تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله رویکرد اجتماعی برای تحقیقات رفتار اطلاعات بین فردی در فضای دانشگاهی

عنوان فارسی: رویکرد اجتماعی برای تحقیقات رفتار اطلاعات بین فردی در فضای دانشگاهی
عنوان انگلیسی: Social Approach for Interpersonal Information Behavior Research in Academic Contexts
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 3 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 4
سال انتشار : 2015 نشریه : Ideals
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : F949 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 272.56Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم اجتماعی و روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی شناخت
دانشگاه: دانشگاه ایالتی فلوریدا
ترجمه این مقاله با کیفیت متوسط انجام شده است و چکیده ترجمه نشده است. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

1- مقدمه

2-رفتار اطلاعاتی در فضای دانشگاهی

2-1 ویژگی های فضای دانشگاهی

2-2 تحقیقات رفتار اطلاعاتی در فضای دانشگاهی

3-تحقیقات رفتار اطلاعات بین فردی

4-بحث

5-نتیجه گیری و کارهای آینده

نمونه متن انگلیسی

1 Introduction

The cognitive and the social approaches have often been used to study human information behavior. The cognitive approach focuses on “understanding the way each person thinks and behaves in response to information needs” (Pettigrew, Fidel, & Bruce, 2001, p. 47), and the social approach highlights the influences of social factors on information behavior (Jaeger & Burnett, 2010). In academic contexts, information behavior often entails both work-related and everyday life information behavior (Given, 2002), but many researchers investigating the information activities of scholars, undergraduates, and graduate students have focused only on work-related aspects using information seeking behavior frameworks derived from the cognitive approach, tending to deal with individuals’ purposive behavior in finding information to satisfy their academic information needs. The cognitive approach suffers from lack of sufficient explanations about interpersonal sources and often regards people solely as intermediaries whose role limited to providing referral services (Barrett, 2005; Catalano, 2013; George et al., 2006). This paper discusses the relative strengths of using the social approach in comparison with the cognitive approach to examine interpersonal information behavior in academic contexts.

نمونه متن ترجمه

1- مقدمه

رویکرد های شناختی و اجتماعی اغلب برای مطالعه رفتار اطلاعات انسانی مورد استفاده قرار گرفته است. این رویکرد شناختی بر " درک شیوه نگرش هر فرد و رفتار او در پاسخ به نیاز های اطلاعاتی"( پتیگرو، فیدل و براس 2001،صفحه 47) تاکید دارد و رویکرد اجتماعی، اثرات عوامل اجتماعی را بر روی رفتار اطلاعاتی برجسته می کند(جاگر و بارنت 2010). در شرایط و فضای آکادمیک، رفتار اطلاعاتی اغلب شامل هر دو رفتار های اطلاعاتی مرتبط با زندگی روز مره و رفتار های اطلاعاتی مرتبط با کار، میباشد( گیون 2002)، با این حال بسیاری از محققانی که بررسی فعالیت های اطلاعاتی پژوهشگران، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخته اند، تنها بر ابعاد مرتبط با کار چارچوب های رفتار جست و جوی اطلاعات که از رویکرد شناختی مشتق شده اند متمرکز بوده و تمایل دارند تا به رفتار هدفمند افراد در یافتن اطلاعات در راستای ارضای نیاز های اطلاعاتی دانشگاهی و آکادمیکی آن ها، رسیدگی کنند. نقطه ضعف رویکرد شناختی، کمبود توجیهات و دلایل کافی در مورد منابع بین فردی بوده و اغلب افراد را تنها به عنوان واسطه هایی در نظر می گیرد که نقش آن ها محدود به خدمات ارجاعی است(بارت 2005، کاتالانو 2013، جرج و همکاران 2006). این مقاله در مورد نقاط قوت نسبی استفاده از رویکرد اجتماعی در مقایسه با رویکرد شناختی به منظور بررسی رفتار اطلاعات بین فردی در فضای دانشگاهی، بحث می کند.