منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله استفاده از کلان داده برای مزیت رقابتی شرکت - نشریه الزویر

ترجمه مقاله استفاده از کلان داده برای مزیت رقابتی شرکت - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
استفاده از کلان داده برای مزیت رقابتی شرکت
عنوان انگلیسی
Use of big data for competitive advantage of company
صفحات مقاله فارسی
7
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شناسه ISSN مجله
2212-5671
کد محصول
10887
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، سیستم های اطلاعاتی پیشرفته، مدیریت دانش، مدیریت کسب و کار
مجله
پروسدیا اقتصاد و دارایی - Procedia Economics and Finance
دانشگاه
دانشکده علوم مدیریت و انفورماتیک، دانشگاه زیلینا، اسلواکی
کلمات کلیدی
کلان داده، مدیریت، تصمیم گیری، سیستم اطلاعاتی، بهره وری، تکنولوژی، شرکت
کلمات کلیدی انگلیسی
Big Data - management - decision-making - information system - efficiency - technologies - company
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00955-7
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مفهوم کلان داده
2.1 مشخصه پایه کلان داده
3. استفاده از کلان داده برای مزیت رقابتی شرکت
4. نتیجه گیری
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10887 IranArze     10887 IranArze1

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Information is present all around us in different kind of forms. Huge amounts of information are produced every day in big variety of forms. Information plays crucial role for people and for companies as well. Their survival in the highly competitive environment depends upon possessing the right information in the right time. Companies must have information concerning their customers, products, environment and themselves also.The aim of the paper is to show the way to reach competitive advantage by using big data and innovation approaches based on the analysis of literature and conducted research. During the research were used these methods: content analysis, documents study, comparative analysis, process analysis, statistic analysis, empirical research and more. One of the main results is model of information system for work with big data, that is base for successful correct using of information to reach competitive advantage in the market.

1. Introduction

Information and data are very important and in future will be even more important component of success of all organizations operating on market. One of the main challenges of the business is the need to get the right information as fast as possible to the right person in the right time and in the easiest way possible. There is a huge amount of data produced everywhere. Just Google receives 2 million search queries every minute and Facebook users post around 700 thousand pieces of content in the same amount of time.

4. Conclusion

The term Big Data refers to large amounts of data, mainly unstructured and semi-structured, which comes from a lot of different sources. It is not possible to process this data with traditional approaches and tools. This concept has become very popular recently, when companies are trying to understand the customer behaviour as much as possible and technology progress is galloping forwards. Companies have realized that a lot of value can be found inside huge amounts of unstructured data and with lowered costs on storage place have also barriers for handling Big Data significantly reduced.

Big Data brings several advantages to companies. It allows higher transparency of information inside organizations, enables broader, deeper and more accurate insight, therefore improves decision - making as well. It gives companies the possibility to create more complex and complete image about their customers and therefore offer more accurately tailored products and services.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
اطلاعات به انواع و اقسام مختلفی در پیرامون ما وجود دارد. مقدار زیادی از این اطلاعات روزانه در انواع فرم‌های کلان تولید می‌شوند. اطلاعات نقش مهمی را برای مردم و همچنین شرکت‌ها بازی می‌کند. بقای شرکت‌ها در محیط به شدت رقابتی به پردازش اطلاعات درست در زمان درست بستگی دارد. شرکت‌ها باید اطلاعات مربوط به مشتریان، تولیدات، محیط و خودشان را داشته باشند. هدف این مقاله نشان دادن روشی است که با استفاده از رویکردهای کلان داده و نوآورانه بر اساس تحلیل ادبیات موضوعی و پژوهش انجام شده به مزیت رقابتی دسترسی می‌یابیم. در طول پژوهش این روش‌ها استفاده شده است: تحلیل محتوا، مطالعه سند، تحلیل تطبیقی، تحلیل پردازش، تحلیل آماری، پژوهش تجربی و سایر موارد. یکی از نتایج اصلی مدل سیستم اطلاعاتی برای کار با کلان داده است، که مبنایی برای استفاده درست از اطلاعات برای رسیدن به مزیت رقابتی در بازار است.

1. مقدمه
اطلاعات و داده بسیار مهم هستند و در آینده مولفه مهم تر موفقیت همه سازمان‌های فعال در بازار خواهند بود. یکی از چالش‌های اصلی کسب و کار نیاز به اتخاذ هر چه سریعتر اطلاعات درست از فرد درست در زمان درست به ساده ترین راه ممکن است. مقدار زیادی از داده در همه جا تولید می‌شود. فقط گوگل 2 میلیون درخواست جستجو را در هر دقیقه دریافت می‌کند و کاربران فیس بوک حدود 700 هزار قطعه محتوا را در همان مقدار زمان ارسال می‌کنند.
4. نتیجه گیری
عبارت کلان داده به مقدار زیادی داده اشاره دارد، که اساسا ساختارنیافته یا نیمه ساختاریافته هستند، که از منابع بسیار متفاوتی می‌آیند. پردازش این داده‌ها با رویکردها و داده‌های بسیار سنتی ممکن نیست. این مفهوم اخیرا، زمانی که شرکت‌ها برای درک رفتار مشتری تا جای ممکن تلاش می کنند و پیشرفت تکنولوژی رو به جلو می‌تازد، بسیار شهرت یافته است. شرکت‌ها متوجه شده اند که بسیاری از این ارزش‌ها را می‌توانند در مقدار زیادی داده ساختار نیافته با هزینه‌های پایین ذخیره در محل بیابند که موانع برای مدیریت کلان داده را کاهش داده است.
کلان داده مزیت‌های گوناگونی را برای شرکت‌ها با خود دارد. این شفافیت بیشتر اطلاعات سازمانی، مرزهای فعال تر، بینش عمیق تر و دقیق تر را نشان می‌دهد، بنابراین تصمیم گیری را بهبود می‌بخشد. این به شرکت‌ها احتمال ایجاد تصویر کامل و پیچیده تر در مور مشتریان را ارائه میدهد و محصولات و خدمات دقیق تری را ارائه می‌دهد.


بدون دیدگاه