Quality competition - Technology adoption - Technology transfer - Technology spillover - Local content requirement
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.econmod.2015.07.013
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مدل
2.1 ورودی ها و کیفیت های میانی
3. انتخاب کیفیت: انتقال فناوری و پذیرش فناوری
4. دنباله بازی, هزینه حاشیه ای تولید و ساختار تقاضا
5. انتخابات راهبردی شرکت ها: انتشار فناوری بدون گسترش فناوری
6. کاربرد: الزامات محتوای محلی بدون گسترش فناوری
6.1 انتقال فناوری و پذیرش فناوری
7. نتیجه گیری ها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract
This paper examines the influence on technology spillover of the strategic decisions by local firms to adopt the advanced technology of multinationals, which has in fact been ignored in previous studies. To do so, we construct a theoretical model by combining technology adoption and technology spillover models through backward linkage. If the technological gap is large between the multinational and local firm, it may be reasoned that the local firm is making the strategic decision not to adopt the advanced technology in order to avoid direct competition with the multinational firm. In this case, even though the transferred technology is diffused and the local firm has the capacity to absorb it, the technology spillover may not occur. Additionally, we apply the model to analyze the effect of local content requirements (LCR) on technology transfer and technology spillover. The analysis shows that LCR may fail to enhance technology spillover because these do not encourage the adoption of the technology.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله به بررسی اثر روی گسترش فناوری تصمیمات راهبردی می پردازد که به میانی شرکت های محلی صورت می پذیرد که فناوری پیشرفته شرکت های چندملیتی را اتخاذ می نمایند و در این مورد در مطالعات قبلی چندان مد نظر قرار نگرفته است. برای انجام این کار, یک مدل نظری را با ترکیب مدل های اتخاذ فناوری و گسترش فناوری از طریق ارتباط بازگشتی می سازیم. اگر فاصله فناورانه بین یک شرکت چندملیتی و یک شرکت محلی زیاد باشد, می توان استدلال نمود که شرکت محلی در حال تصمیم گیری راهبردی برای عدم اتخاذ فناوری پیشرفته است تا از رقابت مستقیم با شرکت چندملیتی اجتناب نماید. در این مورد, حتی اگر فناوری انتقال یافته منتشر شود و شرکت محلی دارای ظرفیت جذب آن باشد, گسترش فناوری ممکن است رخ ندهد. علاوه بر این, ما این مدل را برای تحلیل اثر الزامات محتوای محلی (LCR) روی انتقال و گسترش فناوری اعمال می نماییم. این تحلیل نشان می دهد که LCR ممکن است در ارتقای گسترش فناوری ناموفق باشد, زیرا پذیرش (اتخاذ) فناوری را تشویق می نمی نماید.