منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله یک ابزار تحقیقاتی بازاریابی برای طراحی آرم سازمان های مدیریت مقصد گردشگری - نشریه الزویر

ترجمه مقاله یک ابزار تحقیقاتی بازاریابی برای طراحی آرم سازمان های مدیریت مقصد گردشگری - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
یک ابزار تحقیقاتی بازاریابی برای طراحی آرم سازمان های مدیریت مقصد گردشگری
عنوان انگلیسی
A marketing research tool for destination marketing organizations' logo design
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2016
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.161 در سال 2019
شاخص H_index مجله
179 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.871 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10933
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، گردشگری و توریسم، بازاریابی، مدیریت گردشگری
مجله
مجله بازاریابی استرالیایی - Australasian Marketing Journal
دانشگاه
دانشگاه وینچستر، گروه مدیریت کاربردی، انگلستان
کلمات کلیدی
بازاریابی، سازمان‌های مدیریت مقصد گردشگری، آرم، رنگ، نمادسازی، مقصدهای گردشگری کارائیب
کلمات کلیدی انگلیسی
Marketing - DMO - Logo - Color - Branding - Caribbean destinations
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.04.074
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. زمینه تحقیق
2.1. صنعت گردشگری جزیره
2.2. ساکنان جزیره‌های دریای کارائیب: نگاهی اجمالی
2.3. صنعت گردشگری در کشور هائیتی: نگاهی اجمالی
2.4. هویت هائیتی یا ”اهل هائیتی بودن“
2.5. نمونه‌هایی از مقصدهای گردشگری کارائیب: هویت و آرم
3. چارچوب نظری
3.1. آرم به عنوان یک نماد
3.2 نقش رنگ در آرم سازمان مدیریت مقصد گردشگری
4. تشریح مطالب
5. نتیجه‌گیری
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10933 IranArze     10933 IranArze1    10933 IranArze2

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The literature widely acknowledges visual communication in the form of a logo as a potential marketing tool for attracting visitors. Focusing exclusively on logos, this study uses the Haitian Destination Marketing Organization (DMO) logo as a case study to explain how the choice of colors of a logo can benefit from market research methods. In essence, the study develops an analytical framework and contributes to the body of meta-literature in tourism marketing research. The results of the research affect current marketing practices in tourism, because firms seemingly overlook some important elements when developing a new logo. This situation is the case of the Haitian DMO and possibly other DMOs in the world.

1. Introduction

In the tourism industry, exogenous factors like political instability, economic crisis, natural disasters, and the outbreak of diseases (Hai & Chick, 2011; Ritchie, Dorrell, Miller, & Miller, 2004) can cause destinations to decline and sometimes even totally disappear from the tourism map (Seddighi, Nuttall, & Theocharus, 2001). In this respect, tourism is a problematic industry (Getz, 2008). Destinations have an interest in developing strategies to mitigate the effects of these exogenous factors on inbound tourism. Communication with the tourism market using an effective recovery message (Walters & Mair, 2012) is the approach that this study covers. Brands are important intangible assets that can have significant positive effects (Park, Eisingerich, Pol, & Park, 2013) on the performance of a destination.

5. Conclusions

Haiti, as a tourism destination, has since 1960s portrayed an image of uncertainty and insecurity. To win back its popularity, the Haitian DMO has introduced a new logo. This article does not question the decision of adopting a new logo. Instead, this study focuses on the design (including colors used), and particularly, the absence of empirical research to inform the decision. This study proposes a conceptual framework to determine the right colors for the DMO logo. The framework establishes a relationship between color and its effect on the overall competitiveness of the destination.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
ادبیات تحقیق بازاریابی عمدتا اذعان می‌کند که ارتباطات دیداری به شکل مشاهده آرم شرکت، یک ابزار بازاریابی بالقوه برای جذب گردشگران است. این مطالعه منحصرا با تمرکز بر موضوع طراحی آرم‌ها، از آرم سازمان مدیریت مقصد گردشگری هائیتی به عنوان یک مطالعه موردی استفاده کرده است تا توضیح دهد که چگونه روش‌های تحقیقات بازاریابی می‌توانند در انتخاب رنگ یک آرم مفید واقع شوند. اساسا، این مطالعه با ارائه چارچوبی تحلیلی، سهم مفیدی در مجموعه فرا- ادبیات تحقیق بازاریابی صنعت گردشگری ایفا می‌نماید. نتایج این تحقیق بر روش‌های عملی بازاریابی فعلی در صنعت گردشگری تاثیرگذار است زیرا به نظر می‌رسد که شرکت‌ها عناصر مهمی را در طراحی آرم جدید نادیده می‌گیرند. این موضوع در مورد سازمان مدیریت مقصد گردشگری هائیتی و احتمالا سازمان‌های مدیریت مقصدهای گردشگری دیگر در جهان صحت دارد.

1. مقدمه
در صنعت گردشگری، عوامل برون‌زا نظیر ناپایداری سیاسی، بحران اقتصادی، فجایع طبیعی، و شیوع بیماری‌ها (های و چیک، 2011؛ ریچی، دورل، میلر و میلر، 2004) می‌توانند موجب افول مقصدهای گردشگری یا حتی در برخی از مواقع موجب حذف کامل آن‌ها از نقشه صنعت گردشگری گردند (صدّیقی، نوتال، تئوچاروس، 2001). از این منظر، صنعت گردشگری با چالش‌هایی مواجه است (گتز، 2008). سازمان‌های مرتبط با مقصدهای گردشگری علاقه دارند راهبردهایی را برای کاهش اثرات منفی این عوامل برون‌زا برای سفرهای گردشگری داخلی ابداع کنند. برقراری ارتباط با بازارهای گردشگری با استفاده از یک پیام موثر که تصویری مطلوب از مقصد گردشگری ارائه کند و اثرات سوء این عوامل را برطرف نماید (والتر و مِیر، 2012)، رویکردی است که این مطالعه قصد بررسی آن را دارد. نمادها، دارایی‌های نامشهود مهمی هستند که می‌توانند اثرات مثبت قابل‌توجهی (پارک، آیزنگریچ، پُل، و پارک، 2013) بر عملکرد مقصدهای گردشگری داشته باشند.
5. نتیجه‌گیری
کشور هائیتی به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری، از سال 1960 تاکنون از خود یک تصویر عدم اطمینان و عدم ایمنی نشان داده است. سازمان مدیریت مقصد گردشگری هائیتی برای به دست آوردن مجدد محبوبیت خود، اقدام به معرفی یک آرم جدید نموده است. این مقاله موضوع انتخاب یک آرم جدید را مورد پرسش قرار نداده است. در عوض، کانون تمرکز این مقاله، طراحی آرم (شامل رنگ‌های مورد استفاده) و به ویژه فقدان تحقیقات تجربی برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه بوده است. این مطالعه چارچوبی مفهومی ارائه می‌کند تا رنگ‌های مناسب برای آرم سازمان مدیریت مقصد گردشگری تعیین گردند. این چارچوب رابطه‌ای بین رنگ و تاثیر آن بر توان رقابتی سازمان‌های مدیریت مقصدهای گردشگری برقرار نموده است.


بدون دیدگاه