منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله تحلیل انتشار ترک زیرسطحی تحت بارگذاری در سطح تماس غلتشی در چرخ‌ های راه‌ آهن - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تحلیل انتشار ترک زیرسطحی تحت بارگذاری در سطح تماس غلتشی در چرخ‌ های راه‌ آهن - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تحلیل انتشار ترک زیرسطحی تحت بارگذاری در سطح تماس غلتشی در چرخ‌ های راه‌ آهن با بکارگیری روش مدلسازی المان محدود
عنوان انگلیسی
Analysis of subsurface crack propagation under rolling contact loading in railroad wheels using FEM
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
16
سال انتشار
2007
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8156
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله
طراحی جامدات و مکانیک خودرو
مجله
مهندسی مکانیک شکست - Engineering Fracture Mechanics
دانشگاه
دانشگاه وندربیلت، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
خستگی در سطح تماس غلتشی؛ شکست؛ انتشار ترک؛ ترک ترکیبی؛ چرخ‌های راه‌آهن
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1) مدل‌سازی المان محدود ترک زیرسطحی در سطح تماس چرخ و ریل
2) مدل انتشار ترک ترکیبی ناشی از خستگی
3) مطالعه‌ پارامتری
4) نتیجه‌گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

A general subsurface crack propagation analysis methodology for the wheel/rail rolling contact fatigue problem is developed in this paper. A three-dimensional elasto-plastic finite element model is used to calculate stress intensity factors in wheels, in which a sub-modeling technique is used to achieve both computational efficiency and accuracy. Then the fatigue damage in the wheel is calculated using a previously developed mixed-mode fatigue crack propagation model. The advantages of the proposed methodology are that it can accurately represent the contact stress of complex mechanical components and can consider the effect of loading non-proportionality. The effects of wheel diameter, vertical loading amplitude, initial crack size, location and orientation on stress intensity factor range are investigated using the proposed model. The prediction results of the proposed methodology are compared with in-field observations.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این مقاله روشی عمومی برای تحلیل انتشار ترک زیرسطحی در پدیده خستگی در سطح تماس غلتشی چرخ و ریل ابداع می‌شود. برای محاسبه ضرایب شدت تنش در چرخ‌ها از مدل المان محدود الاستوپلاستیک سه‌بعدی استفاده می‌شود که در آن از تکنیک ساخت مدل‌های فرعی برای حصول بازدهی و دقت محاسباتی بهره می‌گیرند. سپس، آسیب خستگی در چرخ با بکارگیری مدل انتشار ترک ترکیبی ناشی از خستگی که پیش‌تر ساخته شده است محاسبه می‌گردد. مزایای روش پیشنهادی این است که می‌تواند تنش تماسی اجزای مکانیکی پیچیده را به دقت نشان دهد و اثر عدم تناسب بارگذاری را نیز لحاظ کند. اثرات قطر چرخ، دامنه (نوسان)بارگذاری قائم، اندازه ترک اولیه، محل و جهت‌گیری روی دامنه ضریب شدت تنش نیز با بهره‌گیری از همین مدل پیشنهادی بررسی خواهد شد. در نهایت، نتایج پیش‌بینی روش پیشنهادی با مشاهدات میدانی مقایسه می‌شود.

بدون دیدگاه