ترجمه مقاله تحلیل قابلیت اطمینان اتصال برشی چسبی دو لبه فولادی- CFRP با اتصالات چسبی نازک خارجی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تحلیل قابلیت اطمینان اتصال برشی چسبی دو لبه فولادی- CFRP با اتصالات چسبی نازک خارجی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تحلیل قابلیت اطمینان اتصال برشی چسبی دو لبه فولادی- CFRP با اتصالات چسبی نازک خارجی
عنوان انگلیسی
Reliability analysis of adhesively bonded CFRP-to-steel double lap shear joint with thin outer adherends
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
5.147 در سال 2019
شاخص H_index مجله
147 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.491 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0950-0618
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
11095
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران، مهندسی مواد، مهندسی مواد مرکب، سازه، مدیریت ساخت
مجله
ساخت و ساز و مصالح ساختمانی - Construction and Building Materials
دانشگاه
گروه مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه هیوستون، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
اتصال چسبی، آماده سازی سطحی، برش چسبی دو لبه، عدم اطمینان مدل، قابلیت اطمینان، مقاومت پیوند، شکل پذیری
کلمات کلیدی انگلیسی
Adhesive - Surface preparation - Double lap-shear - Model uncertainty - Reliability - Bond strength - Ductility
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2017.02.113
فهرست مطالب
چکیده

1. مقدمه

2. جزئیات اتصال DLS CFRP-فولاد

3. تابع حالت حدی

3.1 مدل مقاومت

3.2 مدل تقاضا

4 . مشخصات آماری متغیر های طراحی

4.1 متغیر های خصوصیت ماده

4.2 متغیر های خصوصیت هندسی

4.3 عدم اطمینان مدل مقاومت

4.4 متغیر های بار

4.5 خلاصه ای از متغیر های تصادفی

5. فضای طراحی

6. تحلیل قابلیت اطمینان

6.1 تحلیل FORM

6.2 شبیه سازی مونت کارلو (MCS)

7. نتایج و بحث ها

7.1 اثر آماده سازی سطحی

7.2 تاثیر عدم اطمینان مدل

7.3 اثر شکل پذیری و مقاومت برشی ماده چسبنده

7.4 تاثیر مدول برشی ماده چسبی

7.5 اثر ضخامت لایه چسبنده

7.6 اثر نسبت بار زنده به بار مرده

7.7 کارکرد های ضریب مقاومت ثابت

8. خلاصه و نتیجه گیری

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
11095-IranArze
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This paper presents the details of a reliability-based analysis of bonded double-lap shear (DLS) joints between steel and carbon fiber reinforced polymer (CFRP) composites. A comprehensive database of experimental results of CFRP-to-steel DLS joints is compiled and a probabilistic analysis of the data is conducted. The compiled experimental results are compared with the bond strengths predicted by the Hart-Smith model for thin adherends and the model uncertainty is characterized, for five popular structural epoxy adhesives and two types of surface preparation techniques. Considering the mechanical and geometrical uncertainties of constituent materials, two reliability-based approaches, First-Order Reliability Method (FORM) and Monte-Carlo Simulation (MCS), are used to calculate the resistance factor at a target reliability index of 3.5. It is found that these two approaches agree well and the resistance factor varies with adhesives, surface preparation techniques, and CFRP types. The importance vector of random variables reveals that the adhesive shear ductility is the most influential material property in determining the reliability index of the bonded joints.

1. Introduction

The use of carbon fiber-reinforced polymers (CFRP) to repair, rehabilitate, and strengthen steel beams has been widely researched in recent years because of its light-weight construction and corrosion resistance [1–9]. Debonding is a key failure mode associated with the CFRP strengthened steel beams, and the debonding failure load is affected by the mechanical properties of the adhesive and bi-material interfaces [2,9–12]. Recent developments in CFRP strengthening technique showed that CFRP materials with small-diameter strands can potentially eliminate debonding failure [13]

It has been demonstrated that surface preparation is important to obtain good bonding between the adherends [14–16]. A clean, rough and chemically reactive surface is preferable for adhesive bonding, especially for CFRP-to-steel bonding, where the steeladhesive interface is often the weakest link in the joint. A thorough study of the surface preparation for epoxy to steel bonding was carried out by Fernando et al. [17], and it showed that the gritblasting technique is the most effective way to achieve good bond between epoxy and steel.

8. Summary and conclusions

This paper studied the reliability of adhesively bonded CFRP-tosteel DLS joints with thin outer adherends, for different design scenarios. The major findings of this paper are:

(1) The model uncertainty is highly influenced by the design scenario being considered. The modeling uncertainty is the most important demand type random variable affecting the reliability index. This suggests that developing accurate and robust bond models can have significant impact on the reliability of bonded joints in design applications and could dramatically influence the resistance factors that are used for bond.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

این مقاله به بیان جزئیات تحلیل قابلیت اطمینان اتصالات برشی چسبی دو لایه (DLS) بین فولاد و کامپوزیت های پلیمری مسلح الیاف کربنی (CRFP) می پردازد. یک پایگاه داده جامع از نتایج آزمایشگاهی اتصالات DLS CFRP به فولاد تالیف شده و یک تحلیل احتمالاتی از داده ها نیز انجام می شود. نتایج آزمایشگاهی تالیف شده با مقاومت های پیوند پیش بینی شده توسط مدل هارت- اسمیت برای اتصالات چسبی نازک مقایسه شده و عدم اطمینان مدل برای پنج اتصال چسبی اپوکسی سازه ای شناخته شده و دو نوع تکنیک آماده سازی سطحی تعیین می شود. با در نظر گرفتن عدم اطمینان های مکانیکی و هندسی مواد تشکیل دهنده، دو روش مبتنی بر قابلیت اطمینان شامل روش قابلیت اطمینان مرتبه اول (FORM) و شبیه سازی مونت کارلو (MCS) جهت محاسبه ضریب مقاومت در شاخص قابلیت اطمینان 3.5 هدف مورد استفاده قرار می گیرند. می توان دریافت که این دو روش دارای سازگاری مطلوبی بوده و ضریب مقاومت با اتصالات چسبی، تکنیک های آماده سازی سطحی و انواع CFRP تغییر می کند. بردار اهمیت متغیر های تصادفی نشان می دهد که شکل پذیری برشی چسبی به عنوان تاثیر گذار ترین خصوصیت ماده در تعیین شاخص قابلیت اطمینان اتصالات چسبی مطرح می شود.

1. مقدمه

استفاده از پلیمر های مسلح الیاف کربنی (CFRP) جهت تعمیر، بهسازی و تقویت تیر های فولادی به صورت گسترده در سال های اخیر به دلیل مقاومت خوردگی و سبک بودن آن مورد تحقیق قرار گرفته است. گسیختگی به عنوان یک مد شکست کلیدی همراه با تیر های فولادی تقویت شده CFRP محسوب می شود و بار شکست گسیختگی تحت تاثیر خصوصیات مکانیکی سطوح مشترک چسبی و دو ماده قرار گرفته است. پیشرفت های اخیر در تکنیک تقویت CFRP نشان می دهد که مواد CFRP با رشته های با قطر کم می توانند شکست گسیختگی را از بین ببرند.

این موضوع نشان داده شده است که آماده سازی سطحی جهت به دست آوردن پیوند مناسب بین اتصالات چسبی حائز اهمیت است. یک سطح واکنش پذیر شیمیایی، تمیز و سخت برای پیوند چسبی به ویژه برای پیوند CFRP به فولاد حائز اهمیت است به طوری که سطح مشترک فولاد چسبی به عنوان ضعیف ترین پیوند در اتصال محسوب می شود. تحقیق کامل آماده سازی سطحی اپوکسی برای پیوند اپوکسی به فولاد به وسیله فرناندو و همکاران انجام شده است و این موضوع نشان داده شده است که تکنیک پاشش گریت به عنوان موثر ترین راه جهت دستیابی به پیوند مناسب بین اپوکسی و فولاد محسوب می شود.

8. خلاصه و نتیجه گیری

این مقاله به مطالعه قابلیت اطمینان اتصالات DLS CFRP به فولاد چسبنده در اتصالات چسبی خارجی برای سناریو های طراحی مختلف پرداخته است. یافته های اصلی این مقاله عبارتند از:

(1) عدم اطمینان مدل به شدت تحت تاثیر سناریو طراحی در نظر گرفته شده قرار دارد. عدم اطمینان مدل سازی به عنوان مهم ترین متغیر تصادفی تقاضای تاثیر گذار بر شاخص قابلیت اطمینان محسوب می شود. این موضوع نشان می دهد که ارائه مدل های پیوند دقیق و کارار می تواند تاثیر معناداری بر روی قابلیت اطمینان اتصالات پیوندی در کاربرد های طراحی داشته و می تواند به طور قابل توجه بر روی ضرائب مقاومت استفاده شده جهت پیوند تاثیر گذار باشد.


بدون دیدگاه