تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تفکر انتقادی، پرسشگری و خلاقیت به عنوان مولفه های هوش – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تفکر انتقادی، پرسشگری و خلاقیت به عنوان مولفه های هوش
عنوان انگلیسی: Critical thinking, questioning and creativity as components of intelligence
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 8
سال انتشار : 2011 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 7736 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 497.73Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی شناخت و روانشناسی عمومی
مجله: علوم اجتماعی و رفتاری - Social and Behavioral Sciences
دانشگاه: دانشگاه آویو، پرتغال
کلمات کلیدی: هوش، خلاقیت، پرسشگری، تفکر انتقادی
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

پیش زمینه نظری

روش تحقیق

پژوهش 1

پژوهش 2

مشارکت در پروژه

نمونه متن انگلیسی

Abstract

For a long time, intelligence has been viewed as a fixed trait and solely connected to analytical skills and memory-based capacities. However, in our fragile, uncertain and unknowable world, this kind of abilities does not necessarily promotes success in life and, more specifically, in university. With this paper, we aim to present a project whose objective is to throw light to a modern notion of intelligence. We will show how intelligence can be characterised by an integrated set of high order cognitive skills: critical thinking, questioning and creativity. We propose to design innovative instruments to characterise and assess this contemporary notion of intelligence. Furthermore, since these skills are modifiable, rather than fixed, we will design, implement and evaluate strategies to promote higher level questioning, critical thinking and creativity in university students, and, ultimately, enhance intelligence.

نمونه متن ترجمه

چکیده

برای یک مدت بسیار طولانی، هوش به عنوان یک ویژگی ثابت و تنها مهارت تحلیلی و استعداد های مبتنی بر حافظه بود. با این حال ، در دنیای شکننده ، نامطمئن و ناشناخته ما ، این نوع از توانایی لزوما باعث موفقیت در زندگی و به طور خاص در دانشگاه نمی شود. هدف این مقاله ارائه یک پروژه است که در پرتو آن مفهوم مدرنی از هوش ارائه شود. ما نشان خواهیم داد که چگونه هوش می تواند بوسیله مجموعه یکپارچه ای از مهارت های شناختی شامل تفکر انتقادی، پرسشگری و خلاقیت مشخص شود. ما ابزار طراحی خلاقانه ای را به منظور ارزیابی این مفهوم معاصر از هوش ارائه می دهیم. علاوه بر این ، از آنجا که این مهارت قابل تغییر است و ثابت نیست ، ما می خواهیم که طراحی ، پیاده سازی و ارزیابی استراتژی ها را به منظور ترویج سطح بالاتری از پرسشگری، تفکر انتقادی و خلاقیت در دانشجویان دانشگاه و در نهایت افزایش هوش آنها انجام دهیم.