ترجمه مقاله ویژگی اضطراب و تفاوت توجه انتخابی در زیرگروه های اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) - نشریه الزویر

ترجمه مقاله ویژگی اضطراب و تفاوت توجه انتخابی در زیرگروه های اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
حالت، ویژگی (صفت) اضطراب و تفاوت های توجه انتخابی در زیرگروه های اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD)
عنوان انگلیسی
State, trait anxiety and selective attention differences in Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) subtypes
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
7557
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی و پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، روانپزشکی
مجله
مجله بین المللی روانشناسی بالینی و بهداشت - International Journal of Clinical and Health Psychology
دانشگاه
دانشگاه اوهایو، اسپانیا
کلمات کلیدی
ADHD، حالت اضطراب، ویژگی اضطراب، توجه انتخابی
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فرضیه
روش کار
شرکت کنندگان
معیارهای ورود به مطالعه
ابزار
روش کار
طراحی و آنالیز داده ها
نتایج
اندازه گیری توجه
اندازه گیری اضطراب
محدودیت ها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

One of the disorders that most affects school performance is Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). The criteria established by DSM distinguish three subtypes: inattentive, hyperactive-impulsive and combined. However, the expression of this disorder can be altered by its association with other disorders such as anxiety. The main goals of this study were to determine whether different patterns of attention (selective and concentration) and anxiety (state and trait anxiety) emerge from ADHD subtypes, and analyze how anxiety predicts the performance of students with ADHD in a selective attention task. The sample was made up of 220 children (6-12 years) divided into four groups: control group (n = 56), inattentive subtype (n = 54), hyperactive-impulsive subtype (n = 53), and combined subtype (n = 57). The results indicated that the groups differed significantly in the attention variables, and in state and trait anxiety. Multiple group comparisons revealed that the combined subtype exhibited higher trait anxiety, whereas the inattentive subtype showed more state anxiety. Additionally, trait anxiety predicted the students’ performance in the concentration variable of the attention task. These results suggest a novel path of significant interest concerning objective and reliable diagnostic assessment of ADHD.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
یکی از اختلالاتی که اغلب عملکرد مدرسه و تحصیل را تحت تاثیر قرار می دهد، اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) است. معیارهای تعیین شده توسط DSM، سه زیرگروه را مشخص می کند: بی توجه، بیش فعال-ضربه ای یا تکانشی و ترکیبی. با این حال، بیان این اختلال می تواند توسط رابطه اش با دیگر اختلال ها مانند اضطراب، تغییر کند. هدف اصلی این مطالعه، تعیین کردن این است که آیا الگوهای مختلف توجه (انتخابی و متمرکز) و اضطراب (حالت و ویژگی اضطراب)از زیرگروههای ADHD ظاهر می شوند یا خیر، و تجزیه تحلیل کردن اینکه چگونه اضطراب، عملکرد دانش آموزان مبتلا به ADHD را در آزمون توجه انتخابی ، پیش بینی می کند. نمونه، شامل 220 کودک (12-6 سال) بود که به چهار گروه تقسیم شدند:گروه شاهد (n = 56), نوع بی توجه (n = 54), نوع تکانشی- بیش فعال (n = 53), و نوع ترکیبی (n = 57). نتایج نشان دادند که گروهها از نظر متغیرهای توجه و حالت و ویژگی اضطراب، بطور معناداری متفاوت هستند. مقایسه گروههای متعدد نشان داد که نوع ترکیبی، ویژگی اضطراب بیشتری را نشان می دهد درحالیکه نوع بی توجه، حالت اضطراب بیشتری را نشان می دهد. بعلاوه، ویژگی اضطراب ، عملکرد دانش آموز را در متغیر تمرکز آزمون توجه، پیش بینی می کند. این نتایج، مسیر جدیدی از علاقه قابل توجه در مورد ارزیابی تشخیصی عینی و مطمئن ADHD را نشان می دهند.