ترجمه مقاله بررسی مدلهای اعتماد برای سیستم های اطلاعات سازمانی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | بررسی مدلهای اعتماد برای سیستم های اطلاعات سازمانی |
عنوان انگلیسی: | A Survey of Trust Models for Enterprise Information Systems |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | کد محصول : 9359 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 483.81Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی فناوری اطلاعات و کامپیوتر |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت سیستمهای اطلاعات، معماری سازمانی و امنیت اطلاعات |
مجله: کنفرانس بین المللی امنیت و مدل سازی محاسباتی - International Conference on Computational Modeling and Security |
دانشگاه: مرکز محاسبات توزیع شده، گروه علوم کامپیوتر و مهندسی، دانشگاه جادوپور، هند |
کلمات کلیدی: مدل اعتماد، سیستم اطلاعات سازمانی |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه نشده است ☓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
doi یا شناسه دیجیتال: http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2016.05.212 |
چکیده
1. مقدمه
2. نیاز به ارزیابی اعتماد برای سازمان
3. تاکسونومی مدلهای اعتماد
الف. اعتماد گواهی محور
ب. اعتماد مبتنی بر شهرت
ج. اعتماد به منبع اطلاعاتی
4. مشخصه های مدل اعتماد
وابستگی محیط
عدم تعدی
غیر یکنواختی
ذهنیت
ذهنیت
عدم تقارن
تاخیر زمانی
نظارت QoS
سلسله مرتبه
اعتبار بازخورد
تشابه بازخورد
اعتبار گواهینامه
5. شرح مدلهای اعتماد موجود
6. نتیجه گیری
Abstract
Most of today's enterprises are open in a competitive market worldwide and dependent on distributed information infrastructure across various geospatial location and various cyber spatial location as well with a purpose of offering ready and effective services to customers. But this decentralization comes at the cost of security. The distributed computing framework is vulnerable to attacks from malicious agents, thereby increasing the chances of risks and security breaches. Trust and Reputation management system is a tool to combat security threats. A trust management system helps its user to decide how trustworthy the other party is before making a transaction. This work aims to identify the required characteristics of trust needed for an enterprise network and presents a survey of a few well known trust models with an aim to identify trust characteristics in each model.
چکیده
اکثر سازمان های امروز در بازار رقابتی جهانی به صورت باز عمل کرده و به زیرساخت اطلاعاتی توزیع شده در مکانهای ژئوفضایی و فضایی سایبری مختلف بستگی داشته و هدفشان عرضه خدمات راحت و موثر به مشتریان می باشد. اما این تمرکززدایی با هزینه امنیت همراه می باشد. چارچوب محاسبات توزیع شده نسبت به حملات صورت گرفته از سوی عوامل خرابکار، آسیب پذیر بوده و همین امر شانس ریسک ها و نقض امنیت را افزایش می دهد. سیستم مدیریت اعتماد و شهرت، ابزاری برای مبارزه با تهدیدهای امنیتی است. سیستم مدیریت اعتماد به کاربرانش در تصمیم گیری راجع به قابل اعتماد بودن طرف دیگر قبل از انجام معامله کمک می نماید. هدف کار حاضر، شناسایی شاخصه های مورد نیاز اعتماد برای یک شبکه سازمانی و بررسی معدود مدلهای اعتماد معروف با هدف شناسایی شاخصه های اعتماد در هر مدل می باشد.