراکندگی انرژی‌های کششی با توجه به نسبت‌های مختلف قدرت کششی اتصالات مقایسه می‌شود.
که از نتایج ساده شده‌ی FE در غالب سختی نسبی کششی و سازه به دست می‌آید تا به این وسیله پاسخ‌های دو سازه ارزیابی شوند نتایج حاصل از این مقاله برای مقیاس بزرگتر برای سکوهای جکت فولادی که با کشتی هایی با انرژی بالا برخورد می‌کنند کاربرد دارد و قابل استفاده است.

بدون دیدگاه