ترجمه مقاله هدایت الکتریکی ملات آسفالت حاوی فیبرها و فیلرهای رسانا - نشریه الزویر

ترجمه مقاله هدایت الکتریکی ملات آسفالت حاوی فیبرها و فیلرهای رسانا - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
هدایت الکتریکی ملات آسفالت حاوی فیبرها و فیلرهای رسانا
عنوان انگلیسی
Electrical conductivity of asphalt mortar containing conductive fibers and fillers
صفحات مقاله فارسی
18
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2009
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
6389
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت ساخت و سازه
مجله
مصالح ساختمانی و ساخت و ساز - Construction and Building Materials
دانشگاه
دانشگاه فناوری دلفت، دانشکده مهندسی عمران و علوم زمین، هلند
کلمات کلیدی
القایی گرمایی، ملات آسفالت رسانا، پشم فولاد، گرافیت، نسبت ماسه- قیر طبیعی خود ترمیم
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش تجربی(آزمایشگاهی)
2.1. مواد و مصالح
2.2. مواد و روش ها
3. نتایج و بحث
3.1. اثر نسبت ماسه-قیر
3.2. اثر مقدار حجم فیبر
3.3. تجزیه و تحلیل و بحث
3.4. ملاحظات آماری
3.5. بازسازی CT اسکن
4. عملکرد و کاربرد نمونه
5. نتایج به دست آمده
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The objective of this research is to examine the conductivity of asphalt mortar through the addition of electrically conductive fillers and fibers: graphite and steel wool, and prove that this material can be heated with induction energy. The effect of fibers content, sand–bitumen ratio and the combination of fillers and fibers on the resistivity of asphalt mortar was investigated. It was found that the percolation threshold happened sooner by adding electrically conductive fibers than by adding fillers. Percolation threshold was also found to be function of the sand–bitumen ratio and of the volume of fibers content. There is an optimum content of fibers for each sand–bitumen ratio, above which it is difficult to make the mixture and the electrical resistivity increases exponentially. Besides, in case of adding conductive fillers or a mixture of conductive fibers and fillers to the mastic, once the maximum conductivity is reached, it remains constant, independently of the volume of conductive filler added. Nano CT-scan (computed axial tomography) reconstructions were also used to visualize the fibers connected inside the mixture. Finally, to validate the research, three different samples were induction heated and their temperature variation was measured.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی هدایت ملات آسفالت از طریق اضافه نمودن فیبرها و فیلرهای رسانای الکتریکی از جمله گرافیت و پشم فولاد می باشد و هم چنین با این تحقیق ثابت می شود که این مواد را می توان با انرژی القایی گرم نمود. اثر مقدار فیبرها، نسبت ماسه به قیر و ترکیب فیلرها و فیبرها در مقاومت ملات آسفالت نیز مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد که با اضافه کردن فیبرهای رسانای الکتریکی آستانه نفوذ زودتر از آستانه نفوذ فیلرهای اضافه شده است.هم چنین این نتیجه به دست آمد که آستانه نفوذ تابعی از نسبت ماسه به قیر و حجم مقدار فیبر است. یک مقدار بهینه از فیبرها برای هر نسبت ماسه به قیر وجود دارد، و این مقدار بالاتر از مقداری است که باعث افزایش مقاومت الکتریکی به صورت تصاعدی و تهیه مخلوطی شود. علاوه بر این، در مورد اضافه کردن فیلرهای رسانا یا مخلوطی از فیبرها و فیلرهای رسانا به ملات قیری، بعد از اینکه هدایت حداکثری به دست می آید، این مقدار ثابت باقی می ماند و در نتیجه مستقل از حجم فیلرهای رسانا اضافه شده است.از بازسازی نانو سی تی اسکن (محاسبه توموگرافی محوری) نیز به منظور تجسم فیبرهای متصل داخل مخلوط استفاده شد. در نهایت، برای اعتبارسنجی این پژوهش، سه نمونه مختلف القاء حرارتی شدند و تغییرات دما نیز اندازه گیری شد.

بدون دیدگاه