تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مدل تفکر طراحی زیبایی برای محیط های شهری – نشریه اشپرینگر

عنوان فارسی: مدل تفکر طراحی زیبایی برای محیط های شهری: مطالعه ای براساس مرور ادبیات
عنوان انگلیسی: Aesthetic design thinking model for urban environments: A survey based on a review of the literature
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 25
سال انتشار : 2015 نشریه : اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5756 رفرنس : دارد
محتوای فایل : rar حجم فایل : 5.00Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی شهرسازی و روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: طراحی شهری و روانشناسی عمومی
مجله: طراحی شهری بین المللی
دانشگاه: گروه معماری، دانشگاه مدیترانه شرقی، سالامیس، ترکیه
کلمات کلیدی: محیط شهری، شکل عناصر، ویژگی های زیبایی، شناخت زیبایی، فهم زیبایی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

روش‌ها و داده‌ها

مفهوم زیباشناسی

بررسی تاریخی فلسفه زیباشناسی

طراحی زیباشناختی

رویکردهای مختلف طراحی زیباشناختی

چگونه ادراک محیط موجب قضاوت زیباشناختی می‌شود؟

معنای کیفیت زیباشناسی در طراحی چیست؟

شاخص‌های ترجیح زیباشناسی شهر در ادبیات

بحث

حس عناصر شهری عینی

عوامل سازماندهی منجر به ارزش لذتگرا می‌شوند (ادراک)

ویژگی‌های شکل

ارزش لذتگرا

نتیجه‌گیری‌ها و کار آینده

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The primary aim of this qualitative grounded theory study is to unpack a method to understand the construction of aesthetic meaning, addressing the context differentiation. It is hypothesised in this study that the process of aesthetic cognition and the indicators thereof have different meanings in different urban contexts. In this regard, by conducting a systematic review of 140 qualitative studies that have been published since 1970s (in the 1970s, there was a movement towards the study of the aesthetic quality of the urban environment), this study proposes an aesthetic design thinking model to elucidate how built and non-built environmental factors of urban spatial configuration affect human perception. Our study demonstrates that every aesthetic response to the environment is derived from a communication between contemplative feeling, sensual desire and an immediate state of involvement. The findings contribute useful evidence to enhance our knowledge regarding to the role of formal and symbolic meanings of space configurations on aesthetic cognition of the urban environment.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف اصلی این مطالعه کیفی نظریه زمینه ای، گشایش روشی برای درک ساختار معنای زیبایی و پرداختن به تفکیک بافت است. در این مطالعه فرض شد که فرآیند شناخت زیبایی و شاخص های آن دارای معناهای متفاوتی در بافت های شهری مختلف هستند. در این رابطه، این مطالعه با اجرای یک مرور منظم از 140 مطالعه کیفی که از دهه 1970 منتشر شده اند (در دهه 1970 جنبشی برای مطالعه کیفیت زیبایی محیط شهری وجود داشت)، یک مدل تفکر طراحی زیبایی برای توضیح چگونگی تاثیرگذاری عوامل محیطی ساخته شده و نشده شکل فضایی شهری بر ادراک انسان پیشنهاد می کند. مطالعه ما نشان می دهد که هر پاسخ زیبایی به محیط از یک ارتباط بین احساس تفکری، تمایل حسی و یک حالت اشتغال آنی ناشی می شود. یافته ها، شواهد مفیدی برای افزایش دانش ما در ارتباط با نقش معناهای رسمی و نمادین شکل های فضایی در شناخت زیبایی محیط شهری فراهم می کنند.