ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
1. مدیریت دانش استراتژیک در چهارچوب عصر دیجیتال
2. توسعه موضوع ویژه
3. مدیریت دانش استراتژیک در تمایلات تحقیقاتی عصر دیجیتال
This Special Issue is dedicated to current issues in strategic knowledge management in the Era of digital. Despite all the research around knowledge management the main theoretical and practical importance of this special issue is the focus on research oriented to the identification, achievement and management of critical issues related with strategic knowledge management implementation within a holistic approach to business strategy, where different components impact the long term competitive advantage for the organisations.
1. Strategic Knowledge Management in the Digital Age Framework
Strategic knowledge management offers a distinct approach to the management of people and systems and a response to the changes occurring in a turbulent environment, a means of improving organizations performance (Kianto et al., 2016; Joyce and Slocum, 2012) and achieving sustainable competitive advantage (Hajir, Obeidat, Al-dalahmeh & Masa’deh, 2015).
Knowledge management emerged in the area of management as an interdisciplinary field in the core of which articulate a large number of both formal and informal knowledge from diverse fields (Nonaka, 1994), among them: - economics, management sciences, computer systems, sociology of knowledge, biological systems, complexity theory, and others. The growing interest of these organizations to manage information in the direction of efficient use of resources was what mostly determined the creation Knowledge Management systems and today industry 4.0 organizations, is leading us to intelligent organizations and Knowledge Revolution.
این موضوع ویژه به موضوعات کنونی در مدیریت دانش استراتژیک در عصر دیجیتال اختصاص داده شده است. علی رغم تمام تحقیقات در حوزه مدیریت دانش، اهمیت اصلی نظری و عملی این موضوع ویژه این است که این تحقیق در جهت شناسایی، دستیابی، مدیریت مسائل حیاتی در رابطه با اجرای مدیریت دانش استراتژیک در یک رویکرد جامع برای استراتژی تجارت، که در آن مؤلفه های مختلف بر مزیت رقابتی طولانی مدت برای سازمان ها تأثیر می گذارد، متمرکز است.
1. مدیریت دانش استراتژیک در چهارچوب عصر دیجیتال
مدیریت دانش استراتژیک به یک رویکرد متمایز برای مدیریت افراد و سیستم ها و پاسخ به تغییرات در محیط آشفته، وسیله ای برای بهبود عملکرد سازمان ها (Kianto et al., 2016; Joyce and Slocum, 2012) و دستیابی به مزیت رقابتی پایدار (Hajir, Obeidat, Al-dalahmeh & Masa’deh, 2015)، اشاره دارد.
مدیریت دانش در سطح مدیریت به عنوان یک حوزه میان رشته ای در جایی که تعداد زیادی از دانش های رسمی و غیررسمی از زمینه های مختلف (Nonaka, 1994) بیان می شوند، پدید می آید. از جمله آنها عبارتند از: اقتصاد، علوم مدیریت، سیستم های کامپیوتری، جامع شناسی دانش، سیستم های بیولوژیکی، نظریه پیچیدگی، و غیره. علاقه رو به رشد این سازمان ها برای مدیریت اطلاعات در جهت استفاده مؤثر از منابعی که بیشترین تأثیر را در ایجاد سیستم های مدیریت دانش و سازمان های 4.0 صنعت امروزی دارد، ما را به سمت سازمان های هوشمند و انقلاب دانش سوق می دهد.