ترجمه مقاله نظریه پردازی تاریخ روابط عمومی – نشریه الزویر
عنوان فارسی: | نظریه پردازی تاریخ روابط عمومی: نقش هدف راهبردی و عامل انسانی |
عنوان انگلیسی: | Theorizing public relations history: The roles of strategic intent and human agency |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 12 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.058 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 67 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.001 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0363-8111 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : F1356 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 656.86Kb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: علوم ارتباطات اجتماعی، روابط عمومی |
مجله: بررسی روابط عمومی - Public Relations Review |
دانشگاه: دانشکده علوم اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه آلاباما، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: تئوری، تاریخ روابط عمومی، عملکرد، هدف استراتژیک، عامل انسانی، قدرت |
کلمات کلیدی انگلیسی: Theory - Public relations history - Function - Strategic intent - Human agency - Power |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2016.04.002 |
چکیده
مقدمه
اطلاعات و روش ها
نتایج
معانی وظایف
تغییر برای اهداف استراتژی
همپوشانی با عامل انسانی
منافع
قدرت و معناگیری
نتیجه گیری
Abstract
This historiographical essay argues for a set of standards that can be applied across time and place to determine whether a historical initiative is part of public relations history. After analyzing the concept of function in relation to public relations, we argue for an alternative focus on both the strategic intent of the practitioner and the role of human agency. We thus propose a way to identify what public relations is and, to borrow from Ivy Lee (1925), what it is not.
چکیده
این مقاله ی تاریخ نگارانه درمورد مجموعه ای از استانداردها بحث می نماید که در زمان و مکان تعیین می کند آیا یک ابتکار تاریخی بخشی از تاریخ روابط عمومی است. پس از تجزیه و تحلیل مفهوم عمل در رابطه با روابط عمومی، درمورد تمرکز جایگزین بر هدف استراتژیک شاغلین و نقش عامل انسانی بحث می کنیم. به این ترتیب برای شناسایی آن چه که روابط عمومی است و اقتباس از ایوی لی (1925) درمورد آن چه که روابط عمومی نیست، روشی را پیشنهاد می کنیم.