تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تحلیل رسانه ها از شهرت ورزشی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تحلیل رسانه ها از شهرت ورزشی: درک نقش غیررسمی بحران (سرطان) تیمی به عنوان یک ساختار فرهنگی اجتماعی
عنوان انگلیسی: A media analysis of a sport celebrity: Understanding an informal “team cancer” role as a socio-cultural construction
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 29
سال انتشار : 2012 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 164 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 547.43Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم ارتباطات اجتماعی و تربیت بدنی
گرایش های مرتبط با این مقاله: روابط عمومی و روانشناسی ورزشی
مجله: روانشناسی ورزش و تمرین - Psychology of Sport and Exercise
دانشگاه: گروه كينزيولوژی، دانشگاه تسون، ايالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: روانشناسی ورزشی، نقش های غیر رسمی تیم، تجزیه و تحلیل رسانه ها
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

روانشناسی ورزشی فرهنگی: گسترش معنای بحران تیمی

ورزش رسانه‌ای: درک نقش منفی غیر رسمی در زمینه اجتماعی و فرهنگی

روش تحقیق

شهرت ورزشی و وقایع مهم رسانه‌ای

جمع‌آوری داده‌ها

تحلیل محتوای قوم شناسی

بحث و نتایج

حمایت از دستورالعمل اخلاقی هاکی به عنوان حقیقت: پسر بد وحشی

ویژگی‌های بحران تیمی

هویت افراد دیگر و ساختار بحران تیم

هویت دیگر اوری و ساختار بحران تیمی

دستورالعمل اخلاقی هاکی در مورد ریاكاری: چگونگی بحران تیم به عنوان مخالفت

ویژگی‌های بحران تیمی

هویت های انسانهای دیگر و نقض قانون مقررات اخلاقی هاکی

نتیجه‌گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Objectives: Negative informal roles in sport such as a “team cancer” warrant further attention because of the association with athletes’ negative psychological experiences, impaired team processes, and reduced performance. The purpose of the current study is to extend understandings of the team cancer role by analyzing the socio-cultural context (i.e., sport media narratives surrounding a sport celebrity and key media incident) within which one “team cancer” was constituted in a professional sport context. Method: National Hockey League (NHL) star Sean Avery was the sport celebrity of interest. The key media incident was the “sloppy seconds” comment made by Avery regarding his former girlfriend. The comment was an attack towards the opposing team’s defenseman, who was dating her. Newspaper representations of the comment (n ¼ 62) were explored via ethnographic content analysis (see Altheide, 1996). Results: It was found that the depiction of the team cancer emerged differently depending on two paradoxical discourses found within the media: a hockey moral code as truth vs. a hockey moral code as hypocrisy. This paradox surrounding the morality of sport was exemplified within the two hockey moral code discourses surrounding the personification of Avery’s team cancer identity and the “sloppy seconds incident”. Conclusions: This study adds to our understanding regarding how the media influences the construction of an informal team cancer role from one professional sport incident. This focus opens up a window of new understandings and possibilities for research and application beyond current theories and understandings of negative informal team roles in sport psychology.

نمونه متن ترجمه

چکیده

اهداف: نقش‌های غیررسمی منفی در ورزش مانند "بحران تیمی" به دلیل ارتباط با تجارب منفی روانی ورزشکاران ، و ایجاد اختلال در فرآیندها و کاهش عملکرد تیم مستلزم توجه بیشتری می‌باشد. هدف از پژوهش حاضر، گسترش درک نقش بحران تیمی بواسطه تجزیه ‌و تحلیل زمینه اجتماعی و فرهنگی (به عنوان مثال، اظهارات رسانه‌های ورزشی پیرامون وقایع رسانه‌ای مشهور و کلیدی ورزش) است که در آن بحران تیمی در یک چهارچوب حرفه‌ای ورزشی تشکیل می‌شود.

روش: ستاره لیگ هاکی ملی (NHL) سین اوری شهرت ورزشی قابل توجهی داشت. وقایع مهم رسانه‌ها تفسیر " ثانیه‌هایی درهم و برهم " ساخته شده راجع‌به دوست دختر سابق او بود. تفسیر او یک حمله به سمت مدافع تیم حریف بود، که دوست او بود. ارائه تفسیر روزنامه (n = 62) از طریق تجزیه و تحلیل محتوای قوم نگاری بررسی گردید (آلدئید، 1996).

نتایج: چنین درك شد كه تصویر بحران تیمی به شكل متفاوتی بسته به نوع دو گفتمان متناقض موجود در رسانه‌ها بروز می‌یابد: یک اصل اخلاقی هاكی به عنوان صداقت در مقابل یک اصل اخلاقی هاکی به عنوان ریاکاری هاکی. این تناقض پیرامون اخلاق ورزشی در دو گفتمان اصول اخلاقی هاکی پیرامون شخصیت هویت بحران تیمی اوری و "وقایع ثانیه‌های درهم و برهم " با نمونه نشان داده شده است.

نتیجه‌گیری: این پژوهش به درک ما در مورد چگونگی تأثیر رسانه‌ها بر ساخت نقش غیررسمی بحران تیمی از یک واقعه ورزشی حرفه‌ای می‌باشد. این تمركز روزنه‌ای از فهم و احتمالات جدید برای تحقیق و كاربرد فراتر از نظریه‌های فعلی و درک نقش‌های منفی تیمی رسمی در روانشناسی ورزش می‌گشاید.

محصولات مشابه